Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بررسی های بورس ٢۴ نشان می دهد که لج بازی های سازمان امور مالیاتی با ذوب آهن عرضه های گسترده این فولادی در نماد معادن منگنز را رقم زده است...

پشت پرده خداحافظی غیر منتظره ذوب آهن از معادن منگنز / سهمی که صف خرید سنگین دارد!

بورس24 : شرکت معادن منگنز ایران در سال 46 با نام شرکت سهامی معادن منگنز شاهرخ تأسیس شده و به ثبت رسیده است. پس از آن، نام شرکت به معادن منگنز ایران تغییر یافت و مرکز اصلی شرکت از تهران به قم منتقل گردید.

شرکت در سال 81 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. این شرکت با برخورداری از 5 میلیون تن ذخیره قطعی و3.5 میلیون تن ذخیره احتمالی، بزرگترین معدن سنگ منگنز در خاورمیانه بوده و به عنوان عمده‌ترین تأمین‌کننده سنگ منگنز مورد نیاز صنعت فولاد و  «شرکت  ذوب‌آهن اصفهان » به شمار می‌رود و با حداقل تولید سالیانه یکصد هزار تن سنگ منگنز، رتبه بزرگترین تولیدکننده منگنز ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

بررسی های بورس24 نشان می دهد:شرکت ذوب آهن اصفهان حدود 8سال گذشته ، 11.57درصد از سهام شرکت معادن منگنز ایران را برای تامین برخی نیاز های خود در جهت تامین سنگ منگنز خریداری نمود. ذوب آهن اصفهان همچنین با توجه به میزان سهم خود در این شرکت دارای کرسی هیات مدیره نیز بوده است. اما، با اتفاقات عجیبی که در روزهای گذشته افتاد ، ظاهرا ذوب آهن دیگر سهامدرار "کمنگنز" نیست؟!!!

چرا ذوب از «منگنز» خارج شد؟؟؟؟

شاید این سوال پیش بیاید که چرا ذوب آهن سهام این شرکت معدنی را خریده و پس از 8 سال بدون دلیل از آن خارج شده است؟ آیا برنامه ای برای این شرکت نداشته که از کرسی هیات مدیره خود دست کشیده است؟ جواب این سوال  کاملا واضح است که ذوب آهن اصفهان برنامه ای برای خروج از شرکت نداشته بلکه به دلیل بدهی مالیاتی به سازمان امور مالیاتی یکی از مدیران این سازمان تصمیم به فروش این سهم در بازار گرفته است.

نکته اینجاست که با معاملات روز گذشته و فروش های سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر ذوب آهن فقط 0.5درصد از سهام «کمنگنز» را در اختیار دارد.این در حالی است که ذوب آهن اصفهان 202میلیون سهم از «کمنگنز» را داشت اما در حال حاضر کمتر از 1میلیون سهم این شرکت را در اختیار دارد.

نتیجه می گیریم....

از آنجایی که بدهی مالیاتی ذوب آهن به سازمان امور مالیاتی خیلی خیلی بیشتر از  ارزش سهام «کمنگنز» متعلق به «ذوب» بوده است ، در نتیجه سازمان امور مالیاتی خواسته با ذوب آهن سر شوخی را باز کند!!! تا به این ترتیب کرسی هیات مدیره شرکت ذوب آهن در معادن منگنز برباد رفته برود وگرنه که با فروش 4میلیارد تومانی «کمنگنز» بدهی 400میلیارد تومانی شرکت؛ که تسویه نمی شود، می شود؟؟؟

البته به هر حال ذوب آهن می تواند در صورت تمایل سهام «کمنگنز » را پس از فرو کش شدن التهاب روی این سهم و رفع صف خرید، باز پس بگیرد و این موضوع دور از ذهن نیست!

بعید است که فروشی داشته باشد...

با این وجود ذوب آهن با  سازمان امور مالیاتی به توافق رسیده که بدهی های شرکت را با برخی طلب ها از دولت تهاتر کند که ظاهرا پس از این شوخی توسط سازمان امور مالیاتی، ظاهرا سازمان مزبور دیگر فروشی در این سهم نخواهد داشت و مابقی396میلیارد تومان از راه های دیگری تسویه خواهد شد. 

البته ذوب آهن در شرکت های چادر ملو، گل گهر و سرمایه گذاری سپه زیر 1درصد سهامدار است که میزان آن در حد 2تا 3میلیارد تومان است و در صورت تداوم فروش این سازمان ، ذوب آهن احتمالا باید یک روز دیگر وقت صرف خرید این سه شرکت نماید...!!!

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24