Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

نشست خبری محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز برگزار شد.

پاسخ نوبخت به سوال بورس ٢۴: بورس باید منعطف شود تا بتواند برای بازارها تامین مالی کند

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ نوبخت در این نشست گفت: اجازه انتشار اوراق مشارکت و صکوک اجاره برای طرح های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و‌مالی تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان صادر شده است. همچنین اجازه صدور اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بدهی های مسجل دولت بابت طرح های تملک دارایی های سرمایه ای تا ۷.۵ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

او گفت: تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و‌حقوقی در قالب انتشار صکوک اجاره تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان مجوز گرفته است.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال بورس24 که «آیا امسال هم سازمان بورس برای بودجه پیشنهاداتی به دولت داده است؟» گفت: امسال هم پیشنهاداتی از طرف بورس داده شده و دولت نیز به آن توجه کرده است.

خبرنگار بورس24 از نوبخت پرسید «نگاه دولت به بورس چگونه است؟» که او در پاسخ گفت: دولت به بازارهای بدهی توجه فراوان دارد. این بازارها برای تامین نقدینگی بسیار مناسب هستند. انتشار انواع اوراق مورد توجه دولت است. این موضوع در انواع اقتصادهای پیشرفته وجود دارد. بندی از بودجه مربوط به اعتبار تملک دارایی های مالی است. دولت به اوراق نوین مالی و اوراق نوین مالی اسلامی نیز توجه دارد.

او ادامه داد: از بازارهای مالی و پولی باید برای تامین نقدینگی انواع بخش ها استفاده کرد. در این بودجه بازارهای بدهی سامان دهی خواهد شد و به این بخش ها نیز تخصیص های مورد نظر داده خواهد شد. ما معتقدیم که بورس باید منعطف شود تا بتواند بازارهای داخلی و خارجی را تامین نقدینگی نماید.

خبر تکمیلی...

در نشست خبری در سازمان برنامه و بودجه معاون رئیس جمهور در خصوص نرخ ارز و یکسان سازی آن از وی سوالاتی شد که پاسخ داده شد.

محمدباقر نوبخت خطاب به حاضرین گفت: ارز مبادله ای در حال حاضر و در بانک مرکزی 3280 تومان است که بستن بودجه 96 با نرخ ارز 3300 جهنش بزرگی نبوده است. این جهش نمی تواند تاثیر زیادی بر کشور بگذارد نرخ ارز رشد زیادی کند کنترل و مهار تورم زیر سوال می رود.

وی تاکید کرد: این که بالا رفتن نرخ دلار پول بیشتری را نصیب دولت می کند، درست است اما ما به این درآمد دلخوش نکرده ایم. دولت از افزایش نرخ ارز استقبال نمی کند. دولت طرفدار نرخ ارز بالا نیست و فکر می کنم در همین محدوده نرخ ارز در بودجه یکسان سازی ارز صورت گیرد.

نوبخت بیان داشت: دولت تضعیف پول ملی را به قیمت اینکه پول کاغذی بیشتری داشته باشد جایز نمی داند. نرخ ارز بازار آزاد قطعا کاهش خواهد یافت. سیاست دولت ایجاد نرخ ارز شناور و کنترل شده است همان طور که گفته شد سیاست ما افزایش قیمت دلار برای تامین پول بیشتر نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: بودجه سال 96 بسیار احتیاطی و با دقت بسته شده منابع و مصارف آن به درستی در نظر گرفته شده است. بودجه به گونه ای بسته شده که حتی اگر منابع ما کاهش یابد می توانیم خود را منطبق کنیم این بودجه در مقابل سیاست های ترامپ نیز ایمن است. کسی که باید بودجه سایر و احتیاطی ببندد ترامپ است نه ایران.

وی تاکید کرد: چنانچه تک نرخی شدن ارز بخواهد صورت گیرد بودجه کشور هیچ مشکلی با آن ندارد و قابلیت انعطاف را دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24