Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پتروشیمی بیستون یکی از شرکتهای واگذار شده به سبد سهام عدالت است که در سالهای گذشته به دلیل زیانده بودن هیچگونه سود نقدی را بابت اقساط این سهام به حساب خزانه واریز نکرده است.

خیر این پتروشیمی تا الان به مشمولان سهام عدالت نرسیده

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ طبق قانون تا کنون 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار گرفته‌اند که اصطلاحا به آنها شرکتهای سرمایه‌پذیر گفته می‌شود.

بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکتها پتروشیمی بیستون می‌باشد.

از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد پتروشیمی بیستون(سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس و مرکز اصلی آن در شهرستان کرمانشاه است. همچنین این شرکت در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۱در بازار پایه فرابورس ایران ثبت شده اما هنوز عرضه اولیه آن به عموم صورت نپذیرفته است.

افزون بر این موضوع فعالیت این شرکت عبارت است از احداث، راه‌‎اندازی، بهره‌برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی ذخیره، واردات، صادرات و انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و ... .

همچنین سرمایه شرکت پتروشیمی بیستون ۵۰ میلیارد تومان منقسم به ۵۰۰ میلیون سهم ١٠٠ تومانی است و تعداد ۱۵۰ میلیون سهم معادل 30 درصد سهام این شرکت در تاریخ ۱۳۸۶/۱۱/۱۳ به ارزش ۱۸ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است.

از سوی دیگر در طی سنواتی که سهام این شرکت به سهام عدالت واگذار شده به دلیل زیانده بودن هیچگونه سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز نشده است. بعلاوه این که شرکت پتروشیمی بیستون برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ خود نیز به دلیل زیانده بودن تقسیم سودی برای مشمولان در سالجاری ندارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24