Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس کل بانک مرکزی گفت: عده ای رشد اقتصادی کشور را حاصل فروش نفت می دانند. حال آن که همین افزایش فروش نیز از نتایج برجام بود که دولت توانست سهمیه از دست رفته ایران از فروش و صدور نفت در اوپک را دوباره کسب کند...

سیف: عده ای رشد اقتصادی کشور را حاصل فروش نفت می دانند / همین افزایش فروش نفت از نتایج برجام بود

بورس24 : ولی الله سیف بعد از ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: با وجود تمام دستاوردهای این سند که تحت هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری، حمایت دولت و همت تیم دیپلماسی صورت گرفت، هنوز هم به آن جفا می شود.

وی ادامه داد: عده ای رشد اقتصادی کشور را حاصل فروش نفت می دانند. حال آن که همین افزایش فروش نیز از نتایج برجام بود که دولت توانست سهمیه از دست رفته ایران از فروش و صدور نفت در اوپک را دوباره کسب کند.

وی اضافه کرد: در سال 92 شرایط کشور در وضعیت حساسی قرار داشت و با نوسانات اقتصادی و تلاطم در بازار، سرمایه گذاران جرات تصمیم گیری نداشتند و این در حالی است که ایران با برخورداری از ظرفیت های عظیمی چون نیروی انسانی با استعداد و منابع سرشار زیر زمینی می تواند به قطبی پر جاذبه برای سرمایه گذاری بین المللی تبدیل شود که خوشبختانه به برکت برجام این فضا در حال ایجاد شدن است.

سیف، حرکت در مسیر خروج از رکود و در پیش گرفتن رشد اقتصادی را از اقدام های اولیه دولت تدبیر و امید خواند و ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایطی مدیریت کشور را از دولت قبلی تحویل گرفت که کشور طی 2سال رشد منفی اقتصادی را تجربه می کرد و در کنار آن تورم نیز به بیش از 40 درصد رسیده بود.

وی اضافه کرد: گر چه سیاست های پولی انبساطی حل کننده مشکل رکود است، اما اگر این رکود همراه با تورم باشد سیاست های انبساطی به تورم دامن خواهد زد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: پیش نیاز حرکت برای خروج از رکود، علاج مساله تورم است بنابراین دولت یازدهم در همان ابتدای کار تمرکز جدی خود را بر روی کاهش نرخ تورم گذاشت، به گونه ای که با روندی تدریجی بعد از 26 سال ما در سال 95 شاهد تورم تک رقمی در کشور بودیم که به یک نقطه عطف در دولت تدبیر و امید تبدیل شد.

رئیس کل بانک مرکزی، تلاطم در بازار به ویژه بازار ارز را نیز یکی دیگر از مسائل التهاب آفرین در دولت گذشته دانست و گفت: بانک مرکزی در دولت یازدهم با نگاهی واقع بینانه و کارشناسی به اقتصاد کلان، مدیریتی مناسب را اعمال کرد، به گونه ای که با وجود تمام مشکلات نوسان جدی در این حوزه نداشتیم.

وی درباره نظام بانکی کشور نیز گفت: بانک مرکزی تلاش می کند واقعیت های شرایط نظام بانکی را تبیین و به صورت منطقی در خدمت تولید قرار دهد.

سیف خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت مجلس، دولت به سمت آن برود که به نظام بانکی برای تامین کسری های بودجه اتکا نکند و این نظام تنها قله ای در خدمت تولید باشد.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24