با حضور ۵۸.۴۳ درصد سهامداران، مجمع صنایع غذایی مینو شرق امروز برگزار شد.

بورس24 : با حضور ۵۸.۴۳ درصد سهامداران، مجمع صنایع غذایی مینو شرق امروز برگزار شد.
مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:
*اگر تعمیرات به موقع انجام نشود و صرفاً بخواهیم بهرهبرداری را بدون توجه به این موضوع ادامه دهیم، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم کل سیستم آسانسور انتقال مواد را بهطور کامل تغییر دهیم و قراردادی برای این منظور بستیم که اکنون مراحل پایانی خود را طی میکند. پس از اتمام این پروژه و راهاندازی بخش پخت، میتوانیم ظرفیت خط تولید را افزایش دهیم و این بخش را به مجموعه اضافه کنیم.
*علاوه بر این، در سال گذشته برخی کارهای بازسازی و بهسازی محیط کارخانه نیز انجام دادیم. ضمناً صادرات ما در سال گذشته ۳۶۴۱ تن بود که معادل ۲۳ درصد کل تولید سالانه به حساب میآید.
*ما معادل ۱۱۷ درصد افزایش سرمایه داشتهایم. یکی از اقداماتی که ناچار به انجام آن بودیم، به دلیل الزامات محیطزیستی، عقد قرارداد احداث تصفیهخانه فاضلاب بود. این پروژه با سرمایهگذاری تقریبی حدود ۲۰ میلیارد تومان آغاز شد و پیشبینی میکنیم، اگر مشکلی پیش نیاید، تا پایان خرداد ماه به بهرهبرداری برسد.
*همچنین در راستای تامین خدمات رفاهی برای همکاران و مهمانان، تلاش کردیم فضای سازمان را بهطور شایستهای بهسازی کنیم. برای مثال، مخازنی برای خرید و نگهداری روغن مایع تهیه و نصب کردیم، چون بخشی از مصرف روغن ما به صورت مایع است. با این کار، به جای خرید روغن در حلبهای ۱۷ کیلویی، روغن به صورت فله وارد میشود که این اقدام چند مزیت دارد: نخست، قیمت تمامشده هر کیلو روغن حداقل پنج تا شش هزار تومان ارزانتر میشود؛ دوم، حمل و نقل آن آسانتر است؛ و سوم، از نظر بهداشتی شرایط بهتری نسبت به بستههای کوچکتر دارد و تماس مستقیم کارکنان با روغن کاهش مییابد.
*در مجموع، این اقدامات علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و حفاظتی، میتواند تاثیر مثبتی بر قیمت تمامشده روغن مصرفی مجموعه داشته باشد.
*ما سال گذشته سه محصول جدید را به بازار عرضه کردیم که اکنون موفق شدهایم سفارشهایی از شرکت قاسم ایران دریافت کنیم. اولین محصول، تافی میوهای با طعمهای استوایی است. دومین محصول، تافی با گرانولهای بادامزمینی است که فکر میکنم برای اولین بار در ایران توسط ما تولید میشود. امیدواریم با تلاشهایی که تا کنون انجام شده و همکاری شرکت قاسم، بتوانیم این محصولات را به بازار معرفی کنیم.
*محصول سوم نیز بیسکویت پذیرایی با طعم قهوه است که قبلاً تحت عنوان کاپیتاپ تولید میشد. برای این محصول هم از طرف شرکت قاسم سفارش تولید دریافت کردهایم و حتی در حوزه صادرات نیز برای ما درخواستهایی ارسال شده است.
* در نرخگذاری محصولات، مبنای کار ما کشش بازار و بررسی بازخورد نسبت به نرخ محصولات رقباست تا بتوانیم رقابتی عمل کنیم و حاشیه سود مدنظر شرکت را نیز حفظ کنیم. اخیراً در ۱۴ محصول افزایش قیمت ۲۵ درصدی اعمال کردیم.
*اگر در طول سال جاری تغییر قابل توجهی در قیمت مواد اولیه رخ دهد، احتمالاً برای حفظ حاشیه سودِ شرکت، افزایش قیمت مجدداً مورد بررسی و تجدید نظر قرار خواهد گرفت.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.