Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : جزئیات اولین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی که از هفته گذشته آغاز شده، از سوی مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی بورس ارائه شد.در این معاملات کاهش نقش انسان و معامله گران نقطه عطف به شمار می رود و الگوریتم ها، سیستم ها و رایانه ها معاملات اصلی را انجام می دهند... یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد اولین دوره رقابت‌های الگوریتمیک به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: این معاملات همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب راه اندازی شده است و افتخاری است که جلوتر از سایر بورس های منطقه مانند عربستان و استانبول یک رقابت معاملات الگوریتمی را در ایران پایه گذاری می کنیم...

داستان مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه چیست؟؟

بورس24 : جزئیات اولین دوره مسابقات معاملات الگوریتمی که از هفته گذشته آغاز شده، از سوی مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی بورس ارائه شد.در این معاملات کاهش نقش انسان و معامله گران نقطه عطف به شمار می رود و الگوریتم ها، سیستم ها و رایانه ها معاملات اصلی را انجام می دهند.

یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد اولین دوره رقابت‌های الگوریتمیک به خبرنگار بورس24 گفت: این معاملات همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب راه اندازی شده است و افتخاری است که جلوتر از سایر بورس های منطقه مانند عربستان و استانبول یک رقابت معاملات الگوریتمی را در ایران پایه گذاری می کنیم.

وی گفت: رقابت در فضای کاملا سالم و به صورت واقعی در سامانه معاملاتی انجام می شود و تیم ها می توانند فقط با اجرای الگوریتم (و نه به صورت دستی) نسبت به معامله اقدام کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ، این مسابقات در سه بخش "اوراق بهادار با درآمد ثابت"، "خرید و فروش سهام" و "حل مسأله" است ؛ دو مسابقه اول به صورت پیوسته بوده و مسابقه "حل مسأله" در هر هفته یک بار توسط برگزارکنندگان مسابقه طراحی میشود.

وی گفت: در هر یک از مسابقات"اوراق بهادار با درآمد ثابت" و "خرید و فروش سهام" اعتبار اولیه سی میلیون تومانی به تیم‌ها داده خواهد شد اما در بخش حل مسأله بسته به مسأله و در صورت نیاز مبلغی در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد و از آنجایی که تاکنون بخش حل مسئله تنها پیش بینی حجم معاملات سهام یا ارزش شاخص بود اعتباری نیز در اختیار تیم ها قرار نگرفت.

به "9" برنده جایزه می دهیم ...

وی گفت: به برندگان در بخش سهام ، در رتبه اول عدد ۳۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، رتبه دوم ۲۰ و سوم۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید تعلق می گیرد.

فلاح افزود: در بخش اوراق با درآمد ثابت تیم اول ۱۵ ، تیم دوم ۱۰و تیم سوم ۵میلیون تومان اعتبار دریافت می کنند، در بخش حل مسئله نیز به ترتیب ۷ و ۵ و ۳ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت می‌کنند.

هم­چنین یک تیم نیز به عنوان برنده همه مسابقات انتخاب می­شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی بورس گفت: تعداد تیم های متقاضی ۳۰ تیم بوده که ۲۷ تیم در مصاحبه شرکت کردند و در نهایت ۲۰ تیم در مصاحبه پذیرفته شدند. رئیس تیم مصاحبه کننده مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است. برای مسابقه اوراق بهادار حد ضرر 5 درصدی و برای مسابقه در سهام نیز حد ضرر 15 درصدی در نظر گرفته شد.

خطای انسانی به "صفر" می رسد با ...

وی گفت: این نکته حائز اهمیت است که معاملات الگوریتمی خطای انسانی را کاهش می دهد ، یعنی نقش تریدر و معامله‌گر در سفارش کاهش می یابد و احتمال خطای انسانی و خطاهای ناشی از هیجان معامله‌گری رفتارهای احساسی خرید و فروش کم می شود. از طرفی تصمیمات و استراتژی های معامله گران ارزشمند می شود.

فلاح گفت: استفاده از نرم‌افزارهای الگوریتمی به غنای بیشتر و عمق بخشیدن به بازار کمک می کند و ما می توانیم بخش بیشتری از مردم را از این طریق با فضای معاملاتی بورس آشنا کنیم.

وی گفت: حامیان این برنامه زیرمجموعه­ های گروه مالی پاسارگاد هستند و اعتبار خریداری شده از طرف یک شرکت کارگزاری در اختیار تیم­ها قرار گرفت و این مسابقه در روز یکم اسفندماه یعنی یک هفته پس از پایان دهه فجر به اتمام می­رسد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با اشاره به تیم داوری مسابقات گفت: افرادی که در بخش داوری حضور دارند از گروه های متنوعی هستند، یک نفر به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار و مجموعه نظارت بر بورس های این سازمان در تیم داوری حضور دارد، یک نفر از زیر مجموعه گروه مالی پاسارگاد، علاوه بر آن یک نفر از مجموعه فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار و یک خبره دانشگاهی در بین داوران وجود دارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24