Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امیر نجومی مدیر صرافی رویال در گفت و گو با بورس ٢۴ درباره ساز و کار فعالیت بازار ثانویه ارز توضیح داد: با توجه به این که بازار ثانویه ارز بدون سقف و کف قیمتی و به طور کاملا توافقی است ، بدون دامنه نوسان به فعالیت خود ادامه می دهد و منافع صادر کنندگان غیر نفتی را تضمین می کند و در عین حال نیاز واردکنندگان گروه کالایی سه را تامین می کند و باعث ثبات نرخ ارز خواهد شد. این صراف که نخستین معامله در بازار ثانویه را به نام خود ثبت کرده در پاسخ به این سوال که آیا امکان مصرف ارز در این بازار برای گروه های دیگر هم وجود دارد ، گفت :قطعا خیر.در بازار ثانویه تامین ارز توسط صادرکنندگان غیر نفتی ( گروه کالایی ٣) انجام می شود و برای وارد کنندگان گروه کالایی سه هم مصرف می شود، سایر گروه ها هم ارز خود را دارند. برای مثال گروه کالایی دو از ارز پتروشیمی ها استفاده می کنند و گروه کالایی یک هم از ارز نفتی.

گفت و گو با صرافی که اولین چراغ معامله در بازار ثانویه ارز را روشن کرد

بورس24 : امروز صرافی رویال نخستین معامله ارز در بازار ثانویه را با درهم امارات 2050 تومانی رقم زد.

امیر نجومی مدیر صرافی رویال در گفت و گو با بورس24 درباره ساز و کار فعالیت بازار ثانویه ارز توضیح داد: با توجه به این که بازار ثانویه ارز بدون سقف و کف قیمتی و به طور کاملا توافقی است ، بدون دامنه نوسان به فعالیت خود ادامه می دهد و منافع صادر کنندگان غیر نفتی را تضمین می کند و در عین حال نیاز واردکنندگان گروه کالایی سه را تامین می کند و باعث ثبات نرخ ارز خواهد شد.

این صراف که نخستین معامله در بازار ثانویه را به نام خود ثبت کرده در پاسخ به این سوال که آیا امکان مصرف ارز در این بازار برای گروه های دیگر هم وجود دارد ، گفت :قطعا خیر.در بازار ثانویه تامین ارز توسط صادرکنندگان غیر نفتی ( گروه کالایی 3) انجام می شود و برای وارد کنندگان گروه کالایی سه هم مصرف می شود، سایر گروه ها هم ارز خود را دارند. برای مثال گروه کالایی دو از ارز پتروشیمی ها استفاده می کند و گروه کالایی یک هم از ارز نفتی.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پای صادر کنندگان بزرگ هم به این بازار باز شود ، گفت: اگر منظور پتروشیمی ها و گروه های معدنی و فولادی باشند این ها باید از طریق نرخ مصوب ارز خود را به ریال تبدیل کنند و فعلا فقط صادر کنندگان گروه سه از بازار ثانویه و نرخ توافقی می توانند استفاده کنند. امکان انتقال سایر گروه ها در این بازه زمانی وجود ندارد و باید منتظر تصمیم سازمان توسعه تجارت ایران در این باره بود.

در جدول زیر جزئیات منابع و مصارف گروه های کالایی چهار گانه ارائه شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24