Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

سرمایه ها داشت، خارج می شد، کم، کم / حالا ۱.۵ میلیارد دلار ارز موجود است سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اگر قرار باشد، هر کس پول خود را به ارز تبدیل کند، بانک مرکزی آمریکا هم دلار کم می آورد و منابع ما اینگونه نمی تواند رشد کند، در ادامه سخنان خود گفت: حالا و در حال حاضر نیز دولت ۱.۵ میلیارد دلار ارز در اختیار دارد که حاضر به فروش آن است...

نوبخت: اگر هر کسی که بخواهد، پول خود را به ارز تبدیل کند، بکند؛ بانک مرکزی آمریکا هم دلار کم می آورد!

بورس24 : سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت ارز و نوسانات آن و سیاست های دولت در این خصوص اضافه کرد: هر سال نزدیک ایام عید، در بهمن ماه، قیمت ارز کمی افزایش پیدا می کند. 

او ادامه داد: سال ۹۶ هم این شرایط به وجود آمد اما علت این افزایش نرخ ارز سیاسی بود. در واقع تلاش دشمنان ما نیز مبنی بر همین مساله بود. یکی دیگر از تحلیل ها نیز مبتنی بر این است که چون دولت از شهریور ماه نرخ سود بانکی را به ۱۵ درصد رساند، عده ای تحلیل می کردند، این اقدام باعث شد، مردم به جای اینکه پول خود را در بانک سپرده و سرمایه گذاری کنند، آن را وارد بازار ارز نمایند.

نوبخت عنوان کرد: سیاست دولت برای مهار این نوسانات در ۳ بخش اجرا شد. ابتدا دولت گواهی سپرده با ۲۰ درصد سود به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منتشر کرد. سیاست دیگر دولت این بود که پول و سرمایه مردم را ارز محور کنیم. یعنی مردم از ما دلار خریداری کنند و ما به آن ها به صورت ۶ ماهه بین ۴ تا ۴.۵ درصد سود می پردازیم.

وی افزود: سپس میزان سود را در ۶ ماهه دوم بر مبنای هر قیمت ارزی که در بازار باشد، به ایشان خواهیم پرداخت. سیاست دیگر هم هدایت نقدینگی به سمت بازار سکه بود. این سیاست ها در مدت کوتاهی پاسخگو بود، اما کم کم خروج سرمایه در کشور افزایش یافت.

نوبخت افزود: این در حالی است که در کشور ما میزان منابع ارزی بیش از مصارف آن است. به عنوان نمونه سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار ارز از فروش نفت و میعانات گازی و همچنین ۴۸ میلیارد دلار ارز از محل صادرات غیرنفتی به دست آوردیم اما میزان مصارف ما ۵۲ میلیارد دلار جهت واردات کالا و ۲۰ میلیارد دلار برای استفاده مسافران بود.

او گفت: با این حال اگر قرار باشد هر کس پول خود را به ارز تبدیل کند، بانک مرکزی آمریکا هم دلار کم می آورد. منابع ما اینگونه نمی تواند رشد کند. ما باید ذخایر ارزی خود را قوی می کردیم که این سیاست هم منابع و هم مصارف ما را مدیریت می کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: در حال حاضر نیز دولت ۱.۵ میلیارد دلار ارز در اختیار دارد که حاضر به فروش آن است. این ارز نیز بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومان است که برای واردات نیز اعطا می شود. امسال تنها از ۲۲ فروردین ماه تا ۵ اردیبهشت ماه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار گشایش با همین ارز صورت گرفته است.

منبع: انتخاب 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24