Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

وزارت آموزش و پرورش از سال ٨٩ با ارایه خدمات از طریق شرکت های بیمه ای، فرهنگیان را زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار داد، که این روند تا سال ٩٣ ادامه یافت اما از آن پس دستخوش تغییر و تحولاتی شد.

فراز و نشیب‌های بیمه‌ تکمیلی فرهنگیان

به گزارش بورس24 ؛ با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در سال 93 و افزایش تعرفه های خدمات و هزینه های درمانی و دارویی، پس از استعلام از شرکت های بیمه ای برای اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان در سال 94 به دلیل جهش دو تا سه برابری حق بیمه درمان تکمیلی توسط شرکت های بیمه، اجرای این قرارداد به صورت بیمه گری غیرممکن بود؛ از این رو روند زیر پوشش قراردادن بیمه تکمیلی فرهنگیان با وقفه مواجه شد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا و در تشریح این موضوع گفت: افزایش نرخ حق بیمه، فقدان امکان تامین 50 درصد حق بیمه از منابع دولتی و احتمال ریزش سنگین آمار متقاضیان، به طور عملی اجرای قرارداد را از ابتدای سال 94 با مشکلات جدی مواجه کرد و منجر به توقف این خدمات به فرهنگیان شد.

فرشید سیاری یادآور شد: پس از بررسی های کارشناسی مقرر شد بیمه تکمیلی درمان از طریق صندوق درمان انجام شود که در این روش بیمه گر وزارت آموزش و پرورش و شرکت آتیه سازان حافظ مجری پوشش این بیمه بود.

وی اظهار کرد: این قرارداد از اول خردادماه 94 به صورت چهار و 12 ماهه با شرکت آتیه سازان حافظ منعقد شد.

سیاری خاطرنشان کرد: بر اساس نرخ اعلام شده از سوی شرکت های بیمه، رشد نرخ حق بیمه نسبت به سال های گذشته 2.5 برابر بوده در حالی که این وزارتخانه از اول خرداد 94 با کمترین افزایش نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته و با نرخ 300 هزار ریال اجرا شد که از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی نیز توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برغم افزایش نرخ حق بیمه در صنعت بیمه کشور، تلاش شد با مدیریت صحیح منابع، انتخاب روش مناسب اجرا و حداقل افزایش نرخ، قرارداد بیمه تکمیلی به روش صندوقی اجرا شود.

سیاری، ویژگی های روش صندوقی پوشش درمان تکمیلی را دریافت کمترین نرخ حق بیمه شدگان، نظارت مستقیم آموزش و پرورش در رسیدگی و پرداخت هزینه های درمانی بیمه شدگان، پرداخت هزینه های درمانی به بیمه شدگان در مراکز غیرطرف قرارداد با دقت بیشتر و با میانگین 15 روز کاری و افزایش تعهدات مربوط به بیماری های صعب العلاج برشمرد.

وی ادامه داد: نظارت و کنترل بر فعالیت و عملکرد نواحی و مناطق برای اجرای دقیق روش درمان صندوق درمان تکمیلی، ابهام در آمار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی، پراکندگی بیمه شدگان در سراسر کشور، سقف و میانگین هزینه ها در مراکز درمانی(اعم از دولتی و خصوصی) و رعایت نکردن تعرفه های دولتی در مراکز مختلف از جمله مواردی است که ضرورت نظارت و بررسی عملکرد شرکت بیمه گر را دوچندان می کند.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس اسناد و مدارک موجود به طور متوسط روزانه بیش از 14 میلیارد ریال خسارت به حساب بیمه شدگان واریز می شود.

** توسعه مراکز بهداشتی - درمانی فرهنگیان کشور

سیاری اضافه کرد: از ابتدای برنامه دوم توسعه اقتصادی درمانگاه های فرهنگیان در بعضی از شهرستان ها که درخواست تاسیس درمانگاه داشتند، با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی استان و کسب مجوزهای قانونی از وزارت بهداشت، ایجاد شده است.

وی یادآور شد: اکنون 120 مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان در سطح کشور مشغول ارایه خدمات بهداشتی درمانی به فرهنگیان و افراد تحت تکفل آنها و همچنین دانش آموزان کشور در بخش های مختلف پزشکی و دندانپزشکی است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: پذیرش 12 میلیون نفر بار مراجعان فرهنگی و افراد تحت تکفل آنان به درمانگاه های فرهنگیان کشور و اعمال بیش از 80 میلیارد ریال تخفیف در هزینه های درمانی از طریق مراکز درمانی فرهنگیان، انتظارات جامعه فرهنگیان را از این مراکز دوچندان کرده است.

سیاری افزود: با توجه به اعلام نرخ حق بیمه نامتعارف خدمات دندانپزشکی برای ارایه تعهداتی محدود در طول یک سال، ایجاد این پوشش و تعهد به صرفه و صلاح فرهنگیان نبود که در سال 93 تعهدات پوشش دندانپزشکی در بیمه های تکمیلی درمان حذف شد.

وی گفت: با توجه به حذف تعهدات خدمات دندانپزشکی در بسته بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان، مقرر شد با مشارکت ادارات کل آموزش و پرورش استان ها نسبت به توسعه خدمات دندانپزشکی از طریق توسعه و تجهیز بخش های دندانپزشکی در درمانگاه های موجود کشور و همچنین احداث درمانگاه های جدید دندانپزشکی در سطح استان های کشور اقدام شود.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این خصوص با استفاده از منابع غیردولتی، مشارکت خیرین و درآمدهای اختصاصی استان ها نسبت به توسعه و تجهیز مراکز درمانی فرهنگی اقدام و سه مرکز درمانگاهی و دندانپزشکی در استان های مرکزی، قزوین و تهران افتتاح شد.

سیاری افزود: اکنون مراکز درمانگاهی و دندانپزشکی ویژه فرهنگیان در شهرهای تهران، زنجان، مشهد، اردبیل، اهواز و اصفهان در حال احداث است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این اکنون در حال توسعه بخش دندانپزشکی و پزشکی در شهرهای زاهدان، یاسوج، سمنان، شهرکرد، بجنورد، بیرجند و شهریار در استان تهران هستیم.

منبع:اقتصاد آنلاین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24