Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر اجرایی بوئینگ با بیان اینکه پیشنهاد اصلاحیه مجلس نمایندگان بین دولت و کنگره است و ما تنها از قاعده‌ای که از سوی دولت به ما دیکته شود پیروی می‌کنیم گفت: اگر کنگره مانع فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران شود باید این قانون شامل دیگر کمپانی‌های رقیب نیز باشد.

بویینگ در مورد منع فروش هواپیما به ایران، تابع دولت است نه مجلس

به گزارش بورس24 به نقل از ایلنا، ری کانر مدیر اجرایی هواپیماهای مسافربری بویینگ روز یکشنبه گفت: اگر قرار شود فروش هواپیمای مسافربری بویینگ به ایران توسط کنگره آمریکا ممنوع شود، بقیه کمپانی‌های آمریکایی تامین‌کننده رقیب بویینگ نیز باید این ممنوعیت را تجربه کنند.

او با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نمایش هوایی فارنبوروگ در لندن گفت: هر تلاشی برای منع قانونی توافق فروش ۸۰ هواپیما به ایران‌ایر نباید به طور نا‌عادلانه هواپیماسازان را در مقابل رقبایشان تضعیف کند.

مدیر اجرایی بویینگ با بیان اینکه پیشنهاد اصلاحیه مجلس نمایندگان بین دولت و کنگره است و ما تنها از قاعده‌ای که از سوی دولت به ما دیکته شود پیروی می‌کنیم، گفت: اگر کنگره مانع فروش هواپیماهای بویینگ به ایران شود باید این قانون شامل دیگر کمپانی‌های رقیب نیز باشد.

بر اساس اصلاحیه‌ای که هفته گذشته توسط مجلس نماینگان آمریکا به تصویب رسید، استفاده از منابع مالی وزارت خزانه‌داری برای اعطای مجوز جهت صادرات هواپیماهای مسافربری، مشتقات و خدمات جانبی آن توسط شش کشور مقابل ایران در توافق هسته‌ای ممنوع اعلام شد. اصلاحیه بعدی موسسه‌های مالی آمریکایی را از مشارکت در صادرات هواپیمای مسافربری به ایران منع کرد.

ایرباس گفته است که او نیز به کسب اجازه از سوی واشنگتن برای صادرات خطوط هوایی‌اش به ایران نیازمند است چرا که این هواپیما‌ها به بخش ساخت آمریکای این شرکت هواپیمایی مرتبط است.

شرکت‌های آمریکایی نظیر موتورسازان و تامین‌کنندگان قطعات به طور موثری در طراحی رقیب اروپایی بویینگ یعنی ایرباس نقش دارند. ایرباس در ماه ژانویه قراردادی مبنی بر فروش ۱۱۸ هواپیمای مسافربری به خطوط هوایی ایران را امضا کرد.

کانر گفته است اصلاحیه مجلس نمایندگان بین دولت و کنگره است و ما تنها از قاعده‌ای که از سوی دولت به ما دیکته شود پیروی می‌کنیم. این دولت است که می‌تواند به ما بگوید چه کار کنیم و چه کار نکنیم.

او افزود اگر ما اجازه نداشته باشیم توافقمان را عملیاتی کنیم پس باید مطمئن شویم که سایر کمپانی‌های آمریکایی نیز اجازه چنین کاری ندارند و این به معنی آن است که این قانون باید شامل تامین کنندگان آمریکایی دیگر تولید کنندگان نیز باشد.

قرارداد بوئینگ به ارزش ۱۷.۶ میلیارد دلار مورد اعتراض شدید برخی اعضای کنگره که معتقدند فروش هواپیماهایی مسافربری به ایران مورد استفاده‌های نظامی قرار می‌گیرد واقع شده است.

ایران به دنبال نوسازی خطوط هوایی خود بعد از سال‌ها تحریم و ممنوعیت دسترسی به هواپیماهای جدید است. از این رو تعهد قدرت‌ها بزرگ ذیل توافق هسته‌ای به دولت ایران برای فروش هواپیماهای جدید انگیزه قابل توجهی برای باقی ماندن ایران بر سر تعهدات هسته ایش تحت توافق به شمار می‌رود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24