Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به نظر می رسد به نتیجه نرسیدن تجدید ارزیابی دارایی ها،عدم افشای اطلاعات مربوط به تفاهم و همکاری با کمپانی های خارجی از جمله فیات،مشخص نبودن سیاست و استراتژی این گروه خودروسازی در بازار سهام،افت قابل توجه ارزش بازار،هزینه مالی سنگین ١٣۵٠ میلیارد تومانی و دریافت تسهیلات سنگین به رغم برخورداری از املاک،هزینه اداری ١٣٧٧ میلیارد تومانی(دو برابر سایپا) و ده ها موضوع قابل بحث دیگر مجمع داغ و نفس گیری را برای ایران خودرو در سالن اجتماعات ساپکو رقم بزند...

روز بیست و سوم! / «خودرو» چه مجمعی را پشت سر می گذارد؟

سالن اجتماعات ساپکو در حالی برای مجمع گروه خودروسازی ایران خودرو که روز بیست و سوم تیرماه برگزار می شود در حال آماده سازی است که احتمالا شاهد حاشیه های زیادی خواهد بود.

ایران خودرو امسال در حالی به مجمع سالانه می رود که تا این لحظه به عنوان یکی از مقصران اصلی افت چند ماه گذشته بازار سهام به شمار می رود،چرا که به دلیل اهمال در پیگیری و اجرای تجدید ارزیابی دارایی ها تا این لحظه این رخداد با اهمیت مالی در این خودروساز تحقق پیدا نکرده است.در اردیبهشت ماه امسال مدیرعامل ایران خودرو در نامه ای از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خواست تا برای استفاده این گروه از معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی تلاش کند اما غافل از این که پایان معافیت مالیاتی قانون شده و تغییر آن سخت است!

اما ایران خودرو طی تیر ماه هم نتوانست به سایپا برسد و در حالی که نماد این شرکت طی تیرماه رشد حدود 3 درصدی را تا پایان معاملات روز دوشنبه ثبت کرد ولی شرکت سایپا به رشد قابل توجه حدود 25 درصدی رسیده است.البته ایران خودرو هم توان رشد پا به پای سایپا را داشت اما در روز هشتم تیر ماه و در حالی که سهامداران این شرکت امیدوار بودند نماد خودرو هم مانند نماد خساپا بدون عرضه از طرف حقوقی باشد، سرمایه گذاری سمند که بازیگر اصلی قیمت نماد خودرو است، عرضه سنگینی انجام داد و موجب شد ایران خودرو در روز نهم تیر ماه با قیمت منفی بازگشایی شود.

عملکرد ضعیف حقوقی های خودرو به خصوص سرمایه گذاری سمند، باعث شده ارزش بازار شرکت ایران خودرو به رقمی کمتر از ارزش بازار سایپا برسد. در حال حاضر ارزش بازار سایپا حدود 5400 میلیارد تومان و ارزش بازار ایران خودرو حدود 5100 میلیارد تومان است.

این در حالی است که پیش از تغییرات مدیریتی در گروه سایپا، همیشه ارزش بازار ایران خودرو حدود 10 درصد بالاتر از ارزش بازار سایپا بود.

در همین حال روز گذشته برخی رسانه ها از مدیریت طولانی مدت سرمایه گذاری سمند (شرکت سرمایه گذاری وابسته به ایران خودرو)انتقاد کرده و تحرکات آن در بازارگردانی و کنترل سهام خودرو در بازار را زیر سوال بردند.

با این وصف به نظر می رسد به نتیجه نرسیدن تجدید ارزیابی دارایی ها،عدم افشای اطلاعات مربوط به تفاهم و همکاری با کمپانی های خارجی از جمله فیات،مشخص نبودن سیاست و استراتژی این گروه خودروسازی در بازار سهام،افت قابل توجه ارزش بازار،هزینه مالی سنگین 1350 میلیارد تومانی و دریافت تسهیلات سنگین به رغم برخورداری از املاک،هزینه اداری 1377 میلیارد تومانی(دو برابر سایپا) و ده ها موضوع قابل بحث دیگر مجمع داغ و نفس گیری را برای ایران خودرو در سالن اجتماعات ساپکو رقم بزند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24