Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

این جابه جایی های درون گروهی سبب ایجاد این شائبه شد که گروه مالی ملت با این واگذاری ها به دنبال شناساسیی سود کاغذی است،اما مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معین ملت و فروشنده این دو سهم گفت:دو صندوق مزبور برای خرید این دو بلوک پول نقد پرداخت می کنند و این معاملات کاغذی نیست...

ملت در ملت! / بلوک های بیمه آسیا و بیمه البرز درون گروهی فروخته شد...

سرمایه گذاری توسعه معین ملت وابسته به گروه مالی ملت امروز دو بلوک بیمه آسیا و البرز را به دو صندوق وابسته به تامین سرمایه بانک ملت (اوج ملت و اندوخته ملت) فروخت.

به گزارش بورس24 ،معین ملت از محل فروش بلوک های 9.5 درصدی بیمه البرز و آسیا 68 میلیارد تومان سود شناسایی کرد به طوری که فروش بیمه البرز 42 میلیارد تومان و فروش بیمه آسیا 26 میلیارد تومان سود برای این مجموعه در پی داشت.

این جابه جایی های درون گروهی سبب ایجاد این شائبه شد که گروه مالی ملت با این واگذاری ها به دنبال شناساسیی سود کاغذی است،اما مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معین ملت و فروشنده این دو سهم گفت:دو صندوق مزبور برای خرید این دو بلوک پول نقد پرداخت می کنند و این معاملات کاغذی نیست.

افزون بر این،بررسی های اولیه نشان می دهد صندوق سرمایه گذاری مشترک اوج ملت به عنوان صندوق صرفا با درآمد ثابت براساس مقررات نمی توانسته سهام بلوکی تا به این اندازه خریداری کند،همچنین دستورالعمل رعایت حد نصاب های صندوق های ثابت نیز از مغایرت برای انتقال این میزان سهم از دو شرکت بیمه ای به پرتفولیوی صندوق های بادرآمد ثابت حکایت دارد.

علیرضا کدیور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت در خصوص واگذاری بلوک های 9.5 درصدی بیمه آسیا و البرز این شرکت به خبرنگار بورس24 توضیح داده است:هر دوبلوک 9.5 درصدی بیمه آسیا و البرز امروز با قیمت پایه معامله شد.

وی گفت: بیمه آسیا با قیمت پایه 200 تومان و بیمه البرز با قیمت پایه 180 تومان معامله شد و خریداران این دو بلوک صندوق های تحت مدیریت تامین سرمایه ملت ( صندوق سرمایه گذاری اوج و اندوخته ملت) بودند.

کدیور گفت: این معامله درون گروهی نیست چون صندوق شخصیت مجزادارد و خریدها از سوی این دوصندوق به این منظور بود که نصاب های سازمان بورس در خصوص صندوق ها رعایت شود یعنی حداقل 5 درصد دارایی تحت مدیریت به سهام تعلق داشته باشد. در مقابل آن هم در معین ملت سود شناسایی شد و پول جابه جا خواهد شد، خرید نقدی است و معامله سوری و تهاتری و بدون پول نبوده است.

وی در خصوص واگذاری مجدد این بلوک های به معین ملت هم گفت: سرمایه گذاران این صندوق ها کم ریسک هستند با توجه به این موضوع برای اینکه سرمایه گذاران به لحاظ ان ای وی صندوق بازدهی شان با مشکل روبرو نشود اختیار فروش منتشر خواهد شد که در واقع بازده سرمایه گذاری تضمین شود . احتمال این که سهام به معین ملت بازگردد طبق مذاکرات وجود نخواهد داشت و نهایتا خریدار دیگری خارج از بانک ملت شاید ورود کند.

مدیر عامل معین ملت ادامه داد: از بابت فروش این دو بلوک حدود 70 میلیارد تومان سود شناسایی شد و این سود با واسطه به بانک ملت خواهد رسید. ارزش معامله به ازای بلوک البرز 68میلیارد و 400 میلیون تومان و در مورد آسیا 43میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. در مجموع ارزش معامله بیش از 112 میلیارد تومان بود که این نقدینگی صرف سرمایه گذاری خواهد شد. هدف اصلی معین ملت سرمایه گذاری در بازار سرمایه است این امر در راستای این هدف است و برنامه ورود مدیریتی به سهام شرکتی را نداریم و برنامه ما سرمایه گذاری خرد است .

کدیور در خصوص بازار گردانی سهام بانک ملت و افت قیمت سهام هم گفت: در روزهای ابتدایی بازگشایی نماد اصلی ترین بازارگردان سهام معین ملت بود در حال حاضر بازار گردانی بانک ملت توسط صندوق بازار گردانی ملت انجام می شود اما احتمالا بخشی از این منابع ناشی از فروش بلوک ها توسط معین ملت به بازار گردانی سهام بانک تخصیص خواهد یافت.

وی در خصوص افت قیمت سهام بانک ملت هم گفت:افت قیمت به دلیل فشار فروش است و بانک ملت اولین ای پی اس سال 96 را افزایشی دیده است . اتفاق مهمی که در بانک ملت رخ می دهد عرضه اولیه «به پرداخت» است. «به پرداخت» بزرگترین شرکت PSP ایران است و یک سوم سهم بازار را در این حوزه در اختیار دارد. فرآیند پذیرش و درج آن با نماد پرداخت انجام شد و بانک ملت نهایت تلاش را می کند تا در اسرع وقت این سهام عرضه شود . در واقع وضعیت بنیادی بانک ملت مساعد است و افت قیمت های مداوم بانک ملت به وضعیت کلی بازار مربوط است. در بازار شاهد هستیم که علی رغم اینکه سود های 95و96 برخی شرکت ها در بازار با تعدیل مثبت قابل توجه روبرو بودند منفی معامله می شوند. کلیت بازار منفی است اما بانک ملت از لحاظ بنیادی وضعیت خوبی دارد و در حال بهبود است. نسبت به روز بازگشایی هم سود 96 در حدود 30 درصد و عرضه قریب الوقوع «به پرداخت» در بازار سرمایه که نقدینگی وارد بانک خواهد کرد در این سهم تاثیر مطلوب خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24