Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم خصوصی سازی و واگذاری کامل سهام پتروشیمی های کشور به مردم تاکید کرد و گفت: این اقدام موجب کاهش نقدینگی و رونق تولید می شود.
مؤید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به واگذاری صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصادی مقاومتی خصوصی سازی می‌بایست در کلیه بخش‌ها صورت می‌گرفت که پتروشیمی‌ها هم شامل می‌شد و این اقدام از سال 1388 صورت گرفت.
نماینده مردم خوی و چای پاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پتروشیمی‌ها در اولویت خصوصی سازی نبود اما با توجه به فرمایش های رهبری و سیاست‌های کلی نظام این اقدام صورت گرفت.
وی افزود: در بسیاری از کشورها پتروشیمی به عنوان یک حوزه سود آور مطمئن و استراتژیک نگاه می‌شود و به همین دلیل است که آن‌ها حاضر به واگذاری آن‌ها نیستند.
حسینی صدر تصریح کرد: متاسفانه خصوصی سازی پتروشیمی‌ها در حالی که صورت گرفت که بعضی از آن‌ها با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی واگذار شد و اطلاع رسانی کافی به بخش خصوصی صورت نگرفت.
وی با اشاره به مزایای واگذاری سهام پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی گفت: اگر دولت بجای واگذاری سهام پتروشیمی‌ها به شرکت‌های شبه دولتی به مردم می فروخت باعث کاهش نقدینگی می‌شد و اقشار مختلف جامعه بجای سرمایه گذاری در بازار سکه و ارز به سمت تولید می‌بردند.
وی با انتقاد از شیوه واگذاری پتروشیمی‌ها گفت: آن‌ها با قیمت بسیار پایین و با استفاده از شیوه ناصحیح انجام شده واگذار شد و باعث عدم تحقق هدف از اصلی از خصوصی سازی شده است.
نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در بودجه 94 بدون تغییر
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: نرخ خوراک پتروشیمی در ایران بسیار ارزان است و در سال گذشته هم برخی افراد سودجو با بهانه کردن این موضوع باعث افزایش کذایی قیمت سهام شدند و در اواخر دولت احمدی نژاد هم طلا و مسکن به شدت افزایش یافت اما پس از مدتی ثابت در قیمت‌ها ایجاد شد.
وی با بیان این که پتروشیمی‌ها با نرخ خوراک 15 سنت هم سود دهی دارد افزود: برای بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری 80 تا 90 میلیارد دلار در کشور وجود دارد چون بازگشت سرمایه آن بسیار سریع است.
رئیس کمیته پتروشیمی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید به دولت اجازه داد تا پتروشیمی‌های جدیدی را طرح ریزی کند و پس از پیشرفت 15 درصدی سهامش را به مردم بفروشد و از این طریق صنعت پتروشیمی را توسعه دهد.
 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24