Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

هفته پیش عملکرد برخی بورس ها از جمله بورس آمریکا مثبت بود و در هفته پیش رو داده های بسیار مهم از اقتصادهای بزرگ در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت. یک نکته بسیار مهم این است که جهان در میانه چندین بحران بزرگ قرار دارد و رشد بازارها در برخی هفته ها به معنای بهبود اوضاع نیست. سرمایه گذاران باید بر مبنای واقعیت ها تصمیم گیری کنند. در مطلب حاضر به تقویم اقتصاد جهان در پیش پیش رو و نیز عواملی که بر ..

یک هفته پرهیجان پیش روی سرمایه گذاران است!

بورس24 : هفته گذشته شاخص های مالی در برخی بورس های بزرگ جهان از جمله آمریکا رشد کردند. در بورس این کشور عملکرد هفتگی بازار پس از سه هفته مثبت شد. شاخص نزدک بیش از ۴ درصد، شاخص استاندارد اند پورز 3.7 درصد و شاخص متوسط صنعتی داوجونز 2.7 درصد رشد کردند. می توان گفت در حال حاضر مهم ترین عاملی که بر شاخص‌های مالی اثر می گذارد سیاست بانک مرکزی آمریکا در حوزه نرخ‌های بهره است. پیش بینی افزایش 0.75 درصدی نرخ های بهره در نشست هفته آینده بانک مرکزی و افزایش نرخ ها در نشست‌های بعدی سبب نگرانی سرمایه گذاران شده بود و شاخص‌های مالی کاهش می یافتند.

هفته پیش از هراس سرمایه‌گذاران کاسته شد زیرا داده های امیدوارکننده از اقتصاد منتشر شده که از تاب آوری اقتصاد حکایت دارد و یک نکته دیگر این است که پس از سه هفته کاهش شاخص ها، سرمایه گذاران هفته پیش به این نتیجه رسیدند که قیمت سهام برای ورود مناسب شده است. و شاهد مثبت شدن عملکرد بازار بودیم. و در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که اثر افزایش مکرر نرخ های بهره بر رفتار سرمایه گذاران به تدریج کمتر شده است البته جبران کاهش اخیر شاخص ها زمانبر است و همچنین بعید است عملکرد بازار که در سال جاری تاکنون منفی است مثبت شود. در واقع سرمایه گذاران دچار نگرانی های گوناگون هستند و رفع شدن این نگرانی ها به گذشت زمان نیاز دارد.

عوامل مختلف سبب نگرانی سرمایه گذاران شده است. برای مثال زمستان سال جاری میلادی در اروپا وضعیت بسیار بد خواهد بود زیرا اقتصاد این قاره با بحران انرژی، رشد نرخ تورم و تنش های گوناگون مواجه خواهند بود. از سوی دیگر ضعف در اقتصاد چین ادامه پیدا خواهد کرد. نرخ رشد اقتصاد این کشور به شدت پایین خواهد بود و در آمریکا نیز نرخ رشد در دو فصل آینده یا صفر است یا بسیار پایین و شاید شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی باشیم. توصیه تحلیلگران به سرمایه گذاران این است که با احتیاط فعالیت کنند تا ابهام ها درباره آینده کاهش یابد.

هفته پیش رو

در هفته پیش رو داده های مهم از اقتصاد چین، اروپا و آمریکا در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود هیجان در بازارها چشمگیر باشد. فردا وضعیت بخش های تولید صنعتی و خدمات در انگلستان در ماه گذشته مشخص می شود.

روز سه شنبه نرخ تورم در آلمان و آمریکا در ماه گذشته مشخص خواهد شد و تغییرات ذخیره نفت آمریکا در هفته گذشته اعلام می‌شود. وضعیت نرخ تورم در آمریکا بسیار مهم است زیرا بانک مرکزی بر مبنای آن درباره سیاست های پولی تصمیم گیری می کند. دو ماه قبل نرخ تورم در آمریکا 8.5 درصد بود. با توجه به افت قیمت نفت در هفته‌های اخیر احتمالاً تورم کاهش یافته اما بعید است شاهد افت سریع نرخ تورم باشیم و بانک مرکزی قطعاً بالا بردن نرخ های بهره را ادامه خواهد داد. هفته پیش عملکرد بازار نفت منفی بود. عامل اصلی فشار بر قیمت ها پیش بینی ضعف در اقتصاد جهان در ماه‌های آینده است البته اروپا با بحران انرژی مواجه است زیرا قیمت گاز به شدت بالا رفته است. در ۶ ماه آینده وضعیت اقتصادی اروپا کاملا نگران کننده خواهد بود.

روز چهارشنبه نرخ تورم، شاخص بهای تولیدکننده و وضعیت بخش صنعت در انگلستان مشخص خواهد شد. همچنین وضعیت تولید صنعتی در منطقه یورو و شاخص بهای تولیدکننده در آمریکا در ماه قبل اعلام می شود.

روز پنجشنبه نرخ تورم در فرانسه، شاخص عمده فروشی در آلمان، وضعیت بازار کار آمریکا در هفته گذشته و وضعیت خرده‌فروشی در این کشور مشخص می شود. این داده ها بسیار مهم هستند و انتظار می‌رود گزارش های یاد شده بر رفتار سرمایه گذاران اثرگذارد.

روز جمعه نرخ تورم در ایتالیا، تغییرات خرده فروشی در انگلستان و وضعیت مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی در چین در ماه قبل اعلام می شود.

مشاهده می شود که این هفته داده های بسیار مهم از اقتصادهای بزرگ در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت البته این هفته هیچیک از مقامات بانک مرکزی آمریکا سخنرانی نخواهند کرد و هفته آینده تصمیم بانک مرکزی درباره نرخ های بهره مشخص خواهد شد. پیش بینی شده این هفته شاخص دلار رشد خواهد کرد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در بورس آمریکا در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24