Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

عمده مشکلات ذوب آهن ناشی از بدهی های بانکی ، سود و جرائم دیرکرد بازپرداخت این وام هاست . در واقع اگر هزینه های مالی ذوب آهن که سالانه بالغ بر ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد تومان است را درنظر نگیریم ، الان به سوددهی رسیده ایم...

ذوب آهن ۵ میلیون تنی در راه است/ صادقی :در عملیات به سود رسیدیم...

دومین جلسه کار گروه تخصصی فولاد و کانی های فلزی با حضور با هدف شناسایی و بررسی وضعیت موجود صنعت فولاد در ایران و جهان ، مسایل و مشکلات صنایع مرتبط با زنجیره فولاد در بنگاه های اقتصادی تابعه و انجام توافقات و همکاری های درون بخشی جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی صنایع مرتبط در روز چهار شنبه 24 شهریور ماه سال جاری در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش بورس24 به نقل از سایت رسمی ذوب آهن،در این جلسه یک روزه که با حضور اعضای کارگروه تخصصی فولاد و کانی های فلزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مرکب از نمایندگان شرکت ها و نهادهای مختلف تشکیل دهنده این کارگروه ، مسئولان ذوب آهن اصفهان و چندتن از اساتید ، متخصصان و صاحبنظران مربوطه برگزار شد .

در آغاز برنامه و بعد از بازدید حاضران از خط تولید ذوب آهن اصفهان ، حجت اله میرزایی معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تشکر از حاضرین و بیان خاطرات خود از حضور در ذوب آهن و مشاهده فعالیت های احمد صادقی در دوره اول تصدی مدیر عاملی ایشان در این کارخانه بزرگ علل رکود و شرایط بحرانی فعلی ذوب آهن را ناشی از رکود جهانی در صنعت فولاد ؛رکود مسکن و سیاست ها وعملکرد نامطلوب مدیریتی در گذشته معرفی کرد و اظهار امیدواری نمود که برنامه ریزی مدیرعامل فعلی به همراه تلاش همکارانش ذوب آهن را به دوران شکوفایی قبلی برساند .

وی افزود : تشکیل جلسه کارگروه فوق الذکر برای کمک به این شرکت در جهت رفع نا ملایمات فعلی برگزار شده است.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ابعاد گسترده جغرافیایی ،‌ اقتصادی و اجتماعی ذوب آهن ، تمرکز بر روی حل مشکلات این شرکت را بسیار ضروری دانست و گفت : به زودی کارگروه مشترکی با حضور اعضاء این کارگروه ، سهامداران و مدیران ذوب آهن تشکیل می شود تا گزارشی تهیه و سپس در سطح سه وزیر صنعت ، معدن ،‌تجارت ، امور اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک سند سیاسی تاثیر گذار برای حل مشکلات این شرکت تدوین خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شکوفایی ذوب آهن ، موجب رونق صنعت فولاد کشور است ، اظهار داشت : امیدوارم با مجموع این اقدامات و با استفاده از ابزارهای ملی در جهت کاهش بدهی های ذوب آهن ، بخشش جرائم دیرکرد وام های بانکی و مواردی از این دست گام های موثری برداشته شود . ضمن اینکه باید از محصولات و تولیدات این شرکت از جمله ریل ملی نیز حمایت کرد که این کار از طریق افزایش تعرفه واردات این محصولات امکان پذیر است .

وی ، ذوب آهن اصفهان را سمبل صنعت ملی ایران دانست و گفت : این شرکت در واقع یک سرمایه نمادین و دربردارنده احساس صنعتی شدن در ایران است که هم از حیث قدمت تاریخی و هم ابعاد جغرافیایی و اجتماعی ، بزرگترین بنگاه صنعتی و اقتصادی ایران محسوب می گردد .

در ادامه این جلسه محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری و رئیس کارگروه صنعت فولاد و کانی ها فلزی با تشکر از حاضرین و تشکر از میزبانی ذوب آهن برای برگزاری نشست مذکور به تحولات صنعت فولاد و ابعاد اقتصادی ، اجتماعی آن در جهان و ایران اشاره کرد و یاد آور شد : بعد از انقلاب در موقعیتی در موضوع صنعت فولاد به یک دید منطقی و عقلانی رسیده بودیم و تولید فولاد در 5 شرکت عمده بر مبنای 25 میلیون تن مطرح بود و تولید در این شرایط به بهترین نحو و با سود بالا انجام می شد .

وی افزود : متاسفانه در دوره ای با در هم ریختن ساختار صنعت فولاد ، تزریق نیروی انسانی با حجم بالا از یک طرف و رکود صنعت مسکن در ایران و بحران فولاد در جهان از طرف دیگر این صنعت با مشکل مواجه شد و اکنون برای زدودن نتایج زیان بار آن باید برنامه ریزی و تلاش کنیم . در ذوب آهن نیز باید تولید افزایش یافته و حداقل به 5 میلیون تن برسد و نیروی انسانی نیز به بهترین نحو به بهره وری برسد .

وی با ارائه آمار تولید ؛ فروش داخلی و صادرات فولاد در سال 94 و 5 ماهه اول سال جاری در ایران یاد آور شد که امسال پیش بینی می شود که در تمام انواع محصولات فولادی دو و نیم میلیون تن صادرات داشته باشیم .

احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن نیز در این جلسه ضمن تشریح اقدامات ، دستاوردها و پروژه های این شرکت به ویژه پروژه تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن که ارزش افزوه بالایی برای این شرکت به همراه دارد گفت : از سال گذشته تا کنون فعالیت های بسیاری جهت کاهش هزینه های تولید صورت گرفته است به نحوی که در این مدت روند کاهشی محسوسی در قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن ایجاد شده است .

وی افزود : عمده مشکلات ذوب آهن ناشی از بدهی های بانکی ، سود و جرائم دیرکرد بازپرداخت این وام هاست . در واقع اگر هزینه های مالی ذوب آهن که سالانه بالغ بر 700 تا 800 میلیارد تومان است را درنظر نگیریم ، الان به سوددهی رسیده ایم .

مدیرعامل ذوب آهن در بخش دیگری از سخنان خود ، تامین سنگ آهن را نیز یک معضل برای این شرکت و سایر صنایع فولادی کشور برشمرد و گفت : حل این مشکل با اتخاذ استراتژی های صحیح و هماهنگ بین معادن و صنایع فولادی امکان پذیر است .

در ادامه این جلسه عباس بابا گل زاده عضو هیت مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت توسعه معادن وفلزات وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی به موضوع چشم انداز صنعت فولاد در ایران و جهان اشاره کرد و گفت : ایران هم اکنون با تولید 16 میلیون تن فولاد رتبه 14 جهان را دارد و کشور چین بزرگترین تولید کننده و بزرگترین مصرف کننده جهان بوده و 5 شرکت بزرگ تولید کننده فولاد جهان در این کشور قرار دارد . از سال گذشته دولت چین به حمایت از صنایع پرداخته و برای افزایش رونق بازار به کاهش تولید فولاد اقدام کرده است . در ایران نیز با گسترش شهر نشینی و دخالت دولت و گسترش پروژه های عمرانی مصرف فولاد افزایش یافته است . باباگل زاده افزود : امروز در جهان تمرکز بر تولید محصولات فولادی با ارزش افزوده بالاتر در مقابل تولید محصولات فولادی با حجم بیشتر قرار گرفته و تولید محصولات صنعتی و تولید ریل در ذوب آهن نیز در همین جهت بوده و نتایج مثبتی را به همراه دارد .علاوه بر آن رفع تحریم ها و کمک دولت به صنعت فولاد در نجات این صنعت موثر خواهد بود .

محمد حسین عمادی عضو هیت مدیره بیمه کشاورزی روستائیان و عشایر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز سخنران دیگر این جلسه تخصصی بود که تجربیات خود از حضور در کشور چین ؛ تدریس در دانشگاه های این کشور و مذاکره با گروه صنعتی MCCچین برای سرمایه گذاری و مشارکت در ارتقاء فناوری صنعت فولاد ایران را تشریح کرد و گفت : دولت چین ثروتمند ترین دولت جهان است و این در حالی است که دولت امریکا بدهکار ترین دولت جهان است . چینی ها اوضاع فعلی اقتصاد و صنعت فولاد خود را بحران و رکود نمی دانند بلکه این وضعیت را دوران گذر و یک وضع نرمال تلقی می کنند . در مورد مبارزه با فساد نیز هم اکنون 140 هزار نفر را به زندان انداخته ا ند . چینی ها خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران هستند و کشور ما را برای رقابت با امریکا مورد توجه قرار داده اند بنابراین لازم است چین و پیچیدگی های سیاسی ؛ اقتصادی آن را به طور جدی تر شناسایی کرده و روابط اقتصادی و سیاسی خود با آن را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم .

وی افزود : چینی ها نمی خواهند ابر قدرت اول جهان باشند ولی می خواهند ثروتمنداول جهان باشند و در همین جهت است که در حال حاضر کشور چین نه تنها طرف اول اقتصادی ایران بلکه طرف اول ارتباط اقتصادی 141 کشور جهان است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24