Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بررسی‌ ها نشان می‌ دهد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آبان ماه سال جاری به چهار میلیون و چهارصد و...

بررسی نرخ مسکن پس از رکودی چهار ساله / یک آپارتمان ۵٠ متری در تهران را این روزها با چه قیمتی می توان خرید؟

بورس24 :بررسی‌ ها نشان می‌ دهد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آبان ماه سال جاری به چهار میلیون و چهارصد و 10 هزار تومان رسیده است که نسبت به آبان ماه سال گذشته افزایشی در حدود 7.3 درصد را نشان می‌ دهد.

این آمار بر مبنای خرید و فروش‌ های صورت گرفته در آبان ماه از سوی بانک مرکزی برآورد شده است.

متوسط قیمت یک آپارتمان 50 متری در تهران؛ بیش از 220 میلیون تومان

به‌ این‌ ترتیب متوسط قیمت یک واحد 50 متری در تهران حداقل 220 میلیون تومان است که در مقایسه با قدرت خرید ایرانیان بسیار بالا تلقی می‌ شود.

قیمت مسکن در حالی نسبت به درآمد خانوار ایرانی بالاست که بررسی‌ ها نشان می‌ دهد بازار مسکن بیش از چهار سال است در رکودی سخت و سنگین قرار گرفته و این رکود مانع از افزایش خرید و فروش شده است.

خرید و فروش مسکن در سال‌ های اخیر کاهشی قابل‌ توجه را تجربه کرده و همین امر سبب شده است، سرمایه‌ گذاری در این حوزه نیز بسیار کاهش یابد.

تهران رکورددار گران‌ ترین قیمت مسکن در ایران است و قیمت این کالای سرمایه‌ ای در پایتخت همواره روندی صعودی را طی می‌ کند.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آبان ماه سال گذشته چهار میلیون و 111 هزار تومان بوده است که با افزایشی 7.5 درصدی به 4 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

متوسط قیمت یک آپارتمان 50 متری در تهران؛ بیش از 220 میلیون تومان

مسکن مهم‌ ترین کالا در سبد خانوار ایرانی است و بیش از 40 درصد از هزینه‌ های خانوار صرف تأمین مسکن و ملزومات آن مانند آب و برق و سوخت و ... می‌ شود.

فرهنگ ایرانی بالا بودن نرخ مالکیت مسکن را در ایران سبب شده است، چرا که از یک‌ سو تورم مداوم، رشد بهای اجاره را در بردارد و اجاره‌ ها با متوسط درآمد یک ماه برخی خانوارها برابری کرده یا از آن پیشی می‌ گیرد و از سوی دیگر رشد مداوم قیمت‌ ها، خرید واحد مسکونی را برای خانوارها سخت‌ تر می‌ کند.

از این‌ رو ایرانی‌ ها ترجیح می‌ دهند با سختی نسبت به تأمین مالی خود از طریق دریافت تسهیلات، فروش اقلام غیر ضروری و ... نسبت به خرید مسکن اقدام کنند.

گفتنی است، در عین‌ حال باید توجه داشت رونق قیمت مسکن بدون پیش‌ بینی‌ های لازم می‌ تواند زمینه‌ ساز ترقی دوباره قیمت‌ ها را نیز در برداشته باشد.

منبع: بولتن نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24