Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک مقام مسئول گفته : نماد مرقام به دلیل تعدیل سود بالای ٢٠ درصد متوقف شده است. ما صورت های مالی و بودجه کل امسال و همچنین گزارش های دوره ای را به سازمان ارسال کردیم و منتظر اظهار نظر سازمان و اقدام این نهاد برای بازگشایی نماد مرقام هستیم...

سرنوشت توقف نماد ۵ سهم / ایران ارقام ، سرمایه گذاری پتروشیمی و سه سهم دیگر...

بورس24 : بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران تا امروز 55 نماد بورسی متوقف هستند. در میان این لیست برخی از نمادها از جمله آکنتور، شدوص، شمواد،‌ غاذر،‌ کچینی، کحافظ،‌ ونیرو و لپارس که از سال 95 از گردونه معاملات کنار رفته اند تقریبا از اعضای ثابت جدول نمادهای متوقف هستند و دیدنشان در این لیست برایمان عادی شده است! حتی مدیران سهام برخی از آن ها نیز برای اعلام علت دقیق توقف طولانی مدت نماد شرکت نه تنها تمایلی ندارند بلکه از ابراز آن خودداری نیز می کنند که در جای خود موضوع جالب توجهی است.

به جز این ها، نمادهای بانکی وبصادر، وبملت، وپارس، وپاسار، وپست، وتجارت، وسینا، وکار و ونوین هم از نمادهای نام آشنایی هستند که شاید غیبتشان دیگر علامت سوالی را در اذهان سهامداران ایجاد نمی کند. به خصوص غیبت یکسال و 19 روزه بانک صادرات، توقف 9 ماه و دو روزه بانک پارسیان و حتی غیبت 8 ماه و 15 روزه بانک پاسارگاد.

البته توقف نمادهای معاملاتی شاید در هر بازاری رخ دهد اما احتمال وقوع آن و مدت زمان متوقف ماندن نمادها با میزان شفافیت در ارائه اطلاعات از سوی شرکت ها و اطمینان به بازار سرمایه بستگی دارد.

توقف نمادهای معاملاتی تبعات زیان باری را هم برای متولیان بازار سرمایه و هم برای سرمایه گذاران به همراه دارد. محبوس شدن بخشی از ارزش کل بازار از یک سو می تواند بر کارایی بازار و عملکرد شاخص تاثیر گذارد و از طرف دیگر نهادهایی که از طریق کارمزدهای معمول شناسایی سود می کنند ، متضرر خواهند شد. افزون بر این که بازنده اصلی توقف های طولانی مدت نمادها سهامداران هستند.امروز با برخی از مدیران و مسئولان شرکت هایی که نمادشان متوقف است صحبت کردیم و علت عدم بازگشایی نمادها را از آن ها جویا شدیم.

گزارش ها در حال تهیه است

نماد شرکت پارس پامچال از 18 تیر ماه امسال متوقف شده و ناظر بازار علت متوقف شدن این نماد را مردود بودن اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی اعلام کرده است.

خانم نوروزی کارشناس سهام شرکت پارس پامچال در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره دلیل توقف حدودا یکماهه شپمچا گفت: شرکت پارس پامچال افزایش سرمایه ای داشت که در آخرین گزارش های حسابرسی آن را اعلام کرده بود. اما به دلیل این که اطلاعات و صورت های حسابرسی ارسالی به سازمان کامل نبود مورد قبول سازمان قرار نگرفت و از شرکت خواسته شد تا اطلاعات لازم را تکمیل نماید.

وی درباره زمان احتمالی بازگشایی نماد شپمچا تصریح کرد: زمان بازگشایی نماد مشخص نیست اما شرکت در حال تهیه گزارش هاست تا مجددا برای سازمان ارسال نماید.

تعدیل بیش از 20 درصد؛ دلیل توقف مرقام

یکی دیگر از نمادهای متوقف ایران ارقام است. مرقام از سوم مرداد ماه سال جاری به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات متوقف شده است.

پوربیژن مدیر امور سهام این شرکت در پاسخ به علت متوقف ماندن نماد این شرکت به خبرنگار بورس24 اعلام کرد: نماد مرقام به دلیل تعدیل سود بالای 20 درصد متوقف شده است. ما صورت های مالی و بودجه کل امسال و همچنین گزارش های دوره ای را به سازمان ارسال کردیم و منتظر اظهار نظر سازمان و اقدام این نهاد برای بازگشایی نماد مرقام هستیم.

صورت جلسه را فرستادیم اما نماد هنوز باز نشده

فنورد نمادی است از گروه فلزات اساسی که از 27 تیر ماه به منظور برگزاری مجمع متوقف شده و با وجود اینکه در تاریخ معین شده یعنی 31 تیر ماه مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرده اما هنوز بازگشایی نشده است. شرکت در این مجمع سود واقعی هر سهم سال مالی 95 را به مبلغ 370 ریال تصویب کرد ، اما سهامداران دست خالی از این مجمع برگشتند.

خانم دلیلی مدیر امور سهام شرکت نورد و تولید قطعات فولادی درباره عدم بازگشایی نماد این شرکت به بورس24 اعلام کرد: پس از برگزاری مجمع، سازمان از ما صورت جلسه مجمع را خواست که ما هم آن را ارسال کردیم. به جز این اطلاعات سازمان تا به امروز گزارش دیگری از شرکت نخواسته تا برای بازگشایی نماد لازم باشد.

هفته آینده گزارش می دهیم

نماد پتروشیمی آبادان از سوم تیر ماه 96 به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی سود متوقف شده و حدود یک ماه و دو هفته است که از تالار شیشه ای غیبت دارد. این شرکت که سال 95 را با شناسایی 465 ریال زیان به پایان رسانده در نخستین بودجه سال مالی 96 مبلغ 152 ریال سود برای هر سهم در نظر گرفته و حالا برای اعلام تعدیل آماده می شود.

خزعلی رییس حسابداری پتروشیمی آبادان درباره علت توقف نماد شپترو به بورس24 ابراز داشت: هم اکنون در حال تهیه گزارش سه ماهه اول سال مالی 96 هستیم و احتمالا طی هفته آینده صورت های مالی این دوره را به سازمان ارسال خواهیم کرد.

حدود دو هفته قبل اطلاعات لازم به سازمان ارسال شد

نماد سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی هم از 11 تیر ماه متوقف شده و علت این توقف از سوی ناظر بازار اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم عنوان شده است.این شرکت در آخرین بودجه ای که برای سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 96 اعلام کرده سود هر سهم را 86 ریال در نظر گرفته و حالا در صدد تعدیل این مبلغ می باشد.

خانم قشقاییان رئیس امور سهام شرکت صنایع پتروشیمی به خبرنگار بورس24 اعلام کرد: حدودا چهارم مرداد ماه اطلاعاتی که برای تعدیل سود وپترو لازم بوده را به سازمان ارسال کردیم و منتظر پاسخ و اظهار نظر سازمان هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24