Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سعید جهانشاهلو معاون مالی آسان پرداخت پرشین درباره تاثیراتی که ممکن است پیشنهاد بانک مزبور به بانک مرکزی مبنی تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته باشد به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: بر اساس آنچه که بانک مرکزی اعلام کرده یک بانک پیشنهاداتی مبنی بر تغییر در کارمزد POSها ارایه کرده است. اما نکته قابل توجه این است که هزینه تراکنش ها بر شرکت های PSP بی تاثیر است زیرا با توجه به ماهیت این شرکت ها که ارایه دهنده خدمات هستند صرفا در ازای ارائه خدمات درآمد کسب می کنند و تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای شرکت های پرداخت الکترونیک نخواهد داشت...

منتظر خبرهای خوبی از «آپ» باشید / تغییر استراتژی برای شناسایی سود بیشتر...

بورس24 : یکی از بانک ها در اقدامی پیشنهاد تغییر در کارمزد دستگاه های صندوق های فروشگاهی یا POSها را به بانک مرکزی ارائه کرده که به وسیله آن کارمزدها مانند گذشته به صورت یک درصد از مبلغ خرید به صورت حداقل 500 ریال و حداکثر 2500 ریال است. اما به جای آن که بانک پذیرنده تمام این کارمزدها را پرداخت کند در تراکنش های خرد یعنی کمتر از 50 هزار تومان توسط خریدار و ‌در تراکنش های متوسط یعنی بین 50 هزار تومان تا 200 هزار تومان توسط فروشنده کارمزد پرداخت می شود و بانک پذیرنده تنها در تراکنش های بالا یعنی بیش از 200 هزار تومان پرداخت کننده باشد.

سعید جهانشاهلو معاون مالی آسان پرداخت پرشین درباره تاثیراتی که ممکن است پیشنهاد بانک مزبور به بانک مرکزی مبنی تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته باشد به خبرنگار بورس24 گفت: بر اساس آنچه که بانک مرکزی اعلام کرده یک بانک پیشنهاداتی مبنی بر تغییر در کارمزد POSها ارایه کرده است. اما نکته قابل توجه این است که هزینه تراکنش ها بر شرکت های PSP بی تاثیر است زیرا با توجه به ماهیت این شرکت ها که ارایه دهنده خدمات هستند صرفا در ازای ارائه خدمات درآمد کسب می کنند و تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای شرکت های پرداخت الکترونیک نخواهد داشت.

وی درباره سایر اثرات این تغییرات گفت: این نظام­ مندی باعث تطبیق نظام کارمزد با مدل بین­الملی و اخذ درست کارمزد از مرجع صحیح خواهد شد و در نهایت شاهد جهش مثبتی در درآمد شرکت ­های psp خواهیم بود.

روند سودآوری ادامه خواهد داشت

جهانشاهلو در پاسخ به این پرسش که چرا سود سال جاری شرکت با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده ابراز داشت: رشد سودآوری آپ در سال جاری را می توان تحت تاثیر چند عامل دانست. در درجه اول بهبود خدمات ارایه شده در اپلیکیشن آپ و همچنین رابط کاربری ساده در این نرم افزار موجب این افزایش سود شده است. ضمن این که در سال جاری سعی کردیم تا سبد خدماتی شرکت را نسبت به سال گذشته متنوع تر سازیم. در کنار این عوامل استقبال مناسب مردم از پایانه های فروشگاهی و افزایش POSها توسط شرکت آسان پرداخت پرشین نقش به سزایی در افزایش سودآوری شرکت در سال جاری داشته است.

او در ادامه به تاثیر کاهش هزینه های ثابت در افزایش سود شرکت اشاره کرد که ناشی از بالا بردن ضریب بهر وری دستگاه های کارتخوان آپ به وجود آمده است.

معاون مالی آسان پرداخت پرشین در خصوص این که آیا جهش سودآوری شرکت در نیمه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در نیمه دوم نیز ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی در زمینه گسترش سبد خدمات در اپلیکیشن و همچنین ارائه خدمات به کاربران در شرکت صورت گرفته که می تواند ما را به تداوم رشد سودآوری شرکت امیدوار کند.

او در ادامه با اشاره به استراتژی های آتی شرکت تاکید کرد: در آینده از تمرکز آسان پرداخت پرشین به کارمزد شاپرکی رفته رفته کاهش خواهد یافت زیرا بازارهای جدید به سمت کارمزد خدمات ارایه شده پیش خواهند رفت.

جهانشاهلو در پایان درخصوص برخی از شنیده ها درباره آپ مبنی بر ورود این شرکت به سایر حوزه های خدمات انفورماتیکی گفت: شرکت خدمات جدیدی را در دست اقدام دارد که هم اکنون در مرحله آزمایشی است. چنانچه بررسی ها به پایان برسد در آینده خبرهای مناسبی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24