Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

خرید شیر خام حمایتی از طریق دولت زمانی طرح مفید و سازنده ایست که در بازار مازاد شیر وجود داشته باشد تا از این طریق دامدار حمایت شود اما در شرایط کنونی دولت اقدام به خرید شیر خام مورد نیاز بازار کرده است.

شایعه ​افزایش نرخ شیر خام تایید نشد

بورس24 : علی احسان ظفری رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی در گفتگو با رادیو اقتصاد خبر افزایش قیمت شیر خام و به تبع آن رشد قیمت محصولات لبنی را تایید کرد. اما بررسی های بورس24 نشان می دهد هنوز هیچ افزایش قیمتی بر روی شیر خام یا فرآورده های لبنی صورت نگرفته است.

ظفری اعلام کرد که دولت از طریق وزارت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی اقدام به خریداری شیر حمایتی و تضمینی کرده و این امر موجب شده تا عرضه و تقاضا از تعادل خارج شود.

او گفت در شرایط فعلی بر خلاف فصل بهار مصرف فرآورده های لبنی زیاد و عرضه کم است. در چنین وضعیتی که عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارند تعاونی روستایی اقدام به خرید شیر خام کرده و تقاضا را بالا برده که موجب بر هم خوردن بازار شده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی از افزایش حدود 200 تومانی شیر خام خبر داد و گفت: قیمت شیر خام در یک ماه گذشته حدود 200 تومان افزایش یافته و روند افزایشی آن همچنان نیز ادامه دارد. در این شرایط شرکتهای تولیدکننده فرآورده های لبنی اقدام به گران کردن محصولات خود نموده اند تا با زیان مواجه نشوند.

او افزود: ما با اجرای این طرح در شرایط فعلی مخالف هستیم. خرید شیر خام حمایتی از طریق دولت زمانی طرح مفید و سازنده ایست که در بازار مازاد شیر وجود داشته باشد تا از این طریق دامدار حمایت شود اما در شرایط کنونی دولت اقدام به خرید شیر خام مورد نیاز بازار کرده است. از سوی دیگر اگر اجازه داده شود که قیمت لبنیات افزایش یابد متاسفانه محصولات لبنی از سبد کالایی مصرف کننده حذف خواهند شد.

افزایش نرخی در کار نیست

خبرنگار بورس24 در همین رابطه با رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی گفتگو کرد. وی با رد خبر افزایش قیمت شیر خام تصریح کرد: هنوز نه قیمت شیر خام افزایش یافته و نه فرآورده های لبنی. روال کار به این صورت است که در ابتدا باید سازمان حمایت تصمیم گیری در خصوص افزایش نرخ شیر خام را بررسی کرده و آن را اعلام نماید و محصولات لبنی نیز متناسب با میزان افزایش نرخ شیر خام مجوز افزایش قیمت را بگیرند.

وی افزود: اما در حال حاضر هیچگونه افزایش قیمتی بر روی شیر خام و محصولات لبنی صورت نگرفته است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24