Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

احسان وحیدی فرد مدیر عامل شرکت سرمایه ­گذاری گروه صنایع بهشهر و نماینده سهامدار عمده در خصوص عرضه «شوینده» به بورس ٢۴ گفت: گروه توسعه صنایع بهشهر در راستای توسعه فرهنگ سهامداری ترجیح داد «شوینده» را با قیمت جذاب و مناسبی به بازار عرضه کند تا سهامداران خرد هم از پتانسیل­ های رشد این سهم استفاده ببرند...

دلایل ادامه صف خرید «شوینده» چهار روز پس از عرضه اولیه / استراتژی سهامدار عمده چیست!؟

بورس24 : روز سه شنبه هفته گذشته ده درصد از سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده بهشهر در بورس تهران عرضه شد آن هم با قیمتی که معادل60درصد NAV شرکت بود.

به زعم بسیاری از کارشناسان این سهم با قیمت مناسبی به بازار عرضه شد و  با تقاضای خوبی هم روبرو شد. در نشست خبری پیش از عرضه این سهم در بورس تهران اعلام شد که سهامدار عمده فعلا طبق برنامه 10 درصد سهم را عرضه می کند و برنامه ای برای عرضه آتی به طور خرد وجود ندارد ، با این وجود با توجه به قیمت مناسب عرضه و شرایط خوب زیر مجموعه ها و مجموعه اصلی انتظار ادامه صف خرید در روزهای آتی وجود دارد.

چرا این همه متقاضی سهم؟

احسان وحیدی فرد مدیر عامل شرکت سرمایه­ گذاری گروه صنایع بهشهر و نماینده سهامدار عمده در خصوص عرضه «شوینده» به بورس24 گفت: گروه توسعه صنایع بهشهر در راستای توسعه فرهنگ سهامداری ترجیح داد «شوینده» را با قیمت جذاب و مناسبی به بازار عرضه کند تا سهامداران خرد هم از پتانسیل­ های رشد این سهم استفاده ببرند.

وی ادامه داد: EPS «شوینده» در سال مالی منتهی به 96.9.30 حدود 60 تومان می باشد و احتمالا در مجمع آتی که حداکثر تا پایان فروردین 97 برگزار خواهد شد حداقل حدود 41 تومان از آن را تقسیم خواهد کرد، بنابراین در واقع قیمت تمام شده سهم برای سهامدارانی که تا مجمع سهامدار این شرکت بمانند، حدود 233 تومان خواهد بود که با توجه به سود سنوات آتی بازدهی مطئمن و مستمری را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

وحیدی فرد گفت:  با توجه به P/E این صنعت ، «شوینده» با قیمت بسیار خوبی به بازار عرضه شده است، ارزش این سهم هم بر مبنای روش های ارزشگذاری نسبی و  هم  بر مبنای NAV می توانست در محدوده قیمتی بسیار بالاتری باشد، اما مجموعه توسعه صنایع بهشهر ترجیح داد که این سهم را با قیمت جذابی عرضه کند تا سهامداران خرد هم از ارزش بالای این سهم منتفع شوند.

وی در ادامه  در پاسخ به این سوال که آیا عرضه های جدیدتری را هم خواهید داشت ، گفت: با توجه به الزامات موجود عرضه ها در حد حجم مبنا خواهد بود اما باید دید تا سیاست های گروه در خصوص عرضه بلوک های خرد چیست که به زودی در این مورد هم تعیین تکلیف خواهد شد.

حمایت هم می کنیم...

وحیدی فرد در خصوص حمایت از سهم هم گفت: سابقه مجموعه توسعه صنایع بهشهر حاکی از آن است که همواره در حد توان با توجه به وضعیت بازار از سهام زیر مجموعه ها حمایت می کند و با توجه به تیم حرفه ای فعال در این حوزه قاعدتاً «شوینده» هم از این موضوع مستثنی نخواهد بود.

این مقام اجرایی در پاسخ به این سوال که چه مدت صف خرید «شوینده» ادامه خواهد داشت؟ گفت: قطعا این موارد را عرضه و تقاضا بازار مشخص خواهد کرد اما آن طور که تجربه سایر عرضه ها نشان داده است ، سهام عرضه اولیه معمولا ً رشد داشته ولی علی القاعده نوع فعالیت شرکت، برنامه های آتی و وضعیت عملیاتی شرکت ها در تصمیم گیری بازار تاثیر گذار است و نمی توان اظهار نظر دقیقی در این خصوص کرد.

وحیدی فرد در پایان درخصوص امکان توقف نماد با توجه به دستورالعمل جدید گفت: در دستور العمل جدید پس از رشد 20 درصدی مداوم دستور توقف صادر می شود که این ابهام برای ما هم وجود دارد که عرضه اولیه مشمول این قاعده می شود یا خیر؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24