Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

احسان وحیدی فرد مدیر عامل «وصنا» در خصوص علل رشد سودآوری و شرایط این شرکت به بورس ٢۴ گفت: ممکن است برخی اظهار کنند که چون بازار سرمایه روند روبه رشدی را در پیش گرفته است شرایط ما هم خوب شده است باید به این مساله نیز توجه داشت که این گزارش منتشر شده نشان دهنده عملکرد شش ماهه مجموعه است و صرفاً ناشی از رشد یک ماهه اخیر بازار نیست.

دلیل صعودی بودن همه متغیرهای «وصنا» اعلام شد / پیش بینی تداوم رشد بازار در میان مدت

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر که در بورس تهران با نماد «وصنا» شناخته می شود ، در گزارش شش ماهه اعلامی خود توانسته تا به نسبت 6 ماه سال قبل رشد 124 درصدی را محقق کند و سودی حدود 172 میلیارد ریال که به ازای هر سهم با سرمایه جدید در حدود 96 ریال است را بسازد.

احسان وحیدی فرد مدیر عامل «وصنا» در خصوص علل رشد سودآوری و شرایط این شرکت به بورس24 گفت: ممکن است برخی اظهار کنند که چون بازار سرمایه روند روبه رشدی را در پیش گرفته است شرایط ما هم خوب شده است باید به این مساله نیز توجه داشت که این گزارش منتشر شده نشان دهنده عملکرد شش ماهه مجموعه است و صرفاً ناشی از رشد یک ماهه اخیر بازار نیست.

وی ادامه داد: در گروه سهم های فلزات اساسی و شیمیایی بیشتر کار کردیم و نکته مهم این است که ترکیب پرتفوی را اصلاح کردیم و در حدود 5.2 میلیارد تومان بابت این اصلاح و تبدیل سهام به سهام با ارزش افزوده بالاتر زیان شناسایی کردیم که در صورت محاسبه این موضوع در واقع سود شش ماهه شرکت بالغ بر 230 میلیارد ریال بوده است.در واقع برخی سهام را از پرتفو خارج و جایگزین کردیم و این اقدام با رویکرد اصلاح ساختار و تجهیز منابع صورت گرفت.

مدیر عامل «وصنا» ادامه داد: از دیگر اقداماتی که صورت گرفته است برنامه ریزی برای پرتفوی سرمایه گذاری به نحوی است که سود ورودی به شرکت از جنس DPS افزایش داشته باشد که این مهم هم به ورود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش کمک می کند و عملاً سود با کیفیت تری به حساب می آید و با توجه به فصل مجامع در تیر ماه ، شرکت در ماه جاری عملکرد بهتری را شاهد خواهد بود.

وحیدی فرد گفت: از نکات مهم دیگر این است که تا جای ممکن در تلاشیم تا پرتفوی را اصلاح کنیم تا تاثیر سهم بانک اقتصاد نوین و سود این سهم را در پرتفوی کم کنیم ، کما این که در سه سال اخیر هم سود شرکت هیج وابستگی خاصی به این سهم نداشته و با توجه به شرایط این بنگاه عملا سودی از آن شناسایی نکردیم.

همانطور که در گزارش تفسیری شش ماهه شرکت دیده می شود و مقایسه آن با سال های گذشته نشان می دهد در این مدت وزن ارزش بانک اقتصاد نوین در پرتفوی کاهش داشته و وزن سایر سهام شرکت های بورسی به شدت افزایش داشته است به طوری که ارزش سایر سهام بورسی از 440 میلیارد ریال در سال 1394 به بیش از 1530 میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

وی در خصوص پیش بینی تحقق سود پایان دوره هم گفت: احتمالا بیش از 210 میلیارد ریال برای پایان سال مالی جاری سود شناسایی خواهیم کرد و در صورتی که وضعیت بازار به همین منوال باشد ، احتمال افزایش سود شرکت دور از ذهن نیست.

پیش بینی شاخص 150 هزار واحدی

وحیدی فرد در پاسخ به این سوال که علل رشد بازار و آینده بازار را چطور ارزیابی می کنید نیز این طور پاسخ داد: قاعدتاً با توجه به روندی که شاهد هستیم بازار باید درجا زدن های پیش از این را جبران کند و منطبق با متغیرهای دیگر اقتصادی از جمله تورم رشد داشته باشد،بنابراین این انتظار که روند رشد شاخص ادامه دار باشد دور از ذهن نیست. اگر شرایط اقتصادی همین روند را داشته باشد شاخص 150 هزار واحدی و حتی بیشتر دور از ذهن نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24