Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حلقه مفقوده احترام به حقوق مشتری در سال حمایت از کالای ایرانی زمان تحویل خودروی ساندرو استپ وی، خریداری شده از شرکت سایپا بیش از حد طولانی شده و همین مسئله موجب شکایت برخی از مشتریان شده است. این متقاضیان قرار بود اسفند ماه سال گذشته خودرو‌های خود را تحویل بگیرند و در تعطیلات نوروز با خودروی شخصی شان به سفر بروند، اما با بدقولی و بی تعهدی سایپا مواجه شده و ساندرو استپ وی انتخابی شان را هنوز هم تحویل نگرفته اند...!

خلف وعده غول خودروساز به خریداران خودرو ساندرو استپ وی / یک خریدار: سایپا پاسخ قانع کننده ای نمی‌ دهد!

فردا نیوز: زمان تحویل خودروی ساندرو استپ وی خریداری شده از شرکت سایپا بیش از حد طولانی شده و همین مسئله موجب شکایت برخی از مشتریان شده است. این متقاضیان قرار بود اسفند ماه سال گذشته خودرو‌های خود را تحویل بگیرند و در تعطیلات نوروز با خودروی شخصی شان به سفر بروند، اما با بدقولی و بی تعهدی سایپا مواجه شده و ساندرو استپ وی انتخابی شان را تحویل نگرفته اند!

بلاتکلیفی و سردرگمی متقاضیان خودروی ساندرو استپ وی

بلاتکلیفی و سردرگمی متقاضیان خودروی ساندرو استپ وی

امید یکی از خریداران خودروی استپ وی است که آبان ماه ۹۶ ثبت نام کرده، او در این رابطه به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «زمانی که ثبت نام ساندرو استپ وی شروع شد هم سیستمی که از آن برای ثبت نام استفاده می‌کردم حرفه‌ای بود و هم از اینترنت پرسرعت استفاده کردم تا بتوانم یک استپ وی سفید رنگ اتومات ثبت نام کنم. اما متاسفانه با وجود ثبت سفارش و تکمیل آن پیامک ناموفق بودن خرید برایم ارسال شد و مبلغ به حسابم برگشت برای همین مجبور شدم برای بار دوم ثبت نام کنم و به دلیل اینکه استپ وی سفید رنگ تمام شده بود مجبور شدم که قرمز رنگ و دنده‌ای آن را انتخاب کنم.»

این خریدار خودروی استپ وی ادامه می‌دهد: «۴ بهمن ماه بود که سایپا اعلام کرد مابقی پول خودرو یعنی ۲۴ میلیون دیگر را باید به حسابشان واریز کنم تا ۳۰ روز بعد خودرو را تحویل بدهند؛ بنابراین مبلغ را واریز کردم و منتظر ماندم تا ۴ اسفند این خودرو به دستم برسد.»

امید با ناراحتی راجع به بی تعهدی و بدقولی سایپا در قبال مشتریانش به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «به اواخر فروردین نزدیک می‌شویم، اما هنوز که هنوز است خودروی ثبت نامی را به من تحویل نداده اند؛ و در این مدت هر بار از این خودروساز داخلی سوال پرسیده ام که پس چه زمانی قرار است خودرو را تحویل بگیرم، جواب قانع کننده‌ای به من ندادند.»

این خریدار خودروی داخلی ادامه می‌دهد: «نزدیک به ۴۸ میلیون به حساب سایپا واریز کرده ام بخاطر اینکه بتوانم در تعطیلات نوروز با ماشین به سفر بروم. اما خودرو را تحویل ندادند!»

او که از شرکت سایپا شکایت دارد، می‌ گوید: «می گویند که ضرر و زیان عدم تحویل به موقع خودرو پرداخت خواهد شد. اما مگر این ضرر و زیان جبران تعطیلات نوروز را که بدون ماشین بوده ام را می‌ کند؟»

امید در ادامه می‌گوید: «امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است و بسیار هم خوب است که بتوانیم در ایجاد اشتغال به کشورمان کمک کنیم. اما خودروسازان داخلی کشور به حقوق مشتریان احترام نمی‌گذارند و عید را به کام من و امثال من تلخ کرده اند؛ و وقتی کسی نیست که از حقوق من و امثال من دفاع کند، مشخص است که سایپا به شکایت و پیگیری های من توجهی نمی کند.» از بی کیفیتی خودروهای داخلی تا عدم احترام به حقوق مشتریان

مدت هاست که گلایه مردم نسبت به بی کیفیتی خودروهای داخلی شنیده می شود از طرفی باید گفت که وضعیت کیفیت تولیدات داخلی کشور در مقایسه با زمان، میزان سرمایه گذاری و حمایت دولت قابل دفاع نیست. موضوع دیگر انحصاری بودن بازار خودرو کشور است. آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۹۵ درصد از بازار خودرو کشور در اختیار خودروسازان داخلی است.

این در حالی است که علی رغم تمام هیاهو‌های مسئولان وزارت صنعت تنها ۵ درصد از بازار داخلی، توسط خودرو‌های خارجی تامین می‌ شود. از سوی دیگر مونتاژکاری خودروسازان داخلی در اکثر محصولات تولیدی صنعت خودرو می‌ باشد و این مسئله بحران ماجرا را به وضوح نشان می‌ دهد؛ و در آخر باید از مدیریت دولتی این صنعت انتقاد کرد؛ زیرا که هر چند در سال‌ های گذشته تلاش شد، تا دو خودروساز بزرگ کشور، به بخش خصوصی واگذار شود، ولی همچنان ایران خودرو و سایپا دولتی هستند؛ و این مسئله بیشترین آسیب را به بدنه این صنعت وارد کرده است.

از سوی دیگر، اما عدم احترام به حقوق مشتریان موجب نارضایتی شدید از سوی مردم نسبت به خودروسازان داخلی شده است؛ و به نظر می‌ رسد که خودروسازان نیاز به تغییرات جدی در بدنه تولید و مدیریت خود دارند. سایپا پاسخ قانع کننده ای نمی‌ دهد. 

گفتنی است، که خبرنگار «فردا» با مسئول روابط عمومی و مسئول ارتباط با رسانه‌ های سایپا تماس گرفت و عدم تعهد در رابطه با تحویل به موقع خودرو‌های ساندرو استپ وی را جویا شد. اما متاسفانه پاسخ قانع کننده‌ ای دریافت نکرد. 

حال باید منتظر ماند و دید که بعد از اینکه مردم از خودروسازان داخلی حمایت ویژه‌ ای داشتند آیا قرار نیست که خودروسازان تغییراتی در روند کاری خود ایجاد کنند و رضایت مشتریان را جلب کنند؟ و اینکه تکلیف مشتریان ساندرو استپ وی ثبت نامی چه خواهد شد و چه زمانی به خودروهایشان می رسند؟ 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24