Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس24 : گزارش جامعی از عملکرد مالی 140 شرکت در کدال به شرح ذیل تهیه گردید. به دلیل تعداد بالای گزارشات، شرکت ها بر حسب حروف الفبا در جدول مرتب شده اند.

در مورد نمادهای آسیا، پارسان، پارسیان، پاکشو، تکنو، ثاخت، ثباغ، حپترو، حتوکا، حکشتی، خبهمن، ختور، ختوقا، خگستر، خوساز، دجابر، ددام، دسبحا، دکوثر، ستران، سغرب، سکرد، سکرما، شپترو، شسپا، شفن، غپینو، غشاذر، غشان، فاذر، فاراک، قهکمت، کسرا، کطبس، کفرا، لسرما، مبین، همراه، والبر، وبملت، وپخش، وتوس، وتوشه، وتوکا، وصندوق، وکار EPS جدید بدون تغییر برابر با EPS قبل توسط شرکت اعلام شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد.

در نمادهای بالاس، بساما، پخش، حسینا، حکمت، خاذین، دبالک، دی، زنگان، سصفها، سمایه، شپاس، شتوکا، شرانل، فروس، فزرین، فولای، قشیر، کشرق، کوثر، کی بی سی، میدکو، وایران، وکوثر تا این لحظه صورت مالی دوره ای آن در کدال ارائه شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد و به محض اعلام بودجه جدید تعدیل و یا عدم تعدیل این نمادها اطلاع رسانی خواهد شد.

در نمادهای خودرو، کی بی سی افزایش سرمایه در عملکرد مالی شرکت لحاظ شده است.

بترانس: شرکت دلیل افزایش هزینه های مالی را؛ افزایش تسهیلات دریافتی جهت تامین منابع مالی شرکت با توجه به تاخیر در وصول مطالبات عنوان کرده است.

پارسان: در دوره مالی 3 ماهه هیچ یک از مجامع شرکتهای سرمایه پذیر برگزار نشده است و به همین دلیل درآمدی بابت سرمایه گذاری در سهام شناسایی نگردیده است، ولی با توجه به گذر زمان، شرکت ناگزیر به شناسایی هزینه ها اعم از عمومی اداری و مالی می باشد و همین امر موجب شناسایی زیان خالص در دوره مالی مزبور است. لازم به ذکر است که این مسئله تأثیری در تحقق سود پیش بینی شده ندارد و پس از اسفند ماه 94 و با شروع برگزاری مجامع عمومی عادی شرکتهای سرمایه پذیر، شناسایی سود حاصل از سرمایه گذاریها نیز انجام خواهد پذیرفت.

تکنو: از دلائل کاهش فروش، با توجه به عدم افزایش قیمت سالیانه محصول و نیز شرایط اقساطی متاسفانه شرکت در 9ماهه سال کاهش تقاضا ونیز بر گشت از فروش محصول مواجه گردیده است. با توجه به کاهش فروش وکمبود نقدینگی و در نتیجه کاهش تولید، باعث افزایش سربار جذب نشده و کاهش حاشیه سود گردیده است.

خکمک: با توجه به اینکه در بودجه مصوب سال 94 ، میزان افزایش حقوق و دستمزد پرسنل برطبق تکلیف ، 15% در نظر گرفته شده بود ، ولی طبق عملکرد واقعی 3ماهه اول سال 94 با توجه به افزایش حقوق مصوبه دولت و سنوات پرسنل و همچنین افزایش بیمه سهم کارفرما ، درصد افزایش به 24% رسیده است. همچنین عمده تعدیلات مربوط به فروش و بهای تمام شده محصولات،ناشی از کاهش تیراژ تولید بدلیل کاهش تولید شرکت سایپا به عنوان خریدار عمده می باشد.

خمحور: بدون تغییر مبلغ سود حاصل ازسرمایه گذاریهاحسب اعلام بانک پارسیان درخصوص الزام بانک مرکزی درتقسیم حداقل 10درصد سود،مبلغ پیش بینی شرکت تقلیل یافت وطی صورتجلسه مجمع عادی سالیانه بانک پارسیان وتصویب سود سهام به مبلغ 60ریال برای هرسهم ،درآمدپیش بینی شده ناشی از سود پارسیان افزایش یافت.

دابور: علت تغییر پیش بینی، افزایش تخفیفات فروش با توجه به شرایط رقابتی و رکود بازار و نیز افزایش هزینه های مالی بدلیل کمبود نقدینگی ناشی از استمهال مطالبات فروش حسب شرایط بازار و رقبا بوده است.

دتماد: دلایل عمده تعدیل فروش ناشی از حجم بی رویه واردات دارو به کشور وحضور رقباء جدید در بازار مواد اولیه می باشد.

دجابر: بدون تغییر شایان ذکر است عمده فروش فرآورده های دارویی آنتی بیوتیک در نیمه دوم سال تحقق می یابد و درآمد حاصل از سرمایه گذاریها نیز در پایان سال مالی شناسایی می گردد.

ددام: به استحضار میرساند، با عنایت به برنامه ریزی انجام شده در خصوص تهیه مواد اولیه و بسته بندی و اقلام در راه و زمانبندی تولید و همچنین برنامه ریزی در خصوص محصولات وارداتی درراه و گمرگ وپیش بینی فروش و حاشیه سود مناسب آنها ، پیش بینی EPS شرکت تحقق خواهد یافت.

ساراب: باتوجه به شرایط بازارصادراتی کشورعمده کاهش 9درصدی فروش و6درصدی بهای تمام شده بدلیل کاهش فروش 100،000تن کلینکرصادراتی وکاهش نرخ 6000ریالی درهرتن بوده که نهایتا باعث کاهش 17.9درصدی سودهرسهم می باشد.

ساروم: پیش بینی کاهش در فروش و به تبع آن کاهش در تولید سیمان به میزان 180 هزارتن نسبت به بودجه مصوب بدلیل کاهش تقاضادر بازار میباشد.

سبجنو: کاهش مبلغ فروش ناشی از کاهش مقدار فروش و اعطای تخفیفات بدلیل توان رقابت با سایر تولید کنندگان منطقه؛ کاهش هزینه های قیمت تمام شده بدلیل اعمال هزینه های واقعی نسبت به برآورد اولیه؛ افزایش هزینه های عملیاتی ناشی از افزایش هزینه جذب نشده تولید طی سه ماهه اول بدلیل توقف خط 1 تولیدی شرکت، اعلام شده است.

سبهان: کاهش پیش بینی درآمد هر سهم نسبت به پیش بینی قبلی ناشی از کاهش نرخ و مقداری فروش سیمان می باشد.

سخوز: کاهش فروش بابت کاهش سیمان صادراتی با توجه به وضعیت بازار صادرات و همچنین کاهش تولید با درنظر گرفتن حجم موجودی کلینکر شرکت میباشد.

سکرد: کاهش فروش شرکت عمدتا سرمای بی سابقه و طولانی مدت منطقه نسبت به سنوات قبل و کاهش مصرف سیمان و کوچک شدن بازاربه دلیل کاهش پرداخت بودجه به پروژه های سیمان بر و رکود ساخت وساز و افزایش شدید رقابتی شدن فروش و بالا بودن عرضه سیمان همگی مزید بر علت شده است .

سنیر: باعنایت به بازار رقابتی صنعت سیمان وعدم تحقق نرخ فروش مطابق بودجه مصوب در9 ماهه اول سال مالی ، مدیریت شرکت برمبنای متوسط نرخ فروش واقعی 9ماهه اول سال مالی برآورد نرخ فروش 3ماهه چهارم سال را تعدیل نمود.

شبهرن: تغییر پیش بینی بعلت کاهش مقداری وریالی فروش میباشد.

غپاک: افزایش هزینه مالی در 6ماهه نخست سال نسبت به پیش بینی اولیه،افزایش هزینه دستمزد و سربار تولید در 6ماهه اول سال نسبت به پیش بینی اولیه،کاهش فروش محصولات پنیر و شیر خشک و افزایش فروش محصولات دوغ و سایر نسبت به پیش بینی اولیه از ذلایل کاهش سود هر سهم می باشند.

غشصفا: شرکت عنوان نموده؛ تغییر درمقدار فروش داخلی بدلیل تغییر در ترکیب تولید محصولات سودآور و پربازده و محصولات جدید در اجرای سیاست های مدیریت بازار داخلی/ تغییر در مبلغ فروش داخلی بدلیل عدم صدور مجوز افزایش قیمت در سقف پیش بینی شده قبلی،از طریق سازمان صنعت،معدن و تجارت در راستای رعایت سیاست های اقتصادی ایران/ تغییر در ترکیب تولید و فروش محصولات صادراتی (مقدار و مبلغ )عمدتا بدلیل نوسانات شدید قیمت جهانی شیرخشک و کره و ارائه برندهای مختلف اروپایی و نیوزلندی با قیمت های پایین در منطقه و ایجاد محدودیت در صادرات این محصولات و عدم صرفه و صلاح اقتصادی/ باتوجه به عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت فروش محصولات داخلی در سقف پیش بینی شده قبلی ازطریق مراجع قانونی ،منجر گردید تغییراتی در نرخ خرید شیر خام نیز متناسب با عدم افزایش قیمت فروش صورت پذیرد.

غمهرا: دلیل تغیرات EPS عمدتا مربوط به تغییر در ترکیب و تنوع تولید در شش ماهه اول سال و همچنین افزایش تناژتولید پیش بینی شش ماهه دوم سال 94 می باشد.

غنوش: کاهش فروش بدلیل کاهش درمقدار فروش کنسانتره مرکبات؛ کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته بدلیل کاهش در قیمت تمام شده تولیدکنسانتره مرکبات؛ افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاریها بدلیل افزایش سود کوتاه مدت سپرده های بانکی؛ تغییرات فوق الذکر باعث افزایش سود عملیاتی و درنتیجه باعث افزایش سود خالص گردیده است.

فجام: بابت افزایش تقاضای تیوب لمینیت و اپلیکاتور و نیز کاهش تقاضای بازار در قاشق داروئی و چاپ لیبل و کاهش هزینه های مالی به لحاظ عدم امکان اخذ تسهیلات مالی از بانک ها و کاهش قیمت شمش آلومینیوم در بورس کالا بابت مواد اولیه مصرفی تیوب آلومینیوم و تاثیر ان در قیمت تمام شده کالای فروش رفته تعدیلات لازم به عمل آمده است.

فولاژ: تغییر پیش بینی هر سهم به علت کاهش قابل توجه هزینه های مالی؛ کاهش هزینه استهلاک وهزینه های خدمات قراردادی به دلیل عدم بهره برداری از پروژه شریدر؛ کاهش مصرف(ریالی ومقداری) مواد اولیه با عنایت به نوع محصولات فولادی تولیدی و کاهش موجودی انبار به علت فروش از موجودی ها می باشد.

قچار: کاهش مبلغ فروش و بهای تمام شده نسبت به پیش بینی قبلی به دلیل کاهش مقدار تولید و فروش شکر سفید از شکر خام (مالکیتی و کارمزدی) می باشد.

کاما: کاهش فروش ناشی از کاهش مقدار فروش و کاهش نرخ فروش با توجه کاهش نرخ جهانی؛ کاهش بهای تمام شده ناشی از خالص کاهش مقدار فروش و کاهش نرخ بهای تمام شده؛ کاهش هزینه های فروش عمدتا ناشی از افزایش هزینه های کارکنان باعث تعدیل منفی شده است.

کبافق: دلیل تعدیل ناشی از کاهش مبلغ فروش به دلیل افت قیمت بازارجهانی فلزات بوده است.

کترام: با عنایت به عدم رونق بازار فروش و رکود حاکم بر بازار و با توجه به کاهش قیمتها توسط رقبا، نرخ فروش و مقدار فروش دچار کاهش گردیده است.

کروی: تعدیل پیش بینی درآمد هرسهم شرکتهای تابعه؛ تعدیل سود حاصل از سایر فعالیتها به دلیل تعدیل نرخ و مقدار فروش ماده معدنی در یافتی بابت مطالبات از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛ تعدیل هزینه های عمومی اداری فروش با توجه به واقعیت های 9ماهه؛ شناسایی درآمد حاصل از فروش سرمایه گذاریها بابت فروش 50 میلیون سهم از سهام شرکت کالسیمین.

کهرام: با توجه به شرایط بازار ساخت وساز ورکود وشرایط حاکم برصنعت کاشی وعوامل موثردر سال جاری شرکت شرایط مالی مناسبی ندارد.

کهمدا: افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاریها با توجه به درآمد تحقق یافته عملکرد واقعی 6 ماهه منجر به رشد سودآوری هر سهم شده است.

ولساپا: لازم به ذکر است؛ درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکتهای فرعی در اطلاعات 9 ماهه سال 94 شناسایی نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24