Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون اقتصادی سرمایه گذاری معادن و فلزات :طبیعی است که افت شاخص همه صنایع افت قیمت سهم را به همراه خواهند داشت. به همین تناسب قیمت سهام ارفع نیز با افت مواجه شده است.اما به نظر می رسد که ارفع بیشتر از سهام سایر شرکت های هم گروه افت کرده و دلایل این موضوع از جمله فروش برخی حقوقی ها در حال بررسی است...

بخشی از زمین معروف کابل قندی فروخته شد/سهامدار عمده دلیل افت ارفع را بررسی می کند

بورس24 : شرکت کارخانجات تولیدی شهیدقندی طی ۵ سال گذشته برنامه فروش یک قطعه زمین صنعتی به متراژ10هزار متر مربع در سایت غربی کارخانجات خود در یزد را دستور کار داشته است که پس این مدت ظاهرا فروش بخشی از این زمین میسر شده است.

فروش این دارایی تنها بخشی از فروش دارایی های شرکت یعنی یک دهم کل زمین های کارخانه بوده است که مبلغ قابل اعتناعی را برای شرکت به ارمغان آورده است. حال باید دید که پس از این فروش و با وجود شرایط شرکت ، قیمت سهم پس از بازگشایی دست نیافتی خواهد شد یا نه؟؟

مرتضی علی اکبری، معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ( سهامدار عمده کابل شهید قندی) از فروش زمین ۱۱هزار هکتاری شرکت در یزد خبر داد و به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت در حال محاسبه برآورد سود پس از فروش این زمین است. قرارداد فروش زمین ۷۵ میلیارد تومان بوده است که بابت این قرار داد شرکت، پیش پرداختی جزئی دریافت کرده و بقیه را تا پایان سال دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: یک دهم کل زمین ها در یزد فروخته شده است که پس کسر ذخایر مابقی سود خالص برای شرکت به ارمغان می آورد. این که فروش زمین چه میزان روی ای پی اس شرکت تاثیر دارد را فعلا محاسبه نکرده ایم.

علی اکبری افزود:شرکت از این پول باید ذخایری برای خود بگیرد و مابقی پول بابت بدهی های بانکی پرداخت خواهد شد.

چرا ارفع سقوط کرده...؟

از این مقام مسئول در " و معاون" درخصوص افت قیمت سهام ارفع پس از رشد حدود 3 برابری سهم پرسیدیم که گفت: اتفاقات خاصی در شرکت رخ نداده که تاثیر چندانی روی افت سود آوری شرکت داشته باشد . قیمت سهم تابع قیمت های جهانی و بازار بورس است.

علی اکبری گفت: طبیعی است که افت شاخص همه صنایع افت قیمت سهم را به همراه خواهند داشت. به همین تناسب قیمت سهام ارفع نیز با افت مواجه شده است.اما به نظر می رسد که ارفع بیشتر از سهام سایر شرکت های هم گروه افت کرده و دلایل این موضوع از جمله فروش برخی حقوقی ها در حال بررسی است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24