Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امیر مهریزی مالک بیش از ۴۵ درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره آخرین خبرهای این واگذاری اعلام کرد: تا این لحظه خبر نداریم که آیا بلوک فاهواز متقاضی خرید دارد یا خیر؟ جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی نیز درباره مزایده بلوک فاهواز به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: با توجه به این که این عرضه وکالتی است و به صورت مزایده انجام خواهد شد صبح امروز مشخص می شود که پاکتی برای مزایده به سازمان ارسال شده یا خیر اما ما در سازمان خصوصی سازی حدس می زنیم و امیدوار هستیم که خریدار داشته باشد و این عرضه انجام گیرد...

جدیدترین خبرها از سهم پرحاشیه ای به نام «فاهواز» / مالک سهم و خصوصی سازی درباره حراج امروز سخن می گویند...

بورس24 : بر اساس اطلاعیه های منتشر شده قرار است امروز 1،706،380،135 سهم از سهام شرکت نورد و لوله اهواز از طریق مزایده توسط سازمان خصوصی سازی به حراج گذاشته شود. قیمت پایه هر سهم در این مزایده در حالی 750 ریال در نظر گرفته شده که فاهواز این روزها در بازار سرمایه در محدوده قیمتی 470 ریال داد و ستد می شود.

توافق می کنیم که عرضه انجام نشود

امیر مهریزی مالک بیش از 45 درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین خبرهای این واگذاری اعلام کرد: تا این لحظه خبر نداریم که آیا بلوک فاهواز متقاضی خرید دارد یا خیر؟

وی با تاکید بر بی اطلاعی از هر گونه اعلام آمادگی برای خرید بلوک فاهواز گفت: قصد داریم قبل از عرضه با سازمان خصوصی سازی به توافق برسیم که این عرضه صورت نگیرد.

او در برابر این پرسش که انجام ندادن چه تعهداتی از سوی شما موجب اقدام سازمان خصوصی سازی برای واگذاری این بلوک شده است، تصریح کرد: اصلا بحث تعهد مطرح نبود. بلکه یک سری اختلافاتی میان ما و سازمان خصوصی سازی به وجود آمد که هنوز مرتفع نشده است. ما یک سری ادعا داشتیم و در مقابل سازمان خصوصی سازی نیز یک سری ادعاهای به حق داشت ، اما هنوز در این باره به نتیجه نرسیده ایم.

برخی از گمانه زنی هایی که در بازار وجود دارد از این موضوع حکایت می کند که با توجه به اختلاف زیاد قیمت تابلو فاهواز با نرخ پایه عرضه بلوکی و عدم رشد قابل توجه این سهم در معاملات روز گذشته احتمالا این بلوک بدون خریدار باقی بماند. نظر مهریزی را در این باره پرسیدیم. وی گفت: خیر. نظر ما این است که شاید بلوک فاهواز خریدار داشته باشد. به هر حال قیمت عرضه بلوکی با قیمت تابلوی هر سهمی متفاوت است.

او در پایان تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که سازمان خصوصی سازی کمک کند تا توافقات لازم به منظور عدم عرضه بلوکی فاهواز صورت گیرد.

عرضه فاهواز قطعی است!

جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی نیز درباره مزایده بلوک فاهواز به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به این که این عرضه وکالتی است و به صورت مزایده انجام خواهد شد صبح امروز مشخص می شود که پاکتی برای مزایده به سازمان ارسال شده یا خیر اما ما در سازمان خصوصی سازی حدس می زنیم و امیدوار هستیم که خریدار داشته باشد و این عرضه انجام گیرد.

از او درباره تمایل سهامدار عمده فاهواز برای توافق در جهت عرضه نشدن این بلوک پرسیدیم. وی تصریح کرد: روش عرضه بلوک نورد و لوله اهواز با سایر عرضه ها متفاوت است. با توجه به این که این عرضه به صورت مزایده انجام شده و اقدامات لازم نیز در این باره صورت گرفته بنابراین در حالی که تنها چند ساعت به زمان مقرر مزایده باقی مانده نمی توان توافقی را در جهت عدم عرضه آن انجام داد.

او تاکید کرد: چنانچه سهامدار عمده قصد انجام مذاکره و رسیدن به توافق برای عرضه نشدن بلوک فاهواز را داشت می بایست پیش از آگهی شدن مزایده یا دست کم دو تا سه روز قبل از تاریخ برگزاری مزایده برای این کار اقدام می کرد.در واقع زمانی که آگهی مزایده منتشر می شود دیگر نمی توان برای عدم انجام آن توافق کرد.

سبحانی اضافه کرد: تا این لحظه هیچ اقدامی از جانب سهامدار عمده برای توافق با سازمان خصوصی سازی در جهت عرضه نشدن بلوک فاهواز صورت نگرفته است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و طبق آگهی منتشر شده امروز این مزایده انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24