Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

 مدیرکل نظارت بر ذیحساب های وزارت اقتصاد و دارایی گفت: نظام حسابداری تعهدی از ابتدای سال 94 با هدف ارتقاء کیفیت نظارت مالی انجام می شود که موجب انضباط مالی و شفاف شدن گزارشات این بخش می شود.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)،هادی خدابخشی روز شنبه در حاشیه همایش تبیین ضرورت های اجرای حسابداری تعهدی افزود: بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، مورد درخواست همه مسوولان و نظام جمهوری اسلامی است و پیش نیاز آن این است که قیمت تمام شده و بهای خدمات را داشته باشیم که تحقق آن نیازمند حسابداری تعهدی است.
وی اظهار داشت: این نوع حسابداری، همه نیازها و قیمت واقعی بهای کالا و خدمات تمام شده را به ما اعلام می کند و از این حسابداری می توان برای بودجه ریزی هدفمند استفاده کرد.
مدیرکل نظارت بر ذیحساب های وزارت اقتصاد و دارایی با تاکید بر پیاده سازی حسابداری تعهدی اضافه کرد: ارتقاء کیفیت نظارت مالی ، موجب انضباط مالی و شفاف شدن گزارشات مالی می شود و این امر قابل تحقق نیست مگر اینکه نظام حسابداری تعهدی اعمال شود.
خدابخشی از دیگر اهداف اجرای این نوع حسابداری را کمک به بخش عمومی برای پاسخگویی، گزارش دهی بهتر مالی ، فراهم کردن بستر لازم برای شناسایی اموال دولت و ایجاد بستر لازم برای شناسایی بدهی های دولت عنوان کرد.
وی لازمه اجرای موفق حسابداری تعهدی را به روز شدن ذیحساب ها و همکاری مدیران کل دستگاهها بویژه در استان ها عنوان کرد و گفت: به همین دلیل دوره های آموزشی زیادی را در مرکز و استانها برگزار کردیم و حتی بازنویسی اسناد مالی سالجاری را بر اساس این طرح انجام دادیم تا مشکلات را برطرف کنیم.
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان یزد هم هدف از برگزاری همایش تبیین ضرورت های اجرای حسابداری تعهدی را آشنایی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، مدیران مالی، ذیحسابان و کارشناسان مالی این دستگاهها با ضوابط و راهکارهای اجرای حسابداری تعهدی در سال 94 بر اساس قوانین و مقررات موجود و همچنین ایجاد انضباط مالی در بخش عمومی دولتی اعلام کرد.
علی نمازی گفت: طبق قانون بودجه سال 94 حسابداری تعهدی سال آینده باید در دستگاههای دولتی عملیاتی شود به همین دلیل در همایش یاد شده، کارشناسان، مدیران مالی و ذیحسابان دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و دستگاههایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند حضور دارند.
وی حسابداری تعهدی را گامی در راستای تعیین دقیق سرمایه دولت، نظم بخشیدن به امور مالی در بخش عمومی و برنامه ریزی فرایند مالی بیان کرد و گفت: در همایش یاد شده مقوله حسابداری تعهدی، چگونگی اجرای آن و ضوابط و مقررات مالی و همچنین راهکارهای اجرای این بخش تبیین خواهد شد.
همایش یکروزه تبیین ضرورت های اجرای حسابداری تعهدی با حضور ذیحسابان، مدیران و کارشناسان مالی دستگاههای اجرایی استان یزددر سالن همایش های اداره کل اقتصاد و دارایی یزد برگزار شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24