Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 281
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که امروز نیاز ناوگان کشور به هواپیماهای ١٠٠ نفره معطوف است، تاکید کرد: در دوران پس از تحریم ۵٠ درصد از هواپیماهای فعال باید بازنشست شوند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که امروز نیاز ناوگان کشور به هواپیماهای 100 نفره معطوف است، تاکید کرد: در دوران پس از تحریم 50 درصد از هواپیماهای فعال باید بازنشست شوند.

علیرضا منظری در گفت ‌و گو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از اصلی ‌ترین مشکلاتی که ناوگان هواپیمایی‌ ایران در طول سال‌ های گذشته با آن رو به ‌رو بوده در کنار محدود بودن فضای خرید هواپیما دسترسی به شرکت‌ های سازنده و وارد کردن قطعات مورد نیاز برای هواپیماهای مسافرتی بوده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر ایرلاین ‌های ما بتوانند در فضای ایجاد شده پس از لغو تحریم‌ها امکان دسترسی به شرکت ‌های سازنده هواپیما را داشته باشند، در ابتدا می ‌توانند وضعیت پرواز هواپیماهای فعال در کشور را بهبود داده و برخی از هواپیماهای زمین ‌گیر را بار دیگر به پرواز درآورد.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به وجود هواپیماهایی با کیفیت در ناوگان فعلی کشور اظهار کرد: در صورتی که ما بتوانیم قطعات دست اول و مهم هواپیماهایی مانند بویینگ 747 را تامین کنیم و قطعات مهم را نوسازی گردانیم می ‌توان امید داشت این هواپیماها همچنان به پرواز خود ادامه دهند.

منظری از دو هواپیمای رده پایین مانند فوکر 100 و ام دی به عنوان گزینه‌ هایی که می ‌توانند از ناوگان فعال ایران خارج شوند، نام برد و گفت: اگر امکان استفاده از قطعات جدید وجود داشته باشد، بخشی از هواپیماهای ما امکان ادامه‌ی فعالیت را دارند، اما باید انتظار داشته باشیم حدود 50 درصد از ناوگان فعلی بازنشست شوند.

وی با بیان این که در دوران پس از تحریم ضرورت دارد توجه ایرلاین ‌ها به هواپیماهای 100 تا 170 نفره جلب شود، تاکید کرد: با توجه به هزینه زیادی که وارد کردن هواپیماهای غول ‌پیکر به آسمان ایران را به وجود می ‌آورد، شاید منطقی باشد که با نوسازی قطعات حداکثر استفاده را از هواپیماهای فعلی بکنیم، اما نیاز فعلی به خرید هواپیماهایی با تعداد مسافر متوسط است که باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

معاون سابق سازمان هواپیمایی کشوری خاطر نشان کرد: در صورتی که این دو راهبرد به ‌طور همزمان پیگیری شود، می ‌توان انتظار داشت ایرلاین‌ های ایرانی در فضای پس از تحریم حداکثر استفاده را ببرند و وضعیت ناوگان کشور به ‌طور جدی بهبود یابد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 276
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 273
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 259
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24