Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سعد محمدی در خصوص افتتاح پروژه های جدید هم گفت: شرکت دو طرح در دست افتتاح دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد . پروژه تولید کنسانتره روی از کیک های موجود درکالسیمین که روند پیشرفت این طرح به خوبی در حال اجراست...

کف ٢٢٠٠ دلاری قیمت روی و افزایش نرخ قریب الوقوع نرخ زغال سنگ

بورس24 :«ده طرح جدید با سرمایه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان در راه است.» ، «تا پایان امسال دو طرح جدید در زیر مجموعه های کروی افتتاح خواهد شد.» ، «توسعه معادن روی در معادن خارجی سرمایه گذاری می کند.» و « پتانسیل بهبود شرایط در نیمه دوم سال باز هم وجود دارد.» این بخشی از اظهار نظرها و خبرهای مدیرعامل توسعه معادن روی ایران است.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران در خصوص بهبود عملکرد و افزایش سود هلدینگ و زیرمجموعه ها به خبرنگار بورس24 گفت:با توجه به گزارش شش ماهه، میزان تولید کروی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13 درصدی را تجربه می کند با توجه به این شرایط امیدواریم روند افزایش تولید را در شش ماهه دوم هم شاهد باشیم.گزارش منتشر شده گویای این امر است که شرکت از لحاظ اقتصادی روند بسیار خوبی را طی کرده است.

افزایش نرخ زغال سنگ در راه است

وی ادامه داد:خوشبختانه روند سوددهی مطلوب در تمام شرکت های زیر مجموعه در گزارش های شش ماهه موجود است برای مثال،در صنعت رغال سنگ «کشرق» رشد خوبی را به ثبت رسانده است و با توجه به ارزیابی های صورت گرفته روند تولید این مجموعه هر ماه افزایشی بوده است که امر سبب می شود تا قیمت تمام شده کاهش داشته باشد .در حال حاضر صنعت زغال سنگ در انتظار افزایش نرخ است که در آیند نزدیک اتفاق خواهد افتاد و در صورت اجرایی شدن بر اساس مذاکرات صورت گرفته قیمت جدید شامل کل سال خواهد شد. که این امر تاثیر مثبتی در شرایط اقتصادی شرکت خواهد داشت.

طرح ها و پروژه های جدید

سعد محمدی در خصوص افتتاح پروژه های جدید هم گفت:  شرکت دو طرح در دست  افتتاح دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد . پروژه تولید کنسانتره روی از کیک های موجود درکالسیمین که روند پیشرفت این طرح به خوبی در حال اجراست و امیدواریم در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد این طرح منجر به ایجاد استحکام بهتر در تولید می شود و می توانیم قسمتی از خوراک را از طریق کیک های موجود تامین کنیم .همچنین طرح تولید آهک هیدراته که در زنگان مراحل خوبی را طی کرده است. تولید این ماده اولیه منجر به منتفع شدن شرکت های زیر مجموعه خواهد شد.همچنین سایر کارخانه های تولیدی مستقر در زنجان هم از تولیدات آن منتفع می شوند و نیاز به خرید آهک هیدراته از سایر استان ها را رفع می کند.در تلاش هستیم تا این دو طرح برای امسال راه اندازی شود.

مدیر عامل کروی در خصوص طرح های آتی هم گفت: در حال حاضر 200 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در10 طرح جدید اختصاص دادیم و عمده سرمایه گذاری ها در طرح های جدید نیز تایید شده اند. امیدواریم تا بتوانیم طرح های جدید را در سال 96 به انتها برسانیم و به مرور از طرح های جدید خود در سال آینده بهره برداری کنیم.

سعد محمدی از سرمایه گذاری های خارجی هم گفت: برای توسعه مجموعه و تامین خوراک مورد نیاز برای تولید در خارج  از کشور سرمایه گذاری کرده ایم. عملیات اکتشاف در این معدن خارجی انجام شده است و عملیات اجرایی برای استخراج از آن هم به زودی عملیاتی خواهد شد. از آنجا که میزان ظرفیت تولید مجموعه از میزان تولید فعلی بالاتر است برای تامین خوراک ناچار به اقدامات توسعه ای هستیم که سرمایه گذاری در معادن خارجی یکی از آنهاست.

مدیر عامل کروی گفت: به منظور ارتقا کیفیت تولید و آشنایی پرسنل با دانش روز اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی نموده ایم . در صورت لزوم برای ارتقا دانش فنی و تکنولوژی سرمایه گذاری های لازم را انجام داده و خواهیم داد.تا بتوانیم قدرت رقابت خود در بازار های بین المللی را از دست ندهیم.

کف 2200 دلاری قیمت جهانی روی

سعد محمدی در خصوص قیمت های آتی روی گفت: در حال حاضر شرکت های بزرگ بین المللی فعال در صنعت روی قیمتی کمتر از 2200 دلار پیش بینی نکرده اند و قیمت تا پایان سال 2016 کمتر از 2200 دلار نخواهد بود.با توجه به آمار های منتشر شده پیش بینی می شود تقاضا برای روی در حدود 1 درصد در سال آینده میلادی رشد داشته باشد و این رشد تقاضا تاحدی قیمت ها را تقویت خواهد کرد.با این وجود افت قیمت روی در سال 2017 محتمل به نظر نمی رسد و این افزایش تقاضا تاحدی روند حرکت قیمت را مثبت خواهد کرد. در حدود 1 ماه دیگر انجمن سرب و روی در کشور پرتغال تشکیل جلسه خواهد داد و آمار ها به طور دقیق ارائه خواهد شد بعد از این همایش قطعا اطلاعات و پیش بینی های دقیق تری در خصوص قیمت و تقاضا منتشر خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد نیمه دوم سال نیز گفت: در نیمه دوم سال در خصوص تعدیل مثبت نمی توان اظهار نظر کرد اما در تلاش هستیم تا روند رو به رشد مجموعه ادامه پیدا کند. خوشبختانه  بعد از مدت ها رکود روند روبه رشد در شرکت ایجاد شده است .امیدواریم این شرایط برای نیمه دوم سال هم ادامه داشته باشد و جهت گیری هم با توجه به گذشت یک ماه از نیمه دوم سال به سمت بهبود تولید و فروش بوده است.

وی ابزار امیدواری کرد:با توجه به امکانات موجود به جهت یافتن ذخایر جدید برای افزایش تولید از طرف مجموعه های دولتی اقدام شود و در اختیار صنعت قرار گیرد و شرکت توسعه معادن روی هم در خصوص هر گونه سرمایه گذاری برای اکتشاف پهنه هایی که احتمال  وجود  سرب وروی در آن باشد اعلام آمادگی می کند تاشرایط بهتری در صنعت ایجاد شود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24