Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

حمید رضا پایون در مورد مشکلات صنعت کارگزاری به افزایش عوارض دریافتی در این صنعت اشاره کرده و بیان داشته که ، طی سالهای اخیر اختصاص عوارض ناعادلانه ( حدود ۵٠ برابر بیشتر از صنوف مشابه) برای کارگزاری های مستقر در شهر تهران یکی از مباحثی بوده است که مورد اعتراض اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است...

کاندید شورای شهر تهران : کارگزاری های بورس ۵٠ برابر سایر صنوف عوارض می دهند ؛ چرا...!؟

در روند انتخابات شورای شهر تهران برخی از اصحاب بازار سرمایه نیز در این انتخابات حضور خواهند داشت. در همین راستا هر یک از کانداهای انتخاباتی برنامه های خود را برای رفع مشکلات شهر تهران و صنف خود ارائه می دهند. برنامه پیشنهادی حمیدرضا پایون کاندیدای شورای شهر تهران نیز در راستای دغدغه های صنعت کارگزاری و کاهش عوارض ناعادلانه شرکت های کارگزاری در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است. برنامه پیشنهادی این کاندیدای شورای شهر تهران ، ارائه طرح قاطعانه کاهش عوارض شرکت های کارگزاری در شورای شهر تهران و ارائه مغایرت های این تصمیم ناعادلانه با بندهای مختلف آیین نامه عوارض کسب و پیشه از جمله 50 برابر بودن عوارض کارگزاری ها در مقایسه با مشاغل مشابه و همچنین تببین ساز و کار درآمدی کارگزاران به منظور آگاهی اعضای شورای شهر تهران می باشد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، حمید رضا پایون در مورد مشکلات صنعت کارگزاری به افزایش عوارض دریافتی در این صنعت اشاره کرده و بیان داشته که ، طی سال های اخیر اختصاص عوارض ناعادلانه ( حدود 50 برابر بیشتر از صنوف مشابه) برای کارگزاری های مستقر در شهر تهران یکی از مباحثی بوده است که مورد اعتراض اهالی بازار سرمایه قرار گرفته است.

به گفته پایون، با استناد به بند 16 ماده 71 قانون شوراها، در هر شهری شورای اسلامی شهر مربوطه می‌تواند با در نظر گرفتن سیاست‌های عمومی دولت که توسط وزارت کشور ابلاغ می‌شود، درخصوص فعالان اقتصادی فعال در حوزه آن شهر نسبت به وضع عوارض اقدام نماید و در همین راستا شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و ششمین جلسه خود نسبت به تصویب مصوبه‌ای راجع به اخذ عوارض کسب و پیشه از واحدهای فعال در محدوده شهری تهران پرداخت و به منظور اخذ بهای خدمات شهری و تجهیز منابع خود، صنعت کارگزاری را هم در میان دیگر صنوفی چون دفاتر بیمه، اسناد رسمی و مشاوران املاک قرار داد.

وی می گوید که، این در حالی است که میزان عوارض درنظر گرفته شده برای کارگزاران در مقایسه با مشاوران املاک و دفاتر شرکت های بیمه و اسناد رسمی، بسیار ناعادلانه در نظر گرفته شده است. بی تردید، وضع عوارض غیرمنصفانه برای کارگزاران بورس، ظلمی بزرگ به صنعت کارگزاری وبازار سرمایه است و مشخص نیست که چرا شورای شهر تهران به این نتیجه رسیده است که درآمد شرکت های کارگزاری در مقایسه با درآمد شرکت های بیمه ای، اسناد رسمی و املاک بسیار بالاتر است و به همین دلیل باید 50 برابر فعالان سایر بازارها عوارض پرداخت کنند؟

پایون عنوان می کند که، فعالان بازار سرمایه ایران به خوبی می دانند با توجه به رکود بازارهای بورسی در چند سال اخیر، صنعت کارگزاری زیان های بسیار زیادی را متحمل شده است و مصوبه فوق با درآمدهای صنعت کارگزاری تناسبی ندارد .

این کاندیدای شورای شهر تهران در پایان عنوان می کند که ، به رغم اعتراض های صورت گرفته از سوی کارگزاران فعال در بازار سرمایه و همچنین پیگیری های مستمر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و شکایت به دیوان عدالت اداری، تا کنون اعضای شورای شهر تهران در خصوص کاهش عوارض شرکت های کارگزاری تصمیم جدیدی نگرفته اند. این در حالی است که که بانک ها با ارائه شکایت در مورد عوارض خود که نصف عوارض کارگزاری ها بود، موفق شدند رای بر ابطال این عوارض بگیرند.

به گفته پایون، ارائه طرح قاطعانه کاهش عوارض شرکت های کارگزاری در شورای شهر تهران و ارائه مغایرت های این تصمیم ناعادلانه با بندهای مختلف آیین نامه عوارض کسب و پیشه از جمله 50 برابر بودن عوارض کارگزاری ها در مقایسه با مشاغل مشابه و همچنین تببین ساز و کار درآمدی کارگزاران به منظور آگاهی اعضای شورای شهر تهران از برنامه های این دوره است.

جدول عوارض کسب و پیشه و پسماند مصوب شرای شهر تهران برای صنوف کارگزاران، مشاوران املاک، دفاتر بیمه و اسناد رسمی

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24