Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ž امروز در بازار، برترین تقاضا مربوط به نماد شپنا و برترین عرضه از آن نماد شاراک بود.

žبه گزارش خبرنگار بورس24 ، بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد بورس در فروردین‌ماه در دو دوره مجزا قابل طبقه‌بندی است؛ دوره اول که از 5 فروردین‌ماه تا هفدهم این ماه ادامه یافت با رشد 13.3 درصدی شاخص کل همراه بود که یکی از بهترین رشدهای این بازار در تاریخ معاملات آن بود؛ در مقابل از 18 فروردین‌ماه تا آخرین روز ماه فروردین شاخص کل 5.4 درصد زیان را تجربه کرد تا در مجموع سود بازار در این ماه به 7.2 درصد برسد .

ž در اخبار سیاسی عراقچی، در نشست «بررسی مذاکرات هسته‌ای لوزان از دیدگاه علوم سیاسی»، گفت: ما هنوز هیچ توافقی با 1+5 نداریم، ما یک توافق در یک مرحله خواهیم داشت که اگر بشود آخر ماه ژوئن یا شاید زودتر صورت گیرد.

ž در بازار امروز در گروه پتروشیمی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که پیش از این مقدمات حضور و عرضه اولیه 5 درصدی سهام پتروشیمی مبین 1.42 هزار میلیارد تومانی را فراهم کرده ، زمینه درج نماد یکی دیگر از زیرمجموعه های خود را فراهم کرد.

ž جدیدترین رویدادهای مربوط به حضور شرکت ها در فرابورس نشان می دهد پتروشیمی بوعلی سینا که 5 مرداد سال گذشته مورد پذیرش قرار گرفته از دیروز با پلاک 113 و به عنوان پنجاه و یکمین شرکت بازار دوم با نماد معاملاتی " بوعلی" درج شد تا با صلاحدید مسئولان شاهد عرضه سهام شود.

ž در این گروه "خراسان" گزارش عملکرد 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 93 خود را ارائه کرد. این شرکت با رشد 3 درصدی در عملکرد دوره 12 ماهه توانست مبلغ 1862 ریال سود خالص برای هر سهم خود محقق سازد. پتروشیمی خراسان نرخ گاز خوراک را 3445 ریال و گاز سوخت را 1320 ریال در نظرگرفته است. نرخ فروش داخلی بر اساس بورس کالا و نرخ فروش به تعاونی ها 612 تومان و فروش صادراتی بر اساس فوب انجام شده است. در نهایت شرکت دلار های صادراتی خود را با نرخ 3342 تومان در سال 93 تسعیر نموده است.

ž "زاگرس" نیز در حالی که پیش از این برای هر سهم در سال مالی 93 مبلغ 3,418 ریال سود خالص پیش بینی کرده بود گزارش اخیر خود را با تعدیل مثبت 7 درصدی به رقم 3,670 ریال رسانده است. این شرکت در سال مالی 93 نسبت به سال مالی قبل با کاهش 24 درصدی سود خالص روبرو بوده است. گفتنی است "زاگرس" نرخ گاز خوراک را 3445 ریال و نرخ گاز سوخت را 1320 ریال به ازای هر متر مکعب محاسبه و فروش صادراتی را با نرخ دلار آزاد تسعیر کرده است.

ž در پالایشی ها در پی توقف دیروز نماد معاملاتی پالایشگاه بندرعباس، به دلیل حذف دو فرضیه از 4 فرضیه اعلامی و تعدیل منفی سود 93 در عملکرد واقعی 93 و اعلام سود 94 ، امروز نیز نماد دو پالایشگاه اصفهان و تهران هم قبل از شروع معاملات بسته شد تا برخی از احتمال تعدیل منفی و برخی هم از تعدیل مثبت این دو شرکت سخن بگویند.

ž پیگیری های یکی از سایتهای خبری از مسئولان مربوطه نشان می دهد علت توقف نماد پالایشگاه اصفهان ناشی از اعلام افزایش سودآوری سال گذشته این شرکت به سازمان بورس و توان تعدیل مثبت حدود 28 درصدی است. طبق همین بررسی علت اصلی توقف نماد پالایشگاه تهران هم عدم تغییر سود سال 93 همزمان با رشد بیش از 20 و کمتر از 30 درصدی سود سال 94 گزارش شده است.

ž در سرمایه گذاری "وصنعت" در عملکردی موفق در گزارش 3 ماهه موفق به تحقق 113 ریال سود به ازای هر سهم شده است. این شرکت سرمایه گذاری همچنین با رشد قابل توجه 255 درصدی سود سرمایه گذاری ها در عملکرد 3 ماهه سال جاری در مقایسه با سال مالی قبل همراه شده است. در نهایت سود خالص شرکت در 3 ماهه امسال رشد 33 درصدی را به ثبت رسانده است.

ž در گروه خودرو، محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی‌هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران آغاز کرده اند و گفت: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و ایران از آن استقبال می‌کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات بیانجامد.

ž عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.

ž در سیمانی ها که امروز در اکثر نمادها افت قیمت را تجربه کردند دبیر انجمن صنفی سیمان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط انجمن به منظور تعطیل نشدن کارخانه‌های تولید سیمان خواستار افزایش ۱۷ درصدی قیمت این محصول هستیم.

ž عبدالرضا شیخان با بیان اینکه تا کنون اقدامات کارشناسی اولیه با توجه به افزایش قیمت حمل‌و نقل و سایر عوامل تولید انجام شده است، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته باید قیمت سیمان افزایش یابد.

ž در این گروه همچنین امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هگمتان با تقسیم سود نقدی 75 تومانی پرونده این شرکت در سال مالی 93 را بست. نماینده شرکت سیمان تهران در این مجمع اعلام کرد سال 94، سال سختی برای شرکت های سیمانی خواهد بود.

ž در ساختمانی ها که بازار امروز را با رشد نسبی در بیشتر نمادها به پایان رساند مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در نشست خبری امروز با اشاره به طرح‌های پیشنهادی برای افزایش وام مسکن اظهار کرد: طرحی که در سال گذشته بانک مسکن برای افزایش آن به ۶۰ میلیون به بانک مرکزی پیشنهاد کرد هرچند که نظر موافقی به آن داریم اما با ابهاماتی روبه‌رو بود که در این باره با بانک مسکن مکاتباتی داشتیم.

ž میرمحمد صادقی افزود: در صورت موافقت کلی بانک مرکزی با پیشنهاد وام ۶۰ میلیونی این مورد در شورای پول و اعتبار نیز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

ž در فلزات اساسی "میدکو" در عملکرد 12 ماهه سال مالی 93 موفق به تحقق 191 درصد از بودجه خود شد. این شرکت در عملکرد 12 ماهه به لیل رشد 121 درصدی سود سرمایه گذاری ها با رشد 61 درصدی سود خالص مواجه شده است. همچنین لازم به ذکر است میدکو پیش از این سود 208 ریالی را برای سال 93 اعلام نموده بود که با کاهش 8 درصدی نهایتا موفق به تحقق 191 ریال از این مبلغ شده است.

ž در گروه دارو امروز "تیپیکو" بودجه سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 95 خود را ارائه کرد. این شرکت برای هر سهم مبلغ 1091 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در مقایسه با سال مالی قبل (مبلغ 962 ریال) افزایش 13 درصدی داشته است. پیش بینی افزایش سود نقدی شرکتهای سرمایه پذیر علت این رشد اعلام شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24