Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ در خصوص احتمال عرضه مجدد بلوک فاهواز گفت: سازمان خصوصی سازی در تابستان سال ١٣٩٣ چهل و پنج درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز را با قیمت ١٠۵ میلیارد تومان عرضه کرد که یک شخص حقیقی به نام آقای مهریزی این بلوک را خرید. متاسفانه این خریدار نسبت به انجام تعهداتش کوتاهی کرد و پرداخت اقساط این بلوک به تعویق افتاد...

سریال ناتمام خصوصی سازی در «فاهواز» / سهم دوباره به فروش گذاشته می شود ؛ حداقل ١٣۵ میلیارد تومان!

بورس24 : ماجرای بلوک نورد و لوله اهواز همچنان ادامه دارد. این بلوک که در سال 93 به مالکیت بخش خصوصی درآمد به دلیل آن که خریدار بلوک تعهدات لازم را در زمینه پرداخت اقساط خرید انجام نداده همچنان بلاتکلیف باقی مانده و سازمان خصوصی سازی قصد دارد یکبار دیگر بلوک فاهواز را روی میز فروش بگذارد تا شاید خریدار جدیدی که توانایی پرداخت اقساط را داشته باشد، پیدا شود.

بلوک فاهواز در آینده نزدیک واگذار خواهد شد

جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص احتمال عرضه مجدد بلوک فاهواز گفت: سازمان خصوصی سازی در تابستان سال 1393 چهل و پنج درصد از سهام شرکت نورد و لوله اهواز را با قیمت 105 میلیارد تومان عرضه کرد که یک شخص حقیقی به نام آقای مهریزی این بلوک را خرید. متاسفانه این خریدار نسبت به انجام تعهداتش کوتاهی کرد و پرداخت اقساط این بلوک به تعویق افتاد.

وی گفت: از این رو سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفت تا مجددا این بلوک را عرضه کند. در این مدت سازمان دو سه نوبت این بلوک را عرضه کرد اما این بلوک بدون مشتری ماند. حالا پرداخت اقساط بلوک فاهواز توسط اولین خریدار همچنان به تعویق افتاده و این معوقات افزایش یافته است. از این رو سازمان بورس تصمیم دارد تا یک بار دیگر این بلوک را برای فروش آماده کند.

او اضافه کرد: برنامه سازمان بر این اساس است که با توجه به میزان بدهی خریدار به دولت مبلغ عرضه بلوک را تعیین کند. پیش بینی می کنیم که این بلوک حدود 130 تا 135 میلیارد تومان به فروش گذاشته شود. اما هنوز نحوه عرضه بلوک و تاریخ آن مشخص نیست.

سبحانی افزود: اگر تصمیم سازمان بر این اساس باشد که بلوک فاهواز از طریق بورس واگذار شود اقدامات لازم را جهت هماهنگی با سازمان بورس انجام خواهد داد و اگر نحوه عرضه بر مبنای مزایده باشد ، شرایط آن متفاوت خواهد بود. به هر روی این ، سازمان خصوصی سازی است که درباره چگونگی عرضه تصمیم گیری خواهد کرد و هیچگونه الزامی مبنی بر عرضه این بلوک از طریق بورس یا مزایده وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سیاست سازمان خصوصی سازی این است که در جهت احقاق حق و ایفای طلب دولت در صورتی که از عدم توانایی خریدار در پرداخت اقساط و انجام تعهداتش اطمینان حاصل کرده باشد، تلاش نماید. در خصوص بلوک فاهواز سازمان خصوصی سازی به این نتیجه رسیده و تصمیم خود را در خصوص عرضه مجدد بلوک اتخاذ کرده اما زمان عرضه و نحوه آن هنوز مشخص نیست و احتمالا طی یکی دو هفته آینده مشخص خواهد شد. اما درباره قیمت آن می توان با اطمینان گفت که با توجه به طلب دولت قیمت این بلوک حدود 135 میلیارد تومان خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24