Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​مگا موتور توانایی خود را برای تولید کامل به کار بسته است و توافقاتی هم با شرکت رنوپارس برای تولید موتور رنو ساندرو شده تا در آینده بصورت صد در صد در مگاموتور تولید شود.

ردپای تحول در قطعه ساز وابسته به سایپا+تحلیل خبر

محمد شیرازی، معاون بازرگانی شرکت مگاموتور در خصوص میزان صادرات نسبت به سال گذشته به خبرنگار بورس24 گفت: مگاموتور نسبت به سال گذشته افزایش آمار داشت و درخواست برای قطعات در کشورهای دیگر 20 تا 30 درصد بیشتر شده و به همان میزان صادرات هم افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص نقش مگاموتور در قراردادهای جدید خارجی گفت: در حال حاضر‌ قرارداد به صورت کلی مطرح شده و خیلی از جزئیات آن نمی‌دانیم. در بخش‌های اول موتور به صورت کلی وارد می‌شود. مگا موتور این توانایی را دارد که برای سیتروئن هم تولید داشته باشد، همانطور که برای رنو تولید کرده است. در حال حاضر بخش اعظمی از تولیدات رنو را ما انجام می‌دهیم. توافقاتی هم با شرکت رنوپارس برای تولید موتور رنو ساندرو شده تا در آینده بصورت صد در صد در مگاموتور تولید شود.

شیرازی با اشاره به این مطلب که سایپا در حال کاهش تولید پراید و جایگزینی تیبا به جای آن است، گفت: سایپا برنامه دارد ظرفیت تولید پراید را کاهش دهد و خودروی تیبا با شکل‌های متفاوت را افزایش می‌دهد. در حال حاضر خودروی ساینا را با گیربکس ایکس200 داریم. همچنین محصول 212 را در آینده در خیابان‌ها خواهیم داشت. محصولات مختلفی از تیبا در حال ورود به بازار است.

معاون بازرگانی مگاموتور درپاسخ به اینکه آیا این شرکت قراردادهایی را به صورت جوینت‌ونچر با شرکت‌های خارجی منعقد خواهد کرد گفت:‌ قطعا این نیاز وجود دارد. سایپا پلت فرم جدیدی دارد و مگاموتور برای تامین پاور تریم این پلت فرم در حال فعالیت است. می‌خواهیم در این پلت‌فرم مصرف سوخت پایین بیاید و خودرویی همراه با محیط ‌زیست داشته باشیم.

این مقام مسئول در مگاموتور با بیان اینکه قرار است خودروهای چینی‌مان هم بر روی این پلت‌فرم باشد گفت: این بزرگترین کار مجموعه ما خواهد بود که با یک شریک مطرح خارجی انجام خواهد گرفت. در حال حاضر مشغول مذاکره هستیم و فکر می‌کنم انتهای سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید.

شیرازی گفت: تلاش ما این است که بتوانیم تمام سفارش‌هایی که از بازارهای عراق و سوریه داریم را انجام دهیم. کیفیتی که شرکت ما ارائه می‌دهید بالاترین کیفیت را در بازار دارد. در بحث صادرات تقریبا همه مصرف‌کنندگان خیلی تمایل دارند که قطعات را از مگاموتور تهیه کنند. این ماموریت هم با توافقاتی که در حال شکل گرفتن است قرار است بر عهده مگاموتور قرار بگیرد. چون بخشی از این قطعات توسط سایپا یدک تامین می‌شود.

بنیادی نگر:

در نیمه اول سال شاهد پیشی گرفتن تولید و فروش خودرو توسط خودروسازان از بودجه بودیم همین امر سبب افزایش درخواست قطعه شده است ازس وی دیگر پیشبینی می شود این روند رو به رشد ادامه داشته و رشد فروش و صادرات قطعه نیز ادامه دار باشد.

اما پتانسیل اصلی شرکت های قطعه ساز برای سال آینده با افزایش بیش از پیش تولید و فروش خودرو خواهد بود از سوی دیگر قطعه سازان نیز با گسترش سبد تولید و فروش خود می توانند با رشد بیشتر سودآوری همراه شوند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24