Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قانون گذاران مجلس سنای آمریکا با ٩٩ رأی موافق و بدون رأی مخالف طرح تمدید ١٠ ساله قانون تحریم‌ های ایران را تصویب کردند...

مجلس سنای آمریکا به تمدید تحریم‌ ها علیه ایران رای داد...

بورس24 : قانون گذاران مجلس سنای آمریکا با 99 رأی موافق و بدون رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌ های ایران را تصویب کردند.

به گزارش فارس، قانون گذاران مجلس سنای آمریکا با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌ های ایران را تصویب کردند.

این طرح هم‌ اکنون باید برای تبدیل شدن به قانون به باراک اوباما، رئیس‌ جمهوری آمریکا ارسال شود.

پیش از این یک مقام ارشد دولت اوباما به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود واشنگتن طرح تمدید تحریم‌ های ایران را در صورت تصویب در سنا تضعیف‌ کننده برجام نمی‌ داند.

مقام مورد استناد آسوشیتدپرس که خواسته نامش فاش نشود گفت که این موضوع باعث می‌ شود که در صورت تأیید این طرح در سنا، اوباما آن را امضا کرده و به صورت قانون درآورد.

این مقام آمریکایی علی‌ رغم این گفت که دولت اوباما هنوز هم با توجه به دیگر اختیاراتش برای اعمال تحریم ایران تمدید طرح مورد نظر را غیرضروری می‌ داند.

همزمان خبرگزاری رویترز، از قول برخی دستیارهای قانونگذاران کنگره نوشته انتظار می‌رود اوباما مصوبه کنگره را امضا کرده و آن را به صورت قانون درآورد.

این قانون که زیر بنای تحریم‌ های یک جانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌ آید، اولین بار در سال 1996 با هدف جلوگیری از سرمایه‌ گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال 2006 تمدید شده است.

قانون تحریم‌ های ایران پایان سال جاری میلادی، یعنی یک ماه دیگر، منقضی می‌ شود.پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را با 419 رأی موافق و تنها یک رأی مخالف تصویب کرده بود.

کاخ سفید، پیش از این موضع مشخصی درباره اقدام احتمالی اوباما در قبال تصویب طرح مذکور در کنگره آمریکا (وتو یا عدم وتوی آن) نگرفته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: «ما از اختیارات لازم برای وضع تحریم‌ های اضافی علیه ایران در صورت لزوم برخوردار هستیم. در صورتی که اوباما این طرح را امضا کند، این اولین بار نیست که ایشان مصوباتی از کنگره را امضا می‌ کنند که ما مطمئن نیستیم چندان ضرورتی هم داشته باشند.»

روزنامه واشنگتن‌ پست، روز پنجشنبه با توجه به حمایت اکثریت سناتورهای آمریکایی از تمدید 10 ساله تحریم‌ ها علیه ایران نوشته در صورتی که اوباما آن را وتو کند، معلوم نیست بتواند از تبدیل شدن آن به قانون جلوگیری کند.

گفتنی است، مطابق قوانین اساسی آمریکا بعد از وتوی یک قانون از سوی رئیس‌ جمهور آمریکا در صورتی که بیش از دو سوم نمایندگان کنگره به شکستن وتو رأی بدهند، آن طرح علی‌ رغم مخالفت رئیس‌ جمهور به قانون تبدیل می‌ شود.

منبع: فارس 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24