Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در مزایده معدن مهدی آباد شرکت نکرده ایم. اما از آن معدن سهم داریم و مستندات محکمی هم براین اساس داریم. در خصوص دریافت خاک از این معدن ،زرین معدن سال ٩١ سهمیه ٣٠٠ هزار تنی دارد...

پیش بینی «روی» ٢۵٠٠ دلاری

بودجه های این دو شرکت محتاطانه پیش بینی شده است و 3 ماهه سوم قطعا شرایط خوبی را شاهد خواهیم بود، زرین معدن به معدن مس ملایر ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،این بخشی از خبرهای با اهمیت ابراهیم جمیلی بنیانگذار گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا در حاشیه بازدید فعالان بازار سرمایه از کارخانجات این گروه است.

او اعلام کرده که در ملایر در حوزه اکتشافات مس به نتایج خوبی رسیده ایم و بهره برداری از این معدن هم در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

وی در خصوص طرح های توسعه ای مجموعه گفت: طرح های توسعه ای  همواره مد نظر ماست و در 12 ماه سال عملیات عمرانی و توسعه ای همواره فعال است تا به هدف نهایی خود برسیم و هیچگاه پروژه های توسعه ای تعطیل نشده است.افزون بر این،برای سه تا 5 ماه آینده برنامه های بسیار مهمی داریم اما به دلایلی از جمله رقبا امکان بیان آن ها  وجود ندارد تا نتیجه نهایی به ثمر برسد.

به دنبال خاکیم...

ابراهیم جمیلی در خصوص بودجه شرکت کیمیا گستر زنجان هم گفت : چیزی که در بودجه اعلام شده است بر مبنای محاسبات و سهمیه قطعی ماست، امسال شاهد کاهش سهمیه خاک بودیم اما قطعا به دنبال خاک مازاد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ترجیح می دهیم بودجه را محتاطانه تنظیم کنیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم تا بتوانیم بر مبنای آن روند حرکتی قابل قبولی داشته باشیم تا مانند بسیاری از شرکت ها مجبور به تعدیل منفی نباشیم .

جمیلی در خصوص قیمت سهم کیمیا و فزرین گفت: ترجیح ما این است که دخالتی در قیمت سهم نداشته باشیم و با سفته بازی قیمت سهم رادستکاری نکنیم اما قطعا از سهم حمایت می کنیم و همواره در این خصوص شفاف عمل کرده ایم.

عیار خاک را 3 برابر می کنیم!

وی در خصوص پیش بینی تولید گفت: برنامه تولید مجموعه با خاک ورودی رابطه مستقیم دارد چرا که عیار خاک ورودی مشخص نیست اما مجموعه زرین معدن این توانایی را دارد تا خاک کم عیار را تا 3 برابر افزایش عیار دهد که سایر رقباتوانایی 2 برابری سازی عیار را دارند. ضمن این که اگر عیار بالا باشد قطعا میزان تولید افزایش و در صورتی که خاک کم عیار باشد به همان تناسب کاهش تولید خواهیم داشت.با این وجود نسبت به پیش بینی شرایط بسیار بهتری داریم و قطعا بودجه سه ماهه سوم برای مجموعه های ما خیلی بهتر از 3 ماهه و شش ماهه خواهد بود.

او در پاسخ به این موضوع که تولید 5 ماهه کیمیا برای امسال خوب نبود،گفت:سال گذشته عیار محصولات تولیدی کیمیا پایین بود و امسال عیار تولیدی برای کیمیا بالارفته است و این باعث بالا رفتن ارزش تولید خواهد بود.در حال حاضر با توجه به بازار چین قدری محتاطانه مروادات اقتصادی را با تجار چینی انجام می دهیم  اما مشکلی در خصوص فروش نداریم و بیش از کالای تولیدی مشتری برای محصولاتمان داریم.

به گفته بنیانگذار «فزرین»،در حال حاضر زرین معدن، یک معدن مس در ملایر در اختیار گرفته و این معدن شرایط مطلوبی دارد و برنامه های اکتشاف این معدن در مراحل پایانی است. کارخانه استحصال مس زرین معدن هم با هدف تولید سولفور و اکسید مس راه اندازی خواهد شد.

پیش بینی قیمت شمش روی

جمیلی در خصوص پیش بینی قیمت جهانی روی هم این طور توضیح داد:  قیمت روی هنوز به سقف قیمت نرسیده است و تا 2450 دلار تا 2500 دلار هم امکان رشد قیمت دارد. تغییرات قیمت روی در گرو  تولید روی در جهان است. سرب هم همین روال را دنبال خواهد کرد و انتظار کاهش آن چنانی قیمت این فلزات را نداریم . مساله اصلی این است که مد نظر ما کف قیمت است و به نظر من قیمت روی در همین بازه نوسان خواهد داشت و تغییر جدی را مشاهده نخواهد کرد.

وی درخصوص عرضه سهام گفت : قطعا عرضه مدیریتی در سهام نخواهیم داشت. در تلاشیم تا شناور سهم را افزایش دهیم و  با دو گروه خارجی برای فروش سهام مذاکراتی هم انجام شده است.عرضه سهام برای افزایش شناور قطعا طوری نخواهد بود که قیمت سهم خراب شود.در صورتی که خریدار عمده برای سهام باشد برای فروش بلوک غیر مدیریتی استقبال می کنیم. اگر خریدار با قیمت مناسب تمایل به خرید داشته باشد عرضه خواهیم کرد.

جمیلی گفت: در مزایده معدن مهدی آباد شرکت نکرده ایم. اما از آن معدن سهم داریم و مستندات محکمی هم براین اساس داریم. در خصوص دریافت خاک از این معدن ،زرین معدن سال 91 سهمیه 300 هزار تنی دارد.

جمیلی افزود: برنامه تولید سولفات ها را در شرکت های غیر بورسی خود در دستور کار داریم از جمله سولفات روی و سولفات مس،همچنین پروژه تولید نقره دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24