Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عبارتی‌ست جذاب که در هر حوزه‌ای مطرح شود، به سرعت توجه علاقه‌مندان و فعالان آن حوزه را به خود جلب می‌کند، چرا که نمایانگر تغییر و تحولی عظیم است که نه‌تنها قواعد بازی، بلکه حتی می‌تواند زمین بازی را نیز تغییر دهد. دانش مالی رفتاری، تجزیه تحلیل تکنیکال و استفاده از مفاهیم ریاضیات و الگوریتم‌ها، به منظور درک دقیق‌تر رفتار واقعی بازار، نیازمند ابزارهایی مدرن برای بررسی مستمر انبوهی از داده‌ها می‌باشد یعنی «ماشین‌ها».

پارادایم شیفت!

عبارتی‌ست جذاب که در هر حوزه‌ای مطرح شود، به سرعت توجه علاقه‌مندان و فعالان آن حوزه را به خود جلب می‌کند، چرا که نمایانگر تغییر و تحولی عظیم است که نه‌تنها قواعد بازی، بلکه حتی می‌تواند زمین بازی را نیز تغییر دهد.

دانش مالی رفتاری، تجزیه تحلیل تکنیکال و استفاده از مفاهیم ریاضیات و الگوریتم‌ها، به منظور درک دقیق‌تر رفتار واقعی بازار، نیازمند ابزارهایی مدرن برای بررسی مستمر انبوهی از داده‌ها می‌باشد یعنی «ماشین‌ها».

ترکیب زیرساخت‌های ماشینی تحلیل (کامپیوترها و نرم افزارهای به روز و قدرتمند) و منطق واکاوی داده‌ها (الگوریتم‌ها)، امروزه در بورس‌های جهان به سرعت در حال رشد و گسترش است، به صورتی که در برخی کشورها، حجم وسیعی از معاملات - بیش از 90 درصد - را به خود اختصاص داده‌اند. در جهان امروز، تکنولوژی معاملات الگوریتمی برای بسیاری از مشکلات و چالش‌ها مانند حجم کم معاملات، عدم نقدشوندگی لازم، عمق کم و آسیب پذیری بالای بازار، عدم کنترل ریسک سیستماتیک در سبدگردانی‌ها، عدم اجرای بهینه سفارشات بزرگ و ... راه حل‌های بهینه ارائه کرده است.

بسیاری از متخصصین و فعالین بازار سرمایه در ایران بر این باورند که پارادایم بعدی بازار سرمایه ایران نیز «ماشین‌ها» می‌باشند! بنابراین سرمایه­گذاری دراین حوزه به دلایل مختلف علمی و عملی و با منطق هزینه-فایده توجیه‌پذیر است و به همین دلیل نیز، توصیه میگردد و در آینده‌ای بسیار نزدیک، وجود نهادهای مالی بدون تسلط به این ابزار غیر ممکن خواهد بود.

در این راستا کانون کارگزاران بورس یک کارگاه آموزشی و عملیاتی از این ابزارها برگزار می کند. به گزارش پایگاه خبری بورس24 ، کارگاه آموزشی معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه ایران از دوشنبه 17 دی ماه ساعت 17 ال 20 در خیابان ولیعصر بالاتر ازخیابان بهشتی کوچه دل افروز شماره 32، به مدت 4 هفته برگزار می گردد. مدرس این کارگاه سید امید موسوی مدیرعامل اولین شرکت الگوریتمی بازار سرمایه، شرکت تحلیلگر امید است.

یاد آور می شود از مخاطبان این کارگاه آموزشی می توان به مدیران، تحلیل گران و کارشناسان شرکت های کارگزاری، شرکت های سرمایه گذاری، سبدگردانی، تامین سرمایه و سایر نهادهای بازار سرمایه؛ سایر تحلیل گران و علاقه مندان به این حوزه را نام برد.

سرفصل های این دوره عبارتند از:

  • مفاهیم معاملات الگوریتمی و روند پیشرفت آن در دنیا
  • روند پیشرفت معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه ایران
  • الگوریتم های پراستفاده بازار سرمایه ایران
  • منابع باکیفیت، نحوه طراحی دیتابیس و پردازش داده‌های مالی
  • مراحل توسعه یک سیستم معاملات الگوریتمی از فرضیه تا معاملات لحظه‌ای
  • ارزیابی عملکرد و مدیریت ریسک
  • اتصال به کارگزاری و اجرای معاملات به صورت واقعی

همچنین برخی از مهارت های لازم برای شرکت در این دوره از زبان مدرس عبارتند از:

  • مهارت در ریاضیات و آمار در زمینه آنالیز دیتا (Data Analysis Skills)
  • مهارت در برنامه نویسی (یا کمک‌گرفتن از یک برنامه‌نویس!)
  • توانایی تفکر فراگیر و تصمیم‌گیری در شرایط با احتمالات مختلف
  • تجربه و شناخت رفتار بازار
  • اعصاب قوی!

لازم به ذکر است مهلت ثبت نام این دوره آموزشی تا چهارشنبه مورخ 97.10.12 است و از طریق لینک زیر شما قادر به ثبت نام در این دوره خواهید بود:

https://sts.seba.ir

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24