Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بانــک دی ، از زمــان تاســیس در ســال 1389 بــا 28 شـعبه آغـاز بـه کار نمـود و بـا رونـدی افزایشـی هـم اکنـون بـا 91 شـعبه بـه کار خـود ادامـه مـی دهـد. از ایــن تعــداد، 54 شــعبه در اســتان تهــران و 37 شــعبه در مراکــز ســایر اســتان هــا فعــال مــی باشــند.

تحلیل بانک دی

معرفی بانک دی

تاریخچه:

شرکت بانک دی (سهامی عام) به استناد ماده 98 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب فروردین 1379 و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351، قانون عملیات بانکی بدون ربا و بر اساس ماده واحده قانون تاسیس بانک های غیردولتی مصوب 21/01/1379 و ضوابط مربوط طبق مقررات بانک مرکزی و قانون تجارت تشکیل و اداره می شود. به موجب مجوزهای 26/12/1387 و 1389.02.15  صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مورخ 1388.02.30 صادره از سازمان بورس و اوراق بهادار، در تاریخ 1389.02.18  تحت شماره 374111 و شناسه ملی 10320237706 نزد اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت و همچنین در تاریخ 1390.02.14  با شماره ثبت 10751 نزد شرکت فرابورس ایران پذیرش گردیده است. مرکز اصلی بانک؛ تهران، خیابان ولیعصر (عج)، روبروی خیابان جام جم، نبش خیابان پروین، پلاک 45 می باشد. بانک دی 91 شعب فعال در کشور را دارا می باشد. و همچنین تعداد کارکنان شرکت اصلی  1,323 نفر  و مجموع با شرکت های فرعی 2,036 نفر می باشد. بانــک، از زمــان تاســیس در ســال 1389 بــا 28 شـعبه آغـاز بـه کار نمـود و بـا رونـدی افزایشـی هـم اکنـون بـا 91 شـعبه بـه کار خـود ادامـه مـی دهـد. از ایــن تعــداد، 54 شــعبه در اســتان تهــران و 37 شــعبه در مراکــز ســایر اســتان هــا فعــال مــی باشــند. توسـعه کیفـی شـعب بـه جـای توسـعه کمـی، همـواره از اهـداف بانـک بـوده اسـت. رفـاه حـال مشـتریان، تســهیل در حمــل و نقــل و ســهولت دسترســی بــه هــر یــک از شــعب بانــک دی، یکــی از شــاخص هــای مـکان یابـی شـعب بـوده اسـت.

سهامداران

سهامداران بانک در تاریخ 1401.04.05 به شرح ذیل می باشد:

1

اعضای هیئت مدیره

اعضای محترم هیئت مدیره شرکت با توجه به آخرین گزارش ارائه شده توسط شرکت به شرح ذیل است:

2

موضوعــات اســتراتژیک کلان، اســتراتژی های خــرد و برنامه هــای اصلــی بانک به شــرح ذیل می باشد:

3

4

اهم فعالیت و دستاوردهای انجام شده مالی و غیر مالی سال 1400

افزایش مانده و سهم سپرده های غیر هزینه زا

کاهش چشمگیر بهای تمام شده پول

کاهش NPL و افزایش وصول مطالبات

تشکیل گروه مالی یکپارچه

بهینه سازی شبکه شعب

اخذ مجوز فعالیت 11 شعب

افزایش درآمدهای غیر مشاع از طریق گسترش خدمات در بخش ریالی و ارزی

اخذ مجوز مرحله نوع سوم ارزی

فروش سودآور املاک و دارایی های مازاد

1.1 درصد جذب نقدینگی کل کشور

افزایش 24 درصدی مانده تسهیلات اعطایی

افزایش 14.2 درصدی سپرده مشتریان

افزایش 27.6 درصدی سود تسهیلات

افزایش 10.6 درصدی درآمدهای کارمزدی

افزایش 67.2 درصدی درآمد سپرده گذاری ها

کسب سود 4.656 میلیارد ریالی از سرمایه گذاری ها

افزایش 140 درصدی سود سرمایه گذاری ها

افزایش 85.7 درصدی درآمدهای سپرده گذاری

کاهش 85.8 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول

افزایش 14.22 درصدی سپرده های سرمایه گذاری

افزایش 129 درصدی تسهیلات مرابحه

کاهش 94 درصدی مطالبات از سایر بانک ها و موسسات اعتباری

کاهش 15 درصدی ذخیره مطالبات مشکوک الوصول

افزایش 5 درصدی درآمد تسهیلات اعطایی

افزایش 137 درصدی سود فروش سهام شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری

احداث مخازن صندوق اجاره ای در شعب دولت ، شهران و نیاوران

احداث باجه الکترونیک فرادی

راه اندازی سرویس پرداخت اقساط تسهیلات از طریق خودپرداز

افزایــش تعــداد خودپردازهــای بانــک بــه بیــش از 2000 دســتگاه (بــدون خریــد دســتگاه و پرداخــت ســایر هزینــه هــای ســرویس و نگهــداری و تامیــن وجــه(

اتصال سامانه های حاکمیتی به شبکه ملی فناوری اطلاعات

شرکت های فرعی بانک دی

بانک دی دارای 14 شرکت زیرمجموعه به شرح ذیل می باشد:

 گروه مالی دی(سهامی خاص)

از ابتدای شروع فعالیت بانک دی تا کنون 13 شرکت زیر مجموعه، در بخش های مختلف صنعت با هدف خلق ارزش برای ذینفعان شکل گرفته اند تا از این مسیر بتوان با استراتژی هدفمند برای بانک ارزش افزوده ایجاد شود. در این میان دغدغه تقویت و بهینه سازی زنجیره ارزش شرکتها در جهت سودآوری و رصد برنامه و اهداف آنها در تامین EPS (درآمد هر سهم) و DPS (درصد سود تقسیمی) از طرفی؛ و از سویی دیگر مدیریت مجموعه ای از شرکت ها در حوزه های مختلف صنعت (که گاهاً حوزه فعالیتی شان بسیار از یکدیگر دور هستند) که قطعاً باعث عدم تمرکز بانک روی ارائه خدمات صنعت بانکی و عقب ماندن از رقبای بانکی می شد. لذا با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، در تیرماه سال 1399 گروه مالی دی به عنوان متولی شرکت های زیر مجموعه ی خود با سه معاونت مجامع و امور شرکتها، سرمایه گذاری و برنامه ریزی و مالی و پشتیبانی شروع به کار نمود.

حوزه فعالیت گروه شامل سرمایه گذاری و خریـد و فـروش سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار با هدف کسب انتفاع، کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه، سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی و ساختمانی، مدیریت و بهره برداری از ظرفیت شرکتهای تابعه گروه به منظور ارائه خدمات و محصولات جدید و متنوع و همچنین ارتقاء سطح بهره وری آنها.

نیروگاه برق دماوند(سهامی عام)

این شرکت، بزرگترین نیروگاه برق ایران با قدرت نامی 2,868 مگاوات، در مساحتی به وسعت 193 هکتار در نزدیکی شهر پاکدشت تهران می باشد که در مجموع 4% ظرفیت تولید برق کشور را تولید می کند. نیروگاه شامل 12 واحد گازی 159 مگاواتی (جمعاً 1,908 مگاوات) و 6 واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات (جمعاً 960 مگاوات) می باشد.

 شرکت بیمه دی(سهامی عام)

شرکت بیمه دی با بیش از 17 سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور از طریق اتخاذ راهبردی مدرن و برنامه ریزی دقیق در حال ارائه خدمات بیمه ای متنوع به اقشار مختلف جامعه می باشد. در حال حاضر سرمایه شرکت 5,950 میلیارد ریال و تولید حق بیمه سالیانه بیش از 40,000 میلیارد ریال می باشد و از بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه (سطح 1 توانگری با نسبت 241) برخوردار بوده و از منظر سهم بازار، حائز جایگاه چهارم در بین 33 شرکت فعال در این صنعت می باشد.

در حال حاضر بیش از دو میلیون بیمه شده در سراسر کشور که قریب به 30 درصد بازار بیمه درمان تکمیلی را شامل می شوند، خدمات بیمه ای خود را از شرکت بیمه دی دریافت می نمایند و به همین منظور، این شرکت زیر ساخت فناوری مناسبی را از طریق همکاری گسترده با مراکز طرف قرارداد (بیش از 7,000 مرکز ) به گونه ای فراهم نموده است که بیمه شدگان بدون نیاز به معرفی نامه کتبی، خدمات درمانی خود را به صورت آنلاین از این مراکز دریافت می دارند.

خدمات قابل ارائه توسط شرکت بیمه دی به شرح ذیل می باشد؛ انجــام عملیــات بیمــه ای مســتقیم در انــواع رشــته هــای بیمــه، تحصیــل پوشــش بیمــه اتکائــی از داخــل یــا خــارج از کشــور، قبـول بیمـه هـای اتکائـی از موسسـات بیمـه داخلـی یـا خارجـی، سـرمایه گـذاری از محـل سـرمایه و ذخایـر و اندوختـه هـا در چارچـوب ضوابـط مصـوب شـورای عالی بیمـه.

 شرکت سرمایه گذاری بوعلی(سهامی عام)

این شرکت با سرمایه 3,000 میلیارد ریالی در تابلوی اصلی بورس حضور دارد و ارزش روز سهام آن بیش 12,600 میلیارد ریال می باشد. شرکت در حوزه هایی چون سرمایه گـذاری در سـهام شـرکت ها، خریـد و فـروش سـهام، خریـد و فـروش سـکوکات، سـرمایه گـذاری در صندوق هـای سـرمایه گــذاری یــا ســایر اوراق بهــادار و ســرمایه گــذاری و خریــد و فــروش دارایی هــای فیزیکـی و اخــذ تســهیلات مالــی و انجــام امــور شرکت واردات و صـادرات فعال می باشد.

 شرکت کارگزاری دی(سهامی خاص)

شرکت کارگزارى بانک دى(سهامى خاص) در سال 1379 و با نام شرکت کارگزارى سهم اندیش در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتى تهران به ثبت رسید و پس از انتقال سهام شرکت به بانک دى با نام کارگزارى بانک دى فعالیت مى کند. سرمایه ثبت شده و پرداخت شده شرکت 550 میلیارد ریال می باشد. شرکت کارگزاری بانک دی با مشاوره در زمینه های قیمت گذاری اوراق بهادار، روش فروش و عرضه اوراق بهادار، طراحی اوراق بهادار، خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، ادغام، تملک، تغییر و تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت ها، طراحی و تشکیل نهادهای مالی مشاوره و انجام کلیه امور اجرایی برای پذیرش اوراق بهادار یا کالا در هر یک از بورس ها و بازارهای خارج از بورس به نمایندگی از ناشر یا عرضه کننده کالاها سبدگردانی اوراق بهادار، بازاریابی برای فروش اوراق بهادار، نمایندگی ناشر برای ثبت اوراق بهادار و دریافت مجوز عرضه، مدیریت صندق های سرمایه گذاری، بازارسازی و بازارگردانی اوراق بهادار و کالاهای پذیرفته شده، معاملات کالاهای پذیرفته شده برای دیگران و به حساب انها، معامله اوراق بهادار از قبیل سهام، اوراق مشارکت، حق تقدم خرید سهام، اختیار معامله و قراردادهای اتی برای دیگران و به حساب انها یا به نام و حساب خود فعالیت می نماید.

شرکت توسعه دیدار ایرانیان(سهامی خاص)

این شرکت در زمینه ارائــه خدمــات فنــی و مهندســی و ســاختمانی- انجــام کلیــه عملیــات مجــاز تجــاری داخلــی و خارجــی اعــم از صــادرات و واردات، خریــد و فــروش ماشــین آلات صنعتی، کشــاورزی و ســاختمانی و راه ســازی، خریــد و فــروش یــا تملیــک امــوال منقــول و غیــر منقــول تحــت هر نــوع عقــد قــرارداد و معاملــه و شــرایط قــراردادی، تأمین، حفظ، نگهــداری و بهــره بــرداری واحدهــای اداری، خدماتی، پشــتیبانی (پیمانکاری و مطالعاتــی)، انجام کلیه فعالیت های مجاز مربوطه و همچنین عقد قرارداد با اشخاص حقیقی وحقوقی، طراحی، نظارت و مدیریت اعم از مطالعه، اجرا در پروژه های اجرایی، تولیدی، ساختمانی، صنعتی و معدنی، کشاورزی فعال می باشد.

 شرکت خدمات ارزی و صرافی دی(سهامی خاص)

شرکت خدمات ارزی و صرافی دی در حوزه خرید و فروش نقدی ارز، مسکوک طلای ضرب شده توسط بانک مرکزی ج.ا.ا و انجام عملیات مربوط به حواله های ارزی از طریق بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز داخلی و ارائه خدمات ارزی برون مرزی از طریق کارگزاران در چارچوب قوانین و مقررات ارزی فعال می باشد.

شرکت لیزینگ دی(سهامی خاص)

شرکت لیزینگ دی با توجه به ماهیت خود در تامین منابع مالی حوزه های: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع حمل و نقل (اعم از جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی)، بخش کشاورزی و دامپروری، بخش ماشین آلات صنعتی، بخش پیمانکاری و ماشین آلات مربوط به فعالیت های عمرانی و معدنی، خرید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، خرید لوازم خانگی، خرید خودرو (سبک و سنگین)، خرید املاک (اعم از اداری، تجاری و مجتمع های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و درمانی) فعالیت می کند.

شرکت عمران و مسکن آباد دی(سهامی خاص)

شرکت عمران و مسکن آباد دی در حوزه های خرید و فروش کلیه مصالح، امکانات، ماشین آلات، تجهیزات و دارائیهای مورد استفاده در ساختمانهای اداری، مسکونی، تجاری از داخل و خارج از کشور، مطالعه و طراحی پروژه های مختلف ساختمانی اعم از تفکیک زمین و آماده سازی، احداث بناهای مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، تأسیساتی، ورزشی تفریحی، آموزشی، خدماتی و هرگونه پروژه ساختمانی دیگری با بهره گیری از مشاوران حقیقی و حقوقی و یا پرسنل سازمانی شرکت، سرمایه گذاری و مشارکت در املاک اعم از عرصه و اعیانی به روشهای مختلف معمول با افراد حقیقی و یا غیره، مدیریت، نوسازی، توسعه، تکمیل و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی و مشارکت در سرمایه گذاری آنها، سرمایه گذاری و مشارکت و اجرای پروژه های عمرانی، غیرعمرانی، صنعتی داخلی و بین المللی به روشهای پیمانکاری مدیریت، سرمایه گذاری و مشارکت در احداث شهرکهای مسکونی و توریستی و گردشگری، هتل، اجرای عملیات ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، خدماتی و . . . فعال می باشد.

شرکت تجارت الکترونیک دی(سهامی خاص)

 با هدف توسعه صنعت پرداخت الکترونیک، فعالیت خود را در سال 1389 به عنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی آغاز نمود. زمینه های فعالیت شرکت تجارت الکترونیک دی در حوزه های: سرمایه گذاری جهت اداره، توسعه و تکمیل و بهره برداری از انواع واحدهای اقتصادی، ارائه انواع خدمات رایانه ای و خدمات مبتنی بر وب، بسترسازی برای دسترسی همگان به فناوری اطلاعات و اینترنت، گسترش زمینه های تجارت الکترونیکی برای همه ایرانیان و ایجاد موتورهای جستجو، سایت های پورتال و موارد مشابه، نصب و پشتیبانی انـواع دستگاه های کارتخـوان تلفنـی، کارتخـوان شـبکه ای، کارتخـوان بیسـیم، کارتخوان متصـل بـه رایانـه می باشد.

شرکت توسعه دنیای شهر کهن(سهامی خاص)

حوزه فعالیت شرکت سرمایه گذاری در طراحی و ساخت انواع پروژه های عمرانی در داخل و خارج از کشور می باشد. پروژه تجاری و تفریحی چشم تهران، از مهمترین پروژه های شرکت به شمار می رود.

شرکت خدمات مالی و حسابداری دی ایرانیان(سهامی خاص)

این شرکت در زمینه ارائه طرح توجیه فنی-اقتصادی-مالی و حقوقی طرح ها، پروژه ها و فعالیت ها و نظارت بر اجرای آن ها، انجــام مطالعــات فنی-اقتصــادی و اجتماعــی و ارائــه خدمــات در زمینــه هــای مختلــف از جملــه مدیریــت مالــی، ارائــه خدمــات مدیریـت و مشـاوره در زمینـه هـای مختلـف مـورد نیاز موسسـات اقتصادی-مالی-تجـاری و اشـخاص، انجـام امـور حسابرسـی داخـل شـعب بانک هـا و سـایر موسسـات مالـی، انجـام امـور حسابرسـی داخلـی عملکـرد مدیریـت واحدهـای سـتادی، مشـارکت بـا شـرکت ها و بنگاه هـای اقتصـادی داخلـی و خارجـی و مشـارکت در تاسـیس شـرکت های جدیـد. دارای فعالیت می باشد.

خدمات بیمه ای امید بنیان دی(سهامی خاص)

شرکت خدمات بیمه ای امید بنیان دی با اخذ نمایندگی از شرکت بیمه دی با عرضه خدمات بیمه ای براساس قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و مصوبات شورای عالی بیمه اقدام به فعالیت می نماید.

شرکت سرمایه گذاری رویای روز کیش(سهامی خاص)

زمینـه فعالیـت شرکت سرمایه گذاری مستقیم و مشارکت در کلیه پروژه های تولیدی، خدماتی و بازرگانی از جمله مواد اولیه، مواد معدنی، کالاهای سرمایه ای و انواع کالاهای مصرفی، سرمایه گذاری و مشارکت در احداث مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی و بلندمرتبه سازی و نواع ابنیه فنی و خرید و فروش و واسپاری انها، سرمایه گذاری و مشارکت در خرید و فروش سوخت و انواع مواد سوختی و فراورده های پتروشیمی، خریو و فروش سهام شرکت ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام و خرید و فروش اوراق بهادار، مشاوره، طراحی و سرمایه گذاری در احداث کلیه پروژه های کلید تحویل با اولویت پروژه های دارای فناوری نو و دانش بنیان، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت های داخلی و خارجی و ایجاد شعب داخل کشور، استفاده از تسهیلات پولی، بانکی و مالی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی شرکت در سال جاری فاقد فعالیت بوده است.

وضعیت سهام بانک دی

6

روند افزایش سرمایه و سود نقدی

روند افزایش سرمایه شرکت در سال های گذشته به شرح جدول است:

6

روند تقسیم سود شرکت در سال های گذشته به شرح جدول است:

7

صورت های مالی؛

8

منابـع بانـک شـامل

 منابـع دریافتـی از سـایر بانک هـا، سـپرده هـای جـاری، سـپرده هـای پـس انـداز و سـایر سـپرده هـای ریالـی و ارزی مـی باشـد.

مصارف بانک شامل

انواع تسهیلات ریالی و ارزی در قالب عقود اسلامی می باشد .بانـک دی طـی سـنوات گذشـته در راسـتای حمایـت از تولیـد ملـی، ایجـاد اشـتغال، تسـهیل ازدواج، توسـعه صـادرات و.... بـه اعطـای تسـهیلات بـه گـروه هـای هـدف متناسـب بـا منابـع جـذب شـده اقـدام نمـوده اسـت.

سرمایه گذاری ها

شـامل سـرمایه گـذاری در شـرکت های بورسـی و غیـربورسـی و سـرمایه گـذاری در شـرکت های فرعـی و صنـدوق هـای سـرمایه گـذاری مـی باشـد . یکـی از مهمتریـن مـوارد در بحـث کاهــش ســرمایه گذاری ها، فــروش ســهام شــرکت تولیــد نیــروی بــرق دماونــد به عنــوان بزرگتریــن نیــروگاه سـیکل ترکیبـی خـاورمیانـه و همچنیـن فـروش سـهام تعـدادی از شـرکت های مـازاد بانـک می باشـد.

دارایی های ثابت

دارایی های ثابت بانک شامل دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود است. افزایـش دارایی هـای ثابـت بانـک بـه دلیـل انتقـال امـوال تملیکـی بـالای دو سـال بـه حسـاب دارایـی هـای ثابـت مشـهود، مطابـق بخشـنامه بانـک مرکــزی ج.ا.ا می باشــد. بانـک دی در نظـر دارد در راسـتای قانـون رفـع موانـع تولیـد رقابـت پذیـر، بهبـود سـاختار مالـی و همچنیـن بهبـود نسـبت کفایـت سـرمایه، بانـک نسـبت بـه واگـذاری هـر چـه بیشـتر امـلاک مـازاد خـود و شـرکت های گـروه اقـدام نمایـد.

9

بررسی ارزش روز دارایی های بانک دی

به منظور محاسبه ارزش دارایی ها، محاسبه ارزش روز سرمایه گذاری ها و املاک بانک محاسبه گردید.

 ارزشگذاری املاک بانک دی

املاک بانک دی به دو دسته املاک ستادی و شعب و املاک سرمایه گذاری (تملیکی) تقسیم بندی گردید. املاک ستادی و شعب شامل ساختمان های ستادی بانک و شعب می باشد که بانک به منظور انجام امور عملیاتی از آنها بهره می برد و در نتیجه قصد واگذاری این املاک وجود ندارد. از جمله این املاک می توان به ساخمان ستاد مرکز، ساختمان وزراء(دیبا) ساختمان مطهری، انبار کرج و شعب ملکی بانک اشاره نمود. املاک سرمایه گذاری نیز شامل املاک تملیکی بانک می باشد و بانک قصد واگذاری و فروش این املاک را در دستور کار خود دارد. از جمله املاک سرمایه گذاری می توان به کوهستان پارک، زمین جناح، زمین هفت تیر، برج شایان و ... اشاره نمود. 

مفروضات برآورد قیمت املاک:

 املاک ملکی ستادی و شعب بر اساس قیمت متوسط هر متر مربع منطقه برآورد گردیده است.

املاک تملیکی و سرمایه گذاری بانک(به استثنای شایان و کوهستان پارک) به آخرین قیمت کارشناسی گزارش شده است. لازم به ذکر است مطابق با مذاکرات صورت گرفته با فعالین صنعت انبوه سازی و مستغلات، ملک شایان به قیمت 25,000 میلیارد ریال و کوهستان پارک به قیمت 55,000 میلیارد ریال گزارش شد.

 املاک ستادی و شعب:

10

جمع کل ارزش روز املاک ستادی و شعب که شامل 45 فقره ملک می باشد به ارزش روز تقریبی 40,664 میلیارد ریال برآورد گردید.

املاک تملیکی و سرمایه گذاری

11

12

13

جمع کل ارزش روز املاک سرمایه گذاری و تملیکی شامل 89 فقره ملک مبلغ 125,655 میلیارد ریال بر اساس آخرین مزایده  صورت گرفته در سال 1400 (به استثنای شایان و کوهستان پارک)می باشد. لازم به ذکر است مطابق با مذاکرات صورت گرفته با فعالین صنعت انبوه سازی و مستغلات، ملک شایان به مبلغ 25,000 میلیارد ریال و ملک کوهستان پارک به قیمت 55,000 میلیارد ریال گزارش شد. همچنین لازم به ذکر است 14 مورد از املاک که در سال 1400 به مزایده گذاشته نشده بودند بنابراین این املاک نیز به قیمت برآوردی اعلام گردید(جمع ارزش این املاک 29,000 میلیارد ریال می باشد که با رنگ متفاوت نشان داده شده است)

14

ارزشگذاری سرمایه گذاری های بانک دی

مفروضات:

ارزش روز سهام شرکت های کارگزاری بانک دی، توسعه دیدار ایرانیان، خدمات بیمه ای امید بنیان دی، تولید برق دماوند، سرمایه گذاری بوعلی و بیمه دی معادل قیمت پایه مزایده اسفند ماه سال 1400 در نظر گرفته شد. 

شرکت خدمات ارزی و صرافی، لیزینگ دی، تجارت الکترونیک دی و خدمات مالی و حسابداری به قیمت کارشناسی در گزارش افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی در تاریخ 1399.02 گزارش گردیده است.

صندوق های سرمایه گذاری شامل صندوق ارزش آفرینان دی، صندوق بانک دی و بازارگردانی اختصاصی گروه مالی دی می باشد که به بهای تمام شده در تاریخ 1400.12.29 گزارش گردیده است.

15

16

نتیجه گیری

با توجه به جدول فوق، ارزش خالص دارایی هر سهم بانک دی 1,492 ریال برآورد می گردد. لذا با توجه به قیمت پایانی مورخ 1400.04.05 که 779 ریال می باشد، معادل 52 درصد ارزش خالص هر سهم(NAV) معامله می گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24