Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محسن موسوی مشاور مدیرعامل در امور سرمایه گذاری و طرح های شرکت پتروشیمی خارک در گفت و گو با بورس ٢۴ : محصول ال پی جی اغلب بصورت ماهانه حمل می گردد و گوگرد بصورت سه ماه یکبار.همانگونه که در صورت های سال مالی قبل شرکت مشخص است عملکرد شرکت در مدیریت هزینه ها باعث کاهش چشمگیر هزینه ها گردیده که بخش قابل توجهی از آن را می توان در هزینه های حمل و بارگیری یافت و میزان ۵۴.۶ درصدی حاشیه سود خالص شرکت در سال مالی گذشته مبین این مهم است.

شفاف سازی پتروشیمی خارک درباره فروش «ال پی جی»/ ما نوشتیم صفر ، شما نخوانید صفر

بورس24 : پتروشیمی خارک امروز در گزارشی فروش «ال پی جی» تولیدی خود را صفر اعلام کرد تا بهانه ای به دست بازار سرمایه بدهد برای منفی شدن قیمت ها.

محسن موسوی مشاور مدیرعامل در امور سرمایه گذاری و طرح های شرکت پتروشیمی خارک در خصوص وضعیت امروز شرکت پتروشیمی خارک به خبرنگار بورس24 گفت: در حال حاضر میزان تولید تمامی محصولات شرکت نسبت به سال گذشته از وضعیت مناسب تری برخوردار بوده و به تبع فروش نیز وضعیت کاملا مناسبی دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فروش محصولات زمانی ثبت می گردد که بارگیری محصول انجام شده و تشریفات قانونی فروش صورت گیرد.

موسوی افزود: در خصوص محصول ال پی جی شرکت پتروشیمی خارک، به دلیل عدم بارگیری، میزان فروش صفر بیان شده است. در مقاطع مختلف زمانی شرکت در حجم های مختلف نسبت به فروش محصول اقدام می نمود که با توجه به هزینه بالای بارگیری و حمل، حجم فروش به میزان حداقل 22 هزار تن به اندازه نیمی از بار کشتی در نظر گرفته شده است تا محصول تولیدی پس از ذخیره در مخازن روزانه و سپس مخازن shipping شرکت در ساحل، در کشتی های مورد نظر بارگیری شوند.

به گفته وی؛ به طور معمول تنها هزینه بارگیری در هر مرتبه حدود 70 هزار دلار است. لازم به توضیح است که نیمی از حجم بارگیری کشتی ها طبق توافق غالبا از شرکت هایی همچون شرکت پتروشیمی پارس یا بندرامام صورت می گیرد.

این مقام مسئول در پتروشیمی خارک به بورس24 گفت: محصول ال پی جی اغلب بصورت ماهانه حمل می گردد و گوگرد بصورت سه ماه یکبار.همانگونه که در صورت های سال مالی قبل شرکت مشخص است عملکرد شرکت در مدیریت هزینه ها باعث کاهش چشمگیر هزینه ها گردیده که بخش قابل توجهی از آن را می توان در هزینه های حمل و بارگیری یافت و میزان 54.6 درصدی حاشیه سود خالص شرکت در سال مالی گذشته مبین این مهم است.

وی ادامه داد: تاکید می نماییم که تولید شرکت نسبت به سال گذشته کاملا صعودی و با نرخ های جدید ارزی، وضعیت کاملا مناسبی را برای امسال پیش بینی می نماییم. تولید، فروش و حمل تمامی محصولات شرکت در روند مناسبی بوده و هیچگونه مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: در پایان در صورت نیاز، شرکت نسبت به ارایه نامه شفاف سازی اقدام خواهد نمود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24