Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درخصوص ورود سهام شرکت گهر زمین به بازار سرمایه گفت: صبح روز سه شنبه سوم مهر ماه جلسه پذیرش شرکت گهر زمین در بورس برگزار شد و این شرکت یک قدم به عرضه اولیه نزدیکتر شد.

دو شرکت معدنی و فلزی در آستانه عرضه اولیه قرار گرفتند / گهر زمین و جهان فولاد سیرجان هم به بازار سرمایه می پیوندند

بورس24 : با توجه به جو مناسب بازار قرار است سهام دو شرکت سنگ آهنی و فولادی ارزنده نیز وارد بازار سرمایه شوند ، این دو شرکت گهر زمین و جهان فولاد سیرجان هستند که در صف پذیرش و عرضه در بازار سرمایه قرار گرفته اند. با توجه به اموری که تاکنون به منظور عرضه در بورس انجام شده به نظر می رسد ابتدا بازار باید منتظر عرضه گهر زمین باشد و پس از آن از جهان فولاد سیرجان استقبال کند.

گهر زمین در یک قدمی عرضه قرار گرفت

مرتضی علی اکبری معاون اقتصادی و مالی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درخصوص ورود سهام شرکت گهر زمین به بازار سرمایه گفت: صبح روز سه شنبه سوم مهر ماه جلسه پذیرش شرکت گهر زمین در بورس برگزار شد و این شرکت یک قدم به عرضه اولیه نزدیکتر شد.

او درباره این شرکت ابراز داشت: سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مالک 20 درصد از سهام شرکت گهر زمین است. مالکیت 30 درصد از آن در اختیار شرکت گل گهر قرار دارد و 22 درصد آن متعلق به سرمایه گذاری غدیر است. سرمایه گذاری امید نیز مالک مابقی یعنی حدود 27 درصد از سهام گهر زمین است.

وی با اشاره به ویژگی های شرکت گهر زمین بیان داشت: شرکت گهر زمین بزرگ ترین معدن سنگ آهن کشور را با 640 میلیون تن ذخیره ماده معدنی در اختیار دارد. این شرکت هم اکنون دارای دو خط تولید کنسانتره است که هر یک با ظرفیت 2 میلیون تن در حال بهره برداری هستند. خط سوم آن نیز با ظرفیت 2 میلیون تن از پروژه های در حال انجام این شرکت است. همچنین شرکت طرح توسعه دیگری در دست دارد. پروژه گندله سازی 5 میلیون تنی که هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا حدود 10 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

علی اکبری تاکید کرد: استراتژی شرکت گهر زمین این است که طی چند سال آینده ظرفیت تولید کنسانتره و گندله خود را در هر یک به 10 میلیون تن برساند.

جهان فولاد سیرجان هم بورسی می شود

معاون اقتصادی و مالی «ومعادن» در ادامه به یکی دیگر از زیرمجموعه های گل گهر که در آستانه ورود به بازار سرمایه قرار دارد اشاره کرد و گفت: شرکت جهان فولاد سیرجان که 51 درصد از سهام آن در اختیار گل گهر است و شرکت ملی صنایع مس نیز مالک 49 درصدی آن به شمار می رود ، برای ورود به بازار سرمایه آماده می شود.

او افزود: تاکنون یک جلسه به منظور پذیرش شرکت جهان فولاد سیرجان برگزار شده و فرآیند اداری لازم جهت ورود به بورس در حال انجام است. ورود سهام جهان فولاد سیرجان نیز در زمره برنامه های سال جاری گل گهر است و در دستور کار این شرکت قرار دارد و در حال پیگیری است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24