Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

خبرهای مجمع یک شرکت بازار پایه‌ای را اینجا بخوانید...

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ در ابتدای این جلسه مجید برومند مدیرعامل شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و گفت: اهم فعالیت های شرکت در سال 95 می تواند شامل ارائه خدمات مشاوره ای و مالی، برنامه ریزی جهت تشکیل به موقع مجامع، بازدید از پروژه کک طبس. بسته شدن حساب های شرکت آهوان و تامین منابع لازم برای زیر مجموعه ها باشد.

وی ادامه داد: پروژه کک طبس به زودی راه اندازی خواهد شد و مذاکرات متعددی برای صادرات محصولات به خارج از کشور نیز شده است. قیمت سرمایه گذاری های پروژه کک طبس زیاد بود و این مجموعه پتانسیل زیادی برای رشد دارد. بازار فروش محصول را نیز ارزیابی کرده ایم و به نتایج خوبی رسیده ایم.

وی در خصوص شرکت سیمان طبس بیان داشت: در شرکت سیمان طبس هنوز با بنیاد برکت شریک هستیم و مذاکرات متعددی برای فروش این شرکت صورت گرفته که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. در سالی که گذشت ما بحث فروش سرمایه گذاری ها را نداشتیمو ترجیح دادیم که مالکیت خود را در زیرمجموعه های خود حفظ کنیم.

در ادامه جلسه سید حمیدرضا شکیبی از ناظرین جلسه در خصوص پروژه کک طبس عنوان کرد: این پروژه در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد و حدود دو ماه طول می کشد که دمای کوره ها به دمای مورد نظر برای پخت کک برسد. در نظر داریم تا 50 درصد از زغال سنگ مورد نیاز از معادن طبس تامین شود و برای 50 درصد دیگر برنامه و مذاکراتی با روسه شده است تا از زغال این کشور استفاده شود. در نظر داریم تا وارد بازارهای بین المللی شویم. تفاهم نامه های زیادی برای صادرات کک به خارج از کشور امضا شده و منتظریم تا به مرحله راه اندازی و بهره برداری از پروژه برسیم. این مذاکرات با کشورهای زیادی همچون فرانسه، آلمان ایتالیا و قراقستان صورت گرفته است.

در ادامه برومند عنوان کرد: پروژه دیگر ما نیروگاه کک سازی طبس بوده که مطالعات و مجوزهای آن صورت گرفته  و با یک شرکت چینی برای قرارداد  BOT نیز صحبت شده این نیروگاه حدود 20 تا 25 درصد سرمایه گذاری اولیه می خواهد و 40 مگاواتی است. این نیروگاه می تواند منبع درامد خوبی برای شرکت باشد.

وی گفت: پروژه بعدی پروژه شماره 4 طبس است که در نظر داریم در مناقصه آن شرکت کنیم. این پروژه استخراج و بهره برداری 25 ساله از معدن را به کک طبس می دهد. در نظر داریم تا به تامین زغال از خارج کشور نیز اقدام کنیم و مذاکراتی نیز صورت گرفته که این موضوع هنوز خام است و نتیجه ای حاصل نشده است. پروژه بعدی ما پروژه PBC از کک بوده که با استفاده از مواد معدنی همان منطقه تامین منابع خواهد شد. تشکلی نیز در این خصوص تشکیل شده که فلات و توسعه معادن فلزات نیز عضو این کنسرسیوم هستند.

وی در خصوص سیمان طبس عنوان کرد: حدود 40 درصد سیمان طبس از آن ماست سال گذشته این شرکت تولیدی کرده و روی بازار افغانستان نیز کار کرده اند اما از آن جایی که سرمایه در گردش مناسبی برای شرکت وجود نداشت این مجموعه فعلا متوقف شده، ضمن اینکه مذاکراتی نیز برای فروش این شرکت شده و در تلاشیم تا بتوانیم آن را به ارزش دفتری به فروش برسانیم. سرکت زیرمجموعه بعدی ما صنعتی معدنی کانسرام بوده که بتن تولید می کند این شرکت به بهره برداری رسید و به بازار داخل و خارج نیز محصولاتی را ارائه کرد ما در انتهای خط تولید با مشکلاتی رو به رو شد و ما نیاز به تامین مالی داشتیم اما به علت عدم توان تامین مالی عملیات این شرکت متوقف شده، تصمیماتی در خصوص فروش این شرکت نیز گرفته شده است.

در ادامه نیز میرعمادالدین مدیرزاده رئیس مجمع افزود: شرکت کربنات کلسیم آهوان که نیز به تولید PCC قبلا از طریق بانک کشاوری تملیک می شد. شرکت فلات وقتی وارد این شرکت شد با پیش بینی کسب منافع بود اما بعدها به علت تحریم ها و اتفاقات اقتصادی ما نتوانستیم طرف خارجی را قانع کنیم و با مشکلاتی رو به رو شدیم. مشکل عمده ما نیز کمبود نقدینگی بود. این شرکت بدهی های ارزی زیادی داشت و به همین دلیل بانک شروع به تملیک دارایی ها گرفت. ما تلاش زیادی برای این مجموعه کردیم اما در نهایت تصمیم به فروش این مجموعه شد و ما از این شرکت با زیان خارج شدیم.

برومند ادامه داد: شرکت بعدی شرکت نگین شفق سپهر بوده که هنوز وجود دارد و ما از آن حمایت می کنیم. برنامه های آتی شرکت می تواند شامل افزایش سرمایه از 230 میلیارد ریال به 500 میلیارد ریال در نزدیک ترین زمان ممکن، سرمایه گذاری در معادن کشور، پیگیری اخذ وام برای شرکت های سیمان و کانسرام است.

در ادامه جلسه نیز گزارش حسابرس قرائت شد و بندهای مربوطه توسط مدیرعامل پاسخ داده شد. پاسخ بسیاری از بنده ها در گزارش هیئت مدیره بود.

در پایان نیز به الزام سازمان بورس و حسابرس قانونی سودی بین سهامداران تقسیم نشد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24