Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد تعیین نرخ سود فروش اقساطی و نرخ وجه التزام خسارات تاخیر تادیه در سال ١٣٩۵ ؛ پیشنهاد تنفس در پرداخت اقساط توسط خریداران بنگاه های مورد واگذاری در صورت تاخیر در تحویل مورد معامله و نحوه واگذاری دارایی های تملیکی شرکتهای مشمول واگذاری به منظور تادیه بدهی آن ها و نیز تصمیم گیری در خصوص انحلال شرکت های تولید و بسته بندی فرآورده های گوشتی کشور – زیاران و شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور از دیگر موضوعات جلسه امروز هیات واگذاری بود...

خصوصی سازی در هفته پایانی اردیبهشت ...

"انتشار گزارش قرائت نشده تفحص از سهام عدالت در مجلس"؛ " انحلال دو شرکت دولتی" و "توضیح خصوصی سازی در خصوص خروج نام 25 شرکت از لیست واگذاری ها" مهمترین عنوان های خبری هفته گذشته در حوزه خصوصی سازی هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین عنوان های خبری حوزه خصوصی سازی در هفته پایانی اردیبهشت از این قرارند:

انتشار گزارش قرائت نشده تفحص از سهام عدالت در مجلس

در هفته ای که گذشت رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سهام عدالت گفت: از انتشار گزارش تفحص از سهام عدالت در صورت قرائت نشدن در صحن مجلس خبر داد.ایرج ندیمی با اشاره به تلاش هیات تحقیق و تفحص از سهام عدالت برای جمع‌بندی پرونده مزبور گفت: این پرونده به صورت مکرر در جلسات کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انحلال دو شرکت دولتی

همچنین در جلسه اخیر هیان واگذاری با با انحلال شرکت تولید و بسته بندی فرآورده های گوشتی کشور (زیاران) و شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور موافقت شد.

همچنین بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد "تعیین نرخ سود فروش اقساطی و نرخ وجه التزام خسارات تاخیر تادیه در سال 1395"؛ "پیشنهاد تنفس در پرداخت اقساط توسط خریداران بنگاه های مورد واگذاری در صورت تاخیر در تحویل مورد معامله" و "نحوه واگذاری دارایی های تملیکی شرکتهای مشمول واگذاری به منظور تادیه بدهی آن ها" و نیز تصمیم گیری در خصوص انحلال شرکت های تولید و بسته بندی فرآورده های گوشتی کشور – زیاران و شرکت سهامی دارویی و تجهیزات پزشکی کشور از دیگر موضوعات جلسه امروز هیات واگذاری بود.

وزارت نفت مخالف واگذاری ها نیست

معاون وزیر نفت نیز با بیان این که برای واگذاری طرح پتروشیمی دماوند هیچ گونه مخالفتی تاکنون نداشته است گفت: واگذار نشدن طرح پتروشیمی دماوند به دلیل اختلاف نظر میان سازمان خصوصی سازی و خریداران است.

ابهام در واگذاری شرکت های دولتی قابل قبول نیست

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم گفت: باید درخصوص برخی از واگذاری ها در رابطه با شرکت های دولتی و همچنین اخباری مبنی بر خروج اسامی برخی از شرکت ها از لیست واگذاری ها، شفاف سازی شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص واگذاری شرکت های دولتی گفت: آنچه از دولت های مختلف در راستای اصل 44 قانون اساسی بوده و انتظار می رود،کوچک سازی و چابک سازی دولت است. 

مجلس شرایط واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی را تعیین کرد

همچنین نمایندگان مجلس در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 1395 کل کشور، بندهای دیگری از این لایحه را برای تامین نظر این شورا اصلاح کردند.

در این جلسه وکلای ملت با اصلاح بند «الف» تبصره 2 این لایحه، به دولت اجازه دادند در سال 1395 مصارف مربوط به واگذاری سهام بانک‌های دولتی موضوع جزء 2 بند «د» سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 13 این قانون پرداخت کند همچنین بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادی عمومی غیردولتی صرفا از محل فروش سهم‌الشرکه متعلق به دولت در بنگاه‌هایی که واگذاری آنها مشمول سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است و مصارف حاصل از واگذاری آن ها مشمول جزء 2 بند «د» این سیاست‌ها نمی‌باشد، از محل ردیف‌های مربوط در جداول شماره 8 و 18 این قانون پرداخت می‌شود.

توضیح خصوصی سازی در خصوص خروج نام 25 شرکت از لیست واگذاری ها

خبر دیگر این که؛ رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص خروج نام 25 شرکت از لیست واگذاری ها گفت:بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری های دولت شامل دارایی های خارج از کشور نمی شود.

پوری حسینی افزود: این تعداد شرکت از شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری خارجی هستند که مصوبه خروج آن ها از لیست واگذاری ها مربوط به نیمه اول سال گذشته است.

ایران ایر با ایرلاین خارجی شریک می‌شود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز در هفته ای که گذشت درباره فروش سهام این ایرلاین در بازار سرمایه و بازارهای جهانی گفت: منظور از این که سهام ایران ایر در بازار جهانی به فروش برسد این است که ایران ایر با یک ایرلاین خارجی شریک می‌شود.

فرهاد پرورش با بیان این که در حال حاضر 100 درصد هما متعلق به دولت است اظهار داشت:  البته طبق قانون 5 درصد این شرکت در هر زمانی که واگذاری انجام شود به کارکنان ایران ایر تعلق می گیرد.

پیشنهاد آزادسازی سهام عدالت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعاون

و خبر پایانی این که رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت با اعلام اینکه به غیر از تشکیل صندوق‌های قابل معامله بورسی «ETF»‌ها، طرحی مبنی بر ایجاد «CTF»‌ها صندوق‌های تعاونی قابل معامله ارائه شده است، گفت: رئیس جمهور هنوز لایحه اصلاح قانون سهام عدالت را امضا نکرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24