Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر عامل: فوکوس ما بر حفظ مشتریان فعلی خواهد بود سهم صادرات را هم ارتقا می دهیم مدیر عامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران افزود: در حال حاضر با تمرکز به مشتریان فعلی سعی می کنیم، که سهم صادرات را ارتقا بدهیم و در عین حال بیشتر از آن که به فکر جذب مشتریان خارجی جدید باشیم تلاش می کنیم، تا مشتریان فعلی را حفظ کنیم و...

تشریح استراتژی های شیران در یک نشست خبری

بورس24شرکت سرمایه ‌گذاری صنایع شیمیایی ایران (ICIIC)، از بزرگ ‌ترین تولید کنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، الکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه بوده و بیش از 80 درصد بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در اختیار آن است. 

این شرکت یکی از بازیگران اصلی بازار مواد اولیه صنایع شوینده در منطقه به شمار می ‌آید و به منظور حفظ و ارتقای جایگاه ویژه خود در بازارهای منطقه‌ ای و جهانی به دنبال گسترش صادرات محصولات خود به حوزه‌ های آفریقا، آسیای مرکزی، اروپا و خاورمیانه می ‌باشد. 

در نشست خبری امروز شرکت مدیر عامل از برنامه ها و استراتژی های خود رونمایی کرد.

«شیران» در حرکت به سوی تحول

امیر رحیمی، مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی ایران در نشست خبری روز جاری به برنامه های جاری و آینده شرکت اشاره کرد و گفت: صنایع شیمیایی ایران در دهه 60 افتتاح شد و در سال 73 کارخانه LAB راه اندازی گردید.

وی گفت: تولید LAB در آن سال 50 هزار تن و نرمال پارافین 46 هزار تن بوده است. در سال 82 با افزایش ظرفیت ایجاد شده تولید نرمال پارافین به 140هزار تن رسید و با ایجاد واحد VSH افزایش تولید LAB انجام شد.

به گفته وی، محصول اصلی شرکت LAB است، که مورد استفاده شرکت های شوینده بوده و در ایران به جز پتروشیمی بیستون فقط صنایع شیمیایی ایران تولید کننده این ماده اولیه است.

رحیمی گفت: نرمال پارافین کاربرد عظیمی دارد که عمده محصول آن صادر می شود، همچنین محصولات نهایی حاصل از LAB و HAB نیز قایلیت استفاده در داخل و خارج از کشور را دارد.

مدیر عامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در خصوص عرضه اولیه سهام «خدمات بندری» از شرکت های تابعه سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۰ درصد سهام شرکت «خدمات بندری» تا پایان سال جاری در فرابورس عرضه می شود و مقدمات درج نماد آن در این بازار در حال پیگیری و انجام است. 

وی گفت: تولید محصولات شرکت با افزایش نسبت به سال قبل در سال مالی جدید در تولید LAB به ۱۱۵۰۰۰ تن، در HAV به ۸۰۰۰ تن و در نرمال پارافین به ۱۷۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، این در حالی است که سال گذشته میزان تولید نرمال پارافین 169هزار تن ، LAB118 هزار تن ، HAB8100تن بوده است و نسبت به سال 95، به ترتیب با رشد 9درصد، 11.3درصد و افت 8 درصدی همراه بوده اند.

استراتژی صادراتی «شیران» 

رحیمی گفت: محصولات شرکت به ترکیه، هند و پاکستان صادر می شود ولی در سال گذشته به دلیل عدم عرضه LAB توسط بیستون، مجبور به عرضه و تامین نیاز داخل شده ایم، این در حالی است که قیمت این محصول در بخش صادراتی حدود 50 درصد بیشتر از قیمت داخل است.

وی گفت: بخشی از تولیدات شرکت به سهم صادراتی مرتبط است، که همانند سال های گذشته صورت خواهد پذیرفت و با کسب تجربه از تحریم های سال های گذشته سعی می کنیم، تا بتوانیم در بخش صادرات محصولات به خارج از کشور همانند گذشته سهم قابل توجه ای را رقم ‌بزنیم. 

مدیر عامل سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران افزود: در حال حاضر با تمرکز به مشتریان فعلی سعی می کنیم، که سهم صادرات را ارتقا بدهیم و در عین حال بیشتر از آن که به فکر جذب مشتریان خارجی جدید باشیم تلاش می کنیم، تا مشتریان فعلی را حفظ کنیم. 

این مقام مسئول در صنایع شیمیایی ایران با اشاره به سود سازی شرکت در سال جاری گفت، آخرین ارزیابی ها نشان می دهد، درآمد شرکت نسبت به سال قبل به میزان ۲۸ درصد تحت تاثیر فروش داخلی افزایش یافته است و EPS حسابرسی نشده شرکت در آخرین صورت های مالی ارائه شده به سامانه کدال به میزان ۷۴۶ ریال منعکس شده که بر مبنای اولین پیش بینی سود ابتدای سال شاهد افزایش ۱۰ درصد هستیم و نشان می دهد، شرکت در مسیر مثبت و رو به رشدی در حرکت است. 

رحیمی در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت نیز گفت: شرکت در سال ۹۷ در مجموع بیش از ۸.۳۰۰ تن محصول تولید کرده است، که از بین ۲۳۰۰۰ تن LAB، به میزان ۳۸۰۰۰ تن نرمال پارافین و به میزان ۳.۹۰۰ تن HAV صادر شده است، که ارزش صادراتی شرکت را به ۶۵ میلیون دلار رسانده است که این مهم در این زمینه یک سطح قابلی را شکل داده است.

او گفت: با انجام طرح توسعه این شرکت، ١٠٠ هزار تن به ظرفیت موجود تولید الکیل بنزن خطیLAB افزوده خواهد شد که شرکت یاد شده را به یکی از بزرگترین تولید کنندگان LAB دنیا تبدیل می کند.

وی ادامه داد: فناوری مورد استفاده در این طرح توسعه به جای استفاده از کاتالیست هیدروژن فلوراید (HF) که به شدت خطرناک است، از کاتالیست جامد با نام تجاری Detal بهره می ‌گیرد که مخاطرات انسانی و محیط زیستی HF را ندارد.

وی گفت: کل طرح شرکت 28 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا کنون 550 میلیارد تومان هزینه طرح شده است، که احتمالا تا پایان پروژه نیاز به 650 میلیارد تومان نقدینگی است و محل تامین مالی این میزان وجه نقد در مجمع عمومی مشخص خواهد شد. 

او گفت: به هر حال بازار سرمایه و فاینانس می توانند، راه های تامین مالی این طرح توسعه باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24