Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در ادامه سریال عرضه اولیه، فنفت نیز در شرف عرضه قرار دارد و در هفته جاری معارفه آن انجام می گیرد.

«فنفت» به فرابورس می رود

شرکت 44 میلیارد تومانی صنایع تجهیزات نفت، به عنوان یک شرکت مادر تخصصی مشتمل بر 5 شرکت تابعه فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو)، پارس پنگان، تولید شیرهای نفتی تهران سوفا، گسترش شیرسازی و توس پیوند به زودی به جمع فرابورسی ها اضافه خواهد شد. این شرکت از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت می باشد. فنفت در گروه فلزات اساسی جای گرفته و در زمینه تأمین و ساخت تجهیزات مورد نیاز خطوط انتقال نفت و گاز فعالیت می کند. قابل ذکر است که فنفت برای سال جاری 306 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی کرده، اما در دوره 6 ماهه نخست، 37 ریال زیان متحمل گردیده است. 

محسن موسوی مدیر سرمایه گذاری شرکت صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (اوپیک) در گفتگو با بورس24 در خصوص عرضه فنفت بیان کرد: اوپیک درصدد عرضه 5 زیرمجموعه خود در بازار بورس و فرابورس می باشد. معارفه شرکت صنایع تجهیزات نفت روز دوشنبه صورت می گیرد و در ادامه، عرضه سهام در فرابورس، پس از تایید سازمان و درج اطلاعیه عرضه، احتمالا روز چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و همچنین شرکت نفت جی در بورس پذیرش شده اند و در نوبت عرضه اولیه قرار دارند. پیگیر عرضه سهام شرکت های مهندسی و ساختمان صبانفت، شرکت ملی نفت کش، شرکت عملیات اکتشاف نفت و شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (OICO) نیز می باشیم. امیدواریم عرضه سهام این شرکت ها در بازار هر چه زودتر انجام شود.

موسوی اضافه کرد که قراردادهای این شرکت ها، به صورت ارزی منعقد می گردد و افزایش نرخ ارز بر رشد درآمد هر یک موثر خواهد بود. ضمن این که با توجه به توافقات حاصله از برجام، امیدواری به گسترش فعالیت این شرکت ها و امکان اجرای پروژه های بیشتر توسط آنها وجود دارد. بدیهی است اجرای پروژه های بیشتر موجب رشد سودآوری این شرکت ها خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری و تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24