Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی از آمادگی سندیکای لوله و پروفیل برای خرید کامل ورق های فولای تولیدی داخل کشور خبر داد.

اعلام آمادگی سندیکای لوله و پروفیل برای خرید کامل ورق های فولای تولیدی داخل کشور

به گزارش بورس24 ، امیر حسین کاوه دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی در گفتگو با معدن 24 گفت: همانطور که به دفعات اعلام شده است بین 30 تا 35 درصد مواد اولیه کارخانه های لوله و پروفیل ساختمانی به دلیل محدویت تولید در داخل از طریق واردات تامین می شد به همین جهت تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی مجبور هستند مواد اولیه خود را از سر تا سر دنیا تا تهیه کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ورق های ضخیم x70 و x80که برای لوله های گاز استفاده می شوداز کشورهای آلمان، کره و هند وچین وارد می شد اما اخیرا تولید این محصولات وارد چرخه شرکت فولاد اکسین شده وبا رفع کامل مسایل فنی امیدواریم تولید انبوه ورق با کیفیت از این مجتمع در برنامه قرار گیرد.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل خاطر نشان کرد: انتقال خطوط لوله های گاز و نفت و خطوط زیر دریایی برای انتقال سیال از سکوهای نفتی به پالایشگاه ها نمی تواند محل آزمون و خطای مجتمع های انحصاری فولاد بماند در این راستا شاهد بودیم وزارت نفت برای خطوط انتقال اقدام به خرید دو میلیون تن ورق فولادی از شرکت اسار هند کرد مشابه این موضوع برای تولید کنندگان لوله و پروفیل به وقوع پیوست چراکه فولاد مبارکه اصفهان برای دستیابی به رکورد تولید بیشتر علاقه مند به تولید ورق های ضخیم ساختمانی است تا ورق های نازک که بیشتر مورد نیاز صنعت لوله سازی است به همین جهت تولید کنندگان لوله و پروفیل بیشترین نیاز خود را از واردات تامین می کنند.

وی افزود: اگر فولاد مبارکه تمامی تولید ورق گرم خود را تبدیل به زیر 3 میلیمتر کند تمامی اعضا سندیکای لوله و پروفیل حاضر به خرید این کالا مطابق با قیمت جهانی هستند. امامتاسفانه فولاد مبارکه در مورد این در خواست پاسخ منفی می دهد. که این مهم سبب شده تا تولید کنندگان بزرگ مواد اولیه را از خارج تامین کنند.وی در پایان گفت:

فقط ۳۰ تا ۴۰ درصد ورق های فولادی که مواد اولیه صدها کارخانه پایین دستی از جمله لوله و پروفیل است را ورق سازان داخلی تامین می کنند و مابقی که نزدیک ۷۰ درصد است به بعلت کسر تولید داخل و میل صادراتی ورق سازان و نیاز مبرم کارخانجات پایین دستی مجبور به واردات از خارج میشوند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24