Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یکی از مهمترین دلایل روند منفی بازار سرمایه آن است که اکثر شرکتهای بزرگ برای برگزاری مجمع عادی سالیانه متوقف خواهند شد و سهامداران علاقه ای برای حضور در مجامع شرکتها ندارند. امروز شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 و در نهایت لغو تحریم های ایران تشکیل جلسه خواهد داد؛ تصویب قطعنامه ای که چهارشنبه هفته گذشته از سوی آمریکا در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته و با توجه به توافق حاصل شده با احتمال بالایی همراه است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،این اتفاق در حالی امروز رقم می خورد که قطعنامه 598 شورای امنیت نیز 28 سال قبل در تاریخ 29 تیر ماه سال 66، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد و این تصادف زمانی بسیار جالب به نظر می رسد. با وجود این خبر در بین فعالان بازار سرمایه و همچنین با نزدیک شدن به پایان تیر ماه و آخرین زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ها، روند نزولی بر بازار حاکم شده و تاکنون در بورس و فرابورس 370 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید، بدین ترتیب در حالی فصل برگزاری مجامع در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که در بین نمادهای معاملاتی بازار سرمایه تاکنون 90 نماد معاملاتی متوقف می باشند که بیش از 60 نماد برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه متوقف بوده و مابقی نیز که تاریخ برگزاری مجمع عمومی آنها نزدیک است، نهایتاً امروز متوقف خواهند شد.

یک مقام مسئول در وزارت نفت با بیان اینکه تدوین آیین‌نامه در وزارت نفت نهایی شده و باید به تأیید وزارت صنعت و وزارت اقتصاد هم برسد،گفت: در وزارت نفت آیین‌نامه تخفیف را آماده کرده‌ایم، اما قیمت مبنا ۱۳ سنت است و تغییر نمی‌کند. كه بلافاصله دبیر انجمن پتروشیمی به این خبر واکنش نشان داد و این ارقام را نادرست خواند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: روسیه پس از لغو تحریم های مرتبط، برای تبدیل سایت هسته ای فردو به مرکز پژوهشی و انتقال اورانیوم غنی شده با ایران قرارداد امضا می کند.

بانک‌های یونان که از سه هفته پیش تاکنون به دلیل شرایط مالی بحرانی حاکم بر این کشور تعطیل شده بودند، بازگشایی شدند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی برای ارایه گزارش از نتایج مذاکرات هسته ای فردا(سه شنبه) در جلسه غیر علنی و علنی مجلس شورای اسلامی حضور می یابند_ایرنا

پایگاه هندی لایو مینت طی گزارشی نوشت: بانک های دولتی هند آماده اند تا به محض لغو تحریم های ایران، از گسترش مبادلات تجاری با این متحد دیرینه هند منتفع شوند.

بلومبرگ با اشاره به این که در پی توافق هسته ای واردات ایران از آسیا افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند نوشت: تولید کنندگان آسیایی از بزرگترین برندگان فضای جدید ایجاد شده خواهند بود.

گروه بانک و مؤسسات اعتباری:

معاملات گروه تماما منفی انجام گرفت البته اكثر نمادهای گروه متوقف هستند و برخی نیز در پایان معاملات امروز متوقف شدند با این حال تمام نمادهای باز گروه معاملات را در بازه منفی به پایان رساندند. شاخص گروه بانك دقیقا به حمایت خود رسیده، وبصادر نیز بر روی حمایت خود (فیبو ناچی 38.2 ) قرار دارد و در صورت بهتر شدن جو روانی می تواند با روندی مثبت به تابلو معاملاتی برگردد. با معامله 124 میلیون سهم وبصادر پرحجم ترین نماد معاملاتی گروه است

گروه خودرو و ساخت قطعات:

معاملات گروه خودرو نیز منفی انجام گرفت، خپارس، خساپا، خكاوه، ورنا و بسیاری از نمادهای دیگر این گروه با صف فروش همراه بودند، در پایان معاملات تمام نمادها در بازه منفی قرار دارند و با معامله 52 میلیون سهم خساپا بیشترین جم معاملات را در گروه داشت. به گزارش بورس نیوز ریزش بازار سهام پس از حصول توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 به سبب پیشخور شدن رشد قیمت سهام شرکت های بورسی امری غیر عادی تلقی نمی گردد و انتظار می رود روند اصلاح قیمت سهام گروه خودرویی در معاملات روز سه شنبه پایان یابد و پس از آن بازار سهام در شیبی ملایم در روندی صعودی به حرکت خود ادامه دهد.

گروه محصولات شیمیایی:

همسو با روند بازار اكثر نمادهای گروه منفی معامله شدند. در اوایل بازار شاهد خرید حقوقی پترول در قیمت های مثبت بودیم و این حمایت، پایانی این سهم را تا پایان معاملات در بازه مثبت نگه داشت و با معامله 17 میلیون سهم پرحجم ترین نماد گروه بود.

گروه سرمایه گذاری ها:

همسو با جو بازار شاهد معاملات منفی در گروه بودیم،‌ وتوسم تنها نماد مثبت گروه در پایان معاملات می باشد. با معامله 17 میلیون سهم وخارزم بیشترین حجم معاملاتی گروه را به خود اختصاص داد. امروز وخارزم حمایت مهم خود را شكست و در صورت عدم تغییر جو حاكم بر بازار حمایت بعدی 141 تومان خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24