Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ابوالفضل نجار زاده مدیر امور مجامع و شرکت های بانک صنعت و معدن درباره برنامه واگذاری های این بانک به بورس ٢۴ گفت: بانک مسیر برنامه ریزی شده ای را برای واگذاری دارائی های مازاد و خروج از بنگاه داری طی می کند. در مرحله اول اقدام به واگذاری سرمایه گذاری صنعت و معدن کردیم و در گام بعدی اقداماتی را که در راستای واگذاری وصنعت داشتیم برای آتیه دماوند هم عملیاتی خواهیم کرد...

بانک صنعت و معدن خروج از بنگاهداری را پروژه ای جدی اعلام کرد / فروش آتیه دماوند هم استارت خورد

بورس24 :بانک صنعت و معدن در راستای واگذاری دارائی های مازاد و خروج از بنگاه داری این بار پس از واگذاری موفق شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن، در تاریخ 15 اسفند ماه سال جاری فراخوان جهت واگذاری شرکت آتیه دماوند را به اطلاع عموم رساند.

آتیه دماوند در زمره شرکت هایی است که حدود 75 درصد از پرتفوی آن متعلق به صنایع شیمیایی ایران است که در آینده نزدیک به یکی از بزرگترین تولید کنندگان LAB تبدیل خواهد شد.این شرکت علاوه بر "شیران" دارایی های ثابت ارزنده ای هم در اختیار دارد که بر ارزش این مجموعه می افزاید، آتیه دماوند همچنین در حال آگهی کردن برخی از دارائی خود است.

ابوالفضل نجار زاده مدیر امور مجامع و شرکت های بانک صنعت و معدن درباره برنامه واگذاری های این بانک به بورس24 گفت: بانک مسیر برنامه ریزی شده ای را برای واگذاری دارائی های مازاد و خروج از بنگاه داری طی می کند. در مرحله اول اقدام به واگذاری سرمایه گذاری صنعت و معدن کردیم و در گام بعدی اقداماتی را که در راستای واگذاری "وصنعت" داشتیم برای آتیه دماوند هم عملیاتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر اساس الزامات قانونی اقدامات لازم را در خصوص واگذاری تمام شرکت هایی که مازاد تلقی شوند را طبق برنامه قانونی که وزارت اقتصاد اعلام کرده است واگذار می کنیم.

نجار زاده به شرکت لیزینگ صنعت و معدن و لیزینگ آتیه الوند این بانک نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، بانک تنها می تواند یکی از دو لیزینگ را به عنوان شرکت ابزاری در اختیار داشته باشد و با توجه به اینکه آتیه الوند فعالیت ویژه ای ندارد در حال طی تشریفات قانونی برای انحلال آن هستیم و برنامه ای نیز برای واگذاری شرکت لیزینگ صنعت و معدن نداریم .

وی به شرکت صنایع شیمیایی ایران نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت همانطور که در کدال نیز به آن اشاره شده است بر اساس پیش بینی در حال حرکت و برنامه های توسعه ای آن با جدیت مراحل اجرایی را پشت سر می گذارد، شرکت در حال اخذ لایسنس های لازم و پیشبرد طرح توسعه خود و عملیاتی کردن طرح توسعه تا حداکثر پایان سال آتی است، این شرکت به یکی از بزرگترین واحد های تولید LAB با ظرفیت 200 هزار تن در سال تبدیل خواهد شد و برنامه تغییر تکنولوژی از HF به Detal را در آینده نزدیک عملیاتی خواهد کرد، البته این شرکت نیز بر اساس قانون در برنامه واگذاری قرار دارد.

نجار زاده در خصوص برنامه واگذاری آتیه دماوند نیز گفت: در ابتدای سال آتی این بلوک که در بردارنده 28درصد از بلوک "شیران" است آگهی خواهد شد و در حال طی مراحل مذاکراتی با مشتریان هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون مذاکراتی را با چند خریدار صورت دادیم و آمادگی لازم برای مذاکره در خصوص واگذاری این بلوک با سایر مشتریان بالقوه را داریم، بانک برای واگذاری بلوک آتیه دماوند مصمم است و با جدیت در حال برنامه ریزی برای واگذاری های آتی برای خروج کامل از بنگاه داری و تمرکز بر فعالیت اصلی خود یعنی بانکداری هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24