Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به لحاظ تاریخی هم با توجه به شرایط حاکم به نظر می رسد که زمان، زمان مناسبی برای ورود به بازار است...

تحلیل خواجه نصیری از شرایط کنونی بورس/همه متغیرها رو به بالاست

بورس24 : «نیمه دوم سال به مراتب بهتر از نیمه اول خواهد بود. روند حرکت شرکت ها بسیار مطلوب است. با توجه به شرایط، رفته رفته رکود از بازار خارج می شود. بورس در انتظار سرمایه های جدید است و تک نرخی شدن قیمت ارز برای عمده صنایع مزیت زا خواهد بود.» ،این ها بخشی از اظهارات محمود رضا خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه آرمان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 است.

محمود رضا خواجه نصیری در تحلیل شرایط کنونی بازار سهام به خبرنگار ما گفت:با توجه به انتشار گزارش های شش ماهه پیش از آن که فعالان بازار به ارقام تعدیلات و بودجه متمرکز شوند باید به این مساله توجه داشته باشند که وضعیت گزارشات روند رو به بهبود و قابل قبولی داشته اند. این موضوع را باید مد نظر قرارداد که بخشی از این رونق در سه ماهه دوم سال رخ داده است و با توجه به تغییرات بنیادی که در بازار کالا در جهان رخ داد برای نمود این رخداد ها سه ماه تاگزارشات شش ماهه فرصت داشتیم و در حقیقت اثربخشی تغییراتی که اتفاق افتاده در شرایط اقتصادی جهان و ایران در گزارشات شش ماهه دوم بین دو تا سه برابر گزارشات شش ماهه اول خواهد بود.به هر حال از دیدگاه آینده پژوهی می توان گفت،وضعیت شش ماهه دوم سال از وضعیت فعلی بسیار بهتر خواهد بود.

این خبره بازار سهام توضیح داد:باید به این مساله نیز توجه داشت که گزارشات شش ماهه نسبتا مثبت ،اما روند حرکت شرکت ها بسیار مثبت بوده است.از لحاظ بنیادی بسیار به شرکت ها و صنایع امیدوار هستیم و توانایی تحرکات مثبت در بازار با توجه به شرایط فعلی احساس می شود.اما به لحاظ نقدینگی در بازار پیچیدگی هایی وجود دارد که هنوز آن طور که باید جریان نقدینگی به سمت بازار گسیل نشده است. با وجود شرایط فعلی استنباط من بر این است که گزارشات نه ماهه نسبت به گزارشات شش ماهه قطعا گزارشات مطلوب تری خواهد بود و پیش بینی هایی که در خصوص بازارهای کالایی خواهد شد منجر به حرکت نقدینگی به سمت بازار می شود.کما این که در شرایط فعلی هم پرس وجوی افراد برای ورود به بازارسهام بیش از گذشته است. به لحاظ تاریخی هم با توجه به شرایط حاکم به نظر می رسد که زمان، زمان مناسبی برای ورود به بازار است. تمام این موارد حاکی از آن است که عوامل نگران کننده ای که قبلا حاکی از کاهش سود آوری و اتفاقات ناخوشایند برای بازار بود وجود ندارد و این عوامل، حس خوش بینی برای ورود افراد به بازار ایجاد می کند.

رشد بانک ها مقطعی است ...

به اعتقاد وی،دلایل مختلفی برای رشد سهام بانکی متصور است که هر کدام دلایل متفاوتی است. برای مثال در خصوص مورد استقبال قرارگرفتن برخی بانک ها در بازار، بحث افزایش سرمایه و برای دیگری رشد زیر مجموعه های معدنی مزیت هایی ایجاد کرده که منجر به اقبال بازار به سمت سهام بانکی ها شده است.به نظر من دلیلی مبنی بر تغییر روند در صنعت دیده نمی شود. چرا که وضعیت صنعت مشخص است .وضعیتی که این روز ها بانک ها به آن دچارند همانند اتفاقی است که در سال های 93-94 برای پالایشی ها رخ داد.یک عدم شفافیت ناشی از مشخص نبودن چارچوب های گزارشگری مالی و تا زمانی که یک تغییر ساختار در این خصوص صورت نگیرد صنعت بانک شانسی برای حرکت به جلو ندارد و نمی توان به صورت کلی به این صنعت امید داشت.دلایل موردی نیز می تواند دلیل رشد در این صنعت باشد مانند اتفاقاتی که برای برخی صنایع مانند سنگ آهنی ها و پالایشی ها در گذشته رخ داد. همچنین تغییر ساختاری در بانک ها در حال رخ دادن است که منجر می شود تا این اطلاعات برای تصمیم گیری خیلی شفاف نباشند.

ارز تک نرخی مزیت زاست...

مدیرعامل عامل تامین سرمایه آرمان وضعیت بازار ارز را هم اینگونه تحلیل کرد:در خصوص ارز تک نرخی باید به چند نکته توجه داشت . اول این که تک نرخی شدن قیمت ارز اتفاقی است که بر قیمت آن تاثیر گذار است و تا حدی میانگین نرخ را افزایش می دهد. دوم این که برای شرکت هایی که از تفاوت ارز مبادله ای با ارز آزاد عوایدی داشته اند، مانند شرکت های پتروشیمی، این امر منجر به کاهش سود آوری خواهد شد.در برخی صنایع دیگر مانند پالایشی ها که سود آن ها نسبتی از قیمت های تسعیر شده ارزی است، این اتفاق می تواند منجر به افزایش پایه محاسباتی گردد که درصدی از آن را سود شناسائی کنند و منجر به افزایش سودآوری شود.به عقیده من این امر به دلیل این که می تواند اندکی منجر به بالا رفتن قیمت ارز شود و قیمت ها را در حوزه بازار فروش واقعی تر و رقابتی کند مزیت زا خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24