Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خبر خوب بانکی روحانی حسن روحانی در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان با بیان اینکه از حضور رئیس‌ جمهور ترکیه جناب آقای اردوغان برای پاسخ مثبت به دعوت اینجانب برای سفر به ایران سپاسگزاری می‌ کنم ، گفت: دو کشور ایران و ترکیه به‌ عنوان دو کشور مسلمان دوست و قدرتمند در منطقه، امروزه لنگر ثبات در منطقه حساس خاورمیانه هستند. او ادامه داد: امروز مقرر شد، تصمیم‌ هایی که امروز راجع به توسعه روابط بانکی گرفتیم تا پایان هفته آینده نهایی شود...

رییس جمهور پس از جلسه با اردوغان: تصمیم به تجارت ایران و ترکیه با پول ملی دو کشور گرفتیم

بورس24 : حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان همتای ترکش با بیان اینکه "از حضور رئیس‌ جمهور ترکیه جناب آقای اردوغان برای پاسخ مثبت به دعوت اینجانب برای سفر به ایران و تشکیل چهارمین نشست مشترک راهبردی بین دو کشور تشکر و سپاسگزاری می‌ کنم"، گفت: دو کشور ایران و ترکیه به‌ عنوان دو کشور مسلمان دوست و قدرتمند در منطقه، امروزه لنگر ثبات در منطقه حساس خاورمیانه هستند. 

وی افزود: بر این نکته تأکید می‌ کنم ظرف سال‌ های اخیر روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی منطقه‌ ای و فرهنگی و اقتصادی روز به روز در حال توسعه بوده است. در جلسه خصوصی امروز با رئیس‌ جمهور محترم ترکیه و همچنین در جلسه مشترک همکاری‌ های راهبردی راجع به توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور تصمیمات مهمی اتخاذ شد. توسعه روابط بانکی بین دو کشور و تجارت با پول ملی دو کشور از تصمیم‌ های مهم امروز بود.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد: مقرر شد تصمیم‌هایی که امروز راجع به توسعه روابط بانکی گرفتیم تا پایان هفته آینده نهایی شود. در زمینه ترانزیت کالا بین دو کشور در سه نقطه مهم مرزی که تسهیلات در زمینه معبر‌ها و مسائل گمرکی می‌ تواند به توسعه روابط کمک کند، تصمیم گرفته شد هر 3 مرز به‌صورت 24 ساعته به کار ادامه دهند و 2 مرز از فردا 24 ساعته می‌ شود و مرز سوم نیاز به کارهای فنی و ساختمانی دارد که با اتمام آن مراحل، آن هم 24ساعته می‌ شود.

وی ادامه داد: در زمینه روابط نفت و گاز تصمیم بر این شد که طرف ترکیه گاز بیشتری از ایران برداشت کند و در این زمینه بین دو وزارت خانه مذاکره صورت گیرد و همچنین طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد آماده استقبال از سرمایه‌ گذاران ترکیه در بخش گاز است.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر توسعه گردشگری بین دو کشور اظهار داشت: اراده دولت بر این مبنا است که توسعه بخش اقتصادی و تجاری به‌ گونه‌ ای باشد که رقم آن به مرز 30 میلیارد دلار برسد.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24