Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فروش پرتفوی در حال انجام است به گونه ای که پرتفوی بورسی بانک قوامین حدود ٣٠٠ میلیارد تومان بوده و در ۶ ماهه به حدود ٢٨٠ میلیارد تومان رسیده است. این به معنای واگذاری های بانک است.

وقوام پرتفوی بورسی خود را سبک می کند

مجمع بانک قوامین با حاشیه های زیادی برگزار شد که یکی از آن ها تقسیم سود 10 درصدی برای سال های 93 و 94 بود. مخالفت شدید سهامداران در مورد این مسئله تا ساعت ها ادامه داشت اما بانک قوامین الزام قانونی برای این موضوع داشت. از طرفی بدهی های بنیاد ناجا به این بانک بود که بدون وثیقه از قوامین وام های میلیاردی دریافت کرده و مدیرعامل بانک به تخلف اذعان داشت و بیان داشت که شکایت ها و پیگیری های جدی در مورد این موضوع صورت گرفته است.

احسان خورشیدی مدیر تحلیل واحد سرمایه گذاری بانک قوامین در گفتگو با بورس24 در خصوص دلیل تقسیم سود 10 درصدی بانک قوامین گفت: این موضوع به کفایت سرمایه بانک باز می گردد. کفایت سرمایه بانک یک فرمول است که همه بانک ها در صورت های مالی خود دارند. در این نسبت ذخیره مطالبات مشکوک الوصول و تسهیلاتی که داده شده و گرفته شده نیز در نظر گرفته می شود. همه می دانیم بانک قوامین حدود 60 هزار میلیارد تومان از بنیاد تعاون ناجا طلبکار است. این رقم در حال بازگشت بوده اما بسیار کم است و نمی تواند نسبت کفایت سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: نسبت کفایت سرمایه بانک قوامین حدود 2 درصد بوده که باید ذخیره مطالبات مشکوک الوصول را تغییر دهند و در بازپرداخت وام ها نیز اصلاحات صورت گیرد. ضمن اینکه تمامی بانک ها همین مشکل را دارند، و به علت نبود نقدینگی در شرایط خوبی نیستند و به همین دلیل نسبت کفایت سرمایه بانک ها پایین بوده و نمی توانند سودی بالاتر از 10 درصد را تقسیم نمایند.

وی در خصوص ادغام بانک ها و شایعه ای که این ادغام از بانک قوامین شروع می شود، گفت: این موضوع شایعه ای بود که تقریبا جدی شد. اینکه از چه بانکی شروع شود، مشخص نیست، آن چه که مهم به نظر می رسد این است که هزینه بانک ها را کم می کند. اما نمی تواند به عنوان درمان قطعی باشد و بیشتر به عنوان مسکن به حساب می آیند. نکته مثبت این موضوع این است که منابع به سمت سهامدار عمده نخواهد رفت و کنترل روی منابع زیادی خواهد بود یعنی خروج منابع کمتر خواهد شد.

خورشیدی درباره خروج بانک ها از بنگاه داری بیان داشت: این موضوع به جد در بانک ها و بانک قوامین رعایت می شود، فروش پرتفوی در حال انجام است به گونه ای که پرتفوی بورسی بانک قوامین حدود 300 میلیارد تومان بوده و در 6 ماهه به حدود 280 میلیارد تومان رسیده است. این به معنای واگذاری های بانک است.

وی در مورد دارایی های بانک قوامین در حال حاضر بیان داشت: در حال حاضر بانک قوامین یک دارایی به نام باشگاه پاس دارد که به نام خود بانک بوده، مابقی دارایی های بانک در حال انتقال بوده که از جمله آن ها دارایی های منتقل شده از ناجا به بانک قوامین است. به همین دلیل NAV بانک قوامین را نمی توان به این آسانی ها محاسبه کرد. چرا که NAV سهم مربوط به دارایی هایی است که در حال حاضر به نام بانک و برای بانک باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که افزایش سرمایه بانک قوامین از تجدید ارزیابی بانک به چه صورت است، گفت: این موضوع توسط مدیر عامل بانک مطرح شده و توسط ایشان برنامه ریزی های اجرایی شدن آن انجام خواهد شد. اما هنوز در مورد میزان و درصد آن تصمیم گیری نشده و تنها در حد یک طرح پیش رو مطرح شده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24