Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

وزیر امور اقتصاد و دارایی روز گذشته در حاشیه حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و...

مهم ترین مرحله خصوصی‌ سازی از نگاه وزیر اقتصاد / طیب نیا: تاکید دولت بر تقویت بورس کالا استوار است...

بورس24 : وزیر امور اقتصاد و دارایی روز گذشته در حاشیه حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ ها گفت: اصلی ترین مرحله خصوصی‌ سازی، لغو قیمت‌ های تکلیفی است و در این مسیر گام‌ های موثری برداشته شده است.

علی طیب‌ نیا افزود: به تدریج در حال لغو قیمت‌ های تکلیفی هستیم. در مواردی که همچنان قیمت‌ های تکلیفی وجود دارد و دولت مابه التفاوت آن را به بخش خصوصی پرداخت می‌ کند تا زیانی متوجه تولید کننده نشود. مثلا مابه التفاوت قیمت تکلیفی برق به نیروگاه‌ های بخش خصوصی پرداخت می‌ شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به تاکید دولت بر تقویت بورس کالا گفت: عرضه محصولات کشاورزی، پتروشیمی و صنعتی در بورس کالا از مواردی است که دولت بر آن تاکید دارد و در سال‌ های اخیر نیز به این سو گام برداشته‌ ایم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه اظهار داشت: نوسانات محدود در افزایش نرخ تورم همیشه وجود داشته است. در دو سال گذشته هم در مقاطعی یکی دو ماه شاهد افزایش تورم نقطه به نقطه بوده‌ایم ولی بار دیگر تورم مجددا کاهش یافته است.

طیب نیا در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ تورم نقطه به نقطه، تصریح کرد: در مجموع نوسانات در حد یک یا دو درصد محدود بوده و معتقدیم در روند کنونی کاهش تورم تاثیر چندانی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که تورم بار دیگر دو رقمی شود، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم موفقیت دولت را در زمینه کاهش نرخ تورم در ایران حفظ کنیم.

طیب‌ نیادر خصوص نرخ سود بانکی نیز گفت: روند نرخ سود رو به کاهش خواهد بود ولی نمی‌ توانیم نرخ سود را به صورت دستوری کاهش دهیم.

منبع: ایلنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24