Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

یکی از فعالان صنعت فولاد با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی جدید کاهش صادرات سنگ آهن و جلوگیری از خام فروشی خواهد داشت گفت: متأسفانه صادرات سنگ آهن بصورت خام ارزش افزوده ای برای کشور ندارد.

ورود تکنولوژی احیاء مستقیم سنگ‌آهن هماتیت برای توقف خام‌فروشی

به گزارش بورس24 ، بهمن فتحعلی با اشاره به اینکه صادرات سنگ آهن بصورت خام در کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اینگونه صادرات متأسفانه ارزش افزوده‌ای برای کشور در برندارد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی احیاء مستقیم سنگ آهن هماتیت در کشور وجود نداشت، افزود: در حال حاضر این تکنولوژی توسط یکی از واحدهای فولاد خریداری شده و در حال نصب و احداث است. این امر در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از خام فروشی سنگ آهن هماتیت جلوگیری خواهد کرد.

فتحعلی گفت: توسعه صنعت فولاد به جهت داشتن معادن فراوان سنگ آهن در کشور یکی از بحث‌های استراتژیک و مهم کشور تلقی می‌شود.

این فعال صنعت فولاد توضیح داد: روش احیایی که بزودی ایران از آن بهره مند خواهد شد روشی است که در برخی از کشورها از جمله هند از آن برای تولید آهن اسفنجی بهره برده می‌شود. در این روش سنگ آهن هماتیت مستقیم وارد سیستم کوره دوار می‌شود و از عامل سنگ زغال سنگ بعنوان عامل حرارتی استفاده می‌شود.

براساس اظهارات فتحعلی با توجه به حذف مراحلی از فراوری سنگ آهن برای تولید آهن اسفنجی قیمت تمام محصول بدست آمده کاهش می‏ یابد.

واحد تولیدی فولاد کویر دامغان که تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی ‏به ظرفیت سیصد هزارتن در سال در فاز اول و در فاز توسعه تولید پانصد هزار تن آهن اسفنجی و شمش فولادی را در دستور کار خود دارد اخیراً به این تکنولوژی برای جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن هماتیت مجهز شده و قرار است چهارم شهریورماه با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت افتتاح شود.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24